Skip to main content

Ik heb zelf - op mijn laptop- prima internet via wifi. Maar een bezoeker wil (met een laptop van bedrijf) bij mij inloggen. En dat lukt niet. We hebben gekeken naar de instellingen, en zien dat mijn laptop werkt op 2,4G en dat de zijne op 5G staat ingesteld. Zou het kunnen dat dat de oorzaak is dat hij niet in kan loggen? En zo ja: hoe kan ik de instellingen van de router aanpassen naar 5G? Het gaat nu automatisch, volgens KPN ‘ideaal’. En tenslotte: kan ik dan zelf nog wel gebruik maken van de wifi?

 

 

Welk type modem heeft u?


ik heb een experiabox v10.  mijn eigen laptop, enz enz werkt er allemaal prima op.


Als je geen Wi-Fi versterkers hebt kan je op de v10 2.4Ghz band en 5 GHz een eigen ssid geven. Heb je dat gedaan?


ik heb een experiabox v10.  mijn eigen laptop, enz enz werkt er allemaal prima op.

Dat zend zowel 2,4 als 5 GHz WiFi uit onder dezelfde naam. Je kunt dit bij dit type modem nog wel scheiden. Dat je ze dus verschillende namen geeft. Maar of dit de oplossing is durf ik niet te zeggen.


@Toos55  In dit geval zou het inderdaad kunnen helpen om de 2,4 en de 5GHz een andere naam te geven, zodat je 2  netwerken hebt om mee te verbinden. 


Hallo @Toos55 , ik zou de gast-wifi binnen de modem aanzetten voor bezoekers. Dan hoef je je persoonlijke wachtwoord niet af te geven.