Skip to main content

hi Alex, ik ben kort ook klant van Kpn en heb een soortgelijke situatie als hierboven, 

van de router naar mijn overkapping is ongeveer 24 meter. Ik heb nu een TPlink extender en het werkt net maar niet optimaal ( af en toe uitval) ik zit ook te denken aan superwifi om het signaal verder naar achteren te brengen.

voorheen had ik ziggo en die was wel krachtig genoeg, maar die had weer andere nukken.

denk jij dat 2 superwifi punten een uitkomst is?

 

*Admin edit: nieuw topic aangemaakt naar aanleiding van je bericht in dit topic. 
 

van de router naar mijn overkapping is ongeveer 24 meter.

24 meter is wel erg veel, maar ligt eraan hoe je het opstelt.

Zie < DEZE > en vervolgreacties m.b.t. SuperWiFi, speedtesten en de wijze van opstellen.


hi Babylonia,

 

top bedankt voor je antwoord, ik ga de superwifipunten kopen, en dan een soort brug creëren

ik heb nu de modem met uitgeschakelde wifi, deze gaat bedraad in een router en vanf deze router kan ik dan rechtstreeks de tuin in. 1tje achter het raam en 1tje in mijn overkapping, de afstand in open veld is net 13 mtr.(een schijntje bij jou 18 mtr). ik denk dat het wel moet lukken.

greetz

Cas

 


Hallo @CassieP die kun je hoogstwaarschijnlijk het goedkoopst aanschaffen via de Wifi-Manager voor ongeveer 80 euro voor een set van 2. Via de KPN winkel of webshop betaal je 199 euro, het is maar een tip.

 


Hallo @CassieP die kun je hoogstwaarschijnlijk het goedkoopst aanschaffen via de Wifi-Manager voor ongeveer 80 euro voor een set van 2. Via de KPN winkel of webshop betaal je 199 euro, het is maar een tip.

hi Jan, fantastisch, ik wilde ze eerst van marktplaats halen maar bij de wifimanager zijn ze goedkoper, morgen kan ik ze al ophalen.

 

 


hi Jan, fantastisch, ik wilde ze eerst van marktplaats halen maar bij de wifimanager zijn ze goedkoper, morgen kan ik ze al ophalen.

Laat je met wat hobbyen voor een nette opstelling / “brug" nog wel even weten hoe de resultaten ermee zijn?

Omdat je aangeeft ze achter een 2e router aan te sluiten, < HIER > nog een handleiding, hoe je ze volledig “los” van mogelijk achterliggende KPN systeem bemoeienis, ze zelf kunt instellen.


hi Babylonia,

zodra ik het loskoppel van de router valt het signaal weg, als ik het 1ste wifipunt bedraad hou dan heb ik in de tuin wel wifi met de 2de. (niet super, maar acceptabel)

ik moet eerlijk zeggen dat ik van jouw uitleg geen kaas kan maken, het zal voor de kenner ongetwijfeld appeltje eitje wezen maar dit gaat boven mijn pet.

ik ga navragen aan kennissen of ze jouw taal wel snappen, ☺️ in ieder geval bedankt


zodra ik het loskoppel van de router valt het signaal weg, als ik het 1ste wifipunt bedraad hou dan heb ik in de tuin wel wifi met de 2de. (niet super, maar acceptabel)

Bij de uiteindelijke functie, is de bedoeling om het 1e SuperWiFi punt bedraad aangesloten te houden.
(Loskoppelen was alleen even nodig binnen mijn handleiding, om het 2e WiFi punt in te stellen).

De draadloze connectie gaat dan verder vanuit het 1e WiFi-punt naar het 2e WiFi-punt.

Valt me dan nog wel tegen dat je toch nog niet een geweldige connectie hebt in de tuin?
Wel de bedoeling "vrij zicht" van die WiFi-punten naar elkaar toe.
Struikgewas / bomen (gebladerte) ertussen, dempt het signaal.

Verder heb ik de WiFipunten hier vanuit een "eerste verdieping" naar de overkant van de straat.
(Auto's die door de straat heen rijden onderbreken het signaal niet, die rijden er onderdoor).
Misschien maakt dat ook nog verschil uit tegenover "begane grond” in de situatie van je tuin ??


ik had gehoopt dat mijn bedraade router het wifi signaal draadloos naar het 1ste wifipunt zou versturen en zo een brug creëert naar de tuin.

dan heeft de router mijn inziens ook geen nut meer en kan ik het 1ste wifipunt bedraad aan de modem klikken. 

voor nu heeft het nog niet het gewenste resultaat en is het verder uitvogelen wat de beste opstelling is zonder draden door het huis.


Het is dat ik uitging van het gebruik van een tweede router. Eigenlijk dezelfde situatie zoals hier.
In mijn geval “bewust” zo gekozen om een gescheiden netwerk te gebruiken met de overkant.
(Heb nu een nieuwe router waarin je extra sub-netwerken kunt instellen).

Weet niet welke modem/router je van KPN gebruikt, maar de V12, en ik dacht de V10A met nieuwe firmware kunnen wel direct zonder bekabeling een mesh WiFi netwerk vormen met de SuperWifi's.

Weet niet wat er standaard dan aan snelheid overblijft. Alles is zo sterk als de zwakste schakel.

Je kunt uiteraard ook de 1e SuperWifi bedraad aan de KPN modem/router aansluiten.


ik heb de V12, mijn eigen router er tussen uit gehaald en dan fungeert het modem van KPN als 1ste wifipunt

dan naar de 1ste superwifi en uiteindelijk achter in de tuin bij de 2de superwifi waar ik een fantastische kwaliteit heb.

zo sterk heb ik het in mijn stoutste dromen niet gehad.

bedankt voor het meedenken.


Kijk, zo mogen we het horen.  Fijn dat het naar tevredenheid is opgelost.  👍

Zo’n slecht idee nog niet voor gebruik in de tuin met de ervaring die ik hier ook heb 😎