Skip to main content

Goedendag,

 

sinds ik ander werk heb en vanuit huis kan/moet werken heb ik een kantoor ingericht op de eerste vedieping, hier heb ik tijdens mijn werk eigenlijk altijd een slechte verbinding (traaaaag)

 

ook in de tuin heb ik nadat ik naar buiten stap al geen kpn internet meer, heb er een extender tussen gezet maar dit wekt ook niet optimaal,

 

met de wifimanager getracht te kijken waar het aan zou liggen, echter deze doet het niet (nooit)

 

mvg Rolf Homan

Voor een goede, stabiele verbinding over grotere afstand of door muren/vloeren heb je eigenlijk altijd een UTP kabel nodig. Heb je de mogelijkheid om vanuit een switch of router een kabel naar de betreffende verdieping te trekken? Vandaar kan je weer verder met een accesspoint.


Voor een goede, stabiele verbinding over grotere afstand of door muren/vloeren heb je eigenlijk altijd een UTP kabel nodig. Heb je de mogelijkheid om vanuit een switch of router een kabel naar de betreffende verdieping te trekken? Vandaar kan je weer verder met een accesspoint.

er zou ongetwijfeld een UTP kabel getrokken kunnen worden, echter ik ben daar zelf niet toe in staat, ook zit ik bijna recht boven mijn modem op mijn werkkamer,

lijkt mij meer een probleem in/van de modem, en KPN garandeerd toch overal goede wifi ;-)


Dat garanderen ze inderdaad maar nergens staat dat het gratis is😉. Welk type modem heb je? Is de snelheid van de bekabelde pc of laptop wel goed? Het is tegenwoordig echt niet makkelijk om in het hele huis goed wifi te hebben.  Gewoon omdat er teveel WiFi signalen in de lucht zijn. Ben benieuwd waar het modem staat en welk wifi punt je hebt aangeschaft.


Dat garanderen ze inderdaad maar nergens staat dat het gratis is😉. Welk type modem heb je? Is de snelheid van de bekabelde pc of laptop wel goed? Het is tegenwoordig echt niet makkelijk om in het hele huis goed wifi te hebben.  Gewoon omdat er teveel WiFi signalen in de lucht zijn. Ben benieuwd waar het modem staat en welk wifi punt je hebt aangeschaft.

modem staat naast het glasvezel punt (ze wilden hem nergens anders neerzetten), in de meterkast, als wifi punt heb ik een meraki mr42 AP omgezet naar extender


meraki mr42 AP

Zo... 💸💸💸

https://www.wifishop.nl/cisco-meraki-mr42/pid=45845

Hoe is deze aangesloten? Bekabeld? En waar staat/hangt die?


Met een meraki MR42, en dan recht erboven, en dan nog geen goede wifi? woon je in de Euromast?

Zonder dollen, een AP dat niet bekabeld is aangesloten is veelal al een bottleneck, je wordt toch beperkt door de wifi verbinding tussen modem en AP. Als die verstoord wordt, of er een stevige vloer ertussen zit, dan ben je al weg.


Met een meraki MR42, en dan recht erboven, en dan nog geen goede wifi? woon je in de Euromast?

Zonder dollen, een AP dat niet bekabeld is aangesloten is veelal al een bottleneck, je wordt toch beperkt door de wifi verbinding tussen modem en AP. Als die verstoord wordt, of er een stevige vloer ertussen zit, dan ben je al weg.

nou precies dat, we wonen in een nieuwbouw woning met volgens mij meer staal dan beton in de vloeren en muren, 

denk dat ik maar een kabel ga trekken naar de MR42 en dan deze weer als AP inzetten op de eerste verdieping, 


Beste @Rolf Homan, welkom! Het klopt inderdaad wat hierboven gezegd wordt: kabels trekken is altijd het beste. Als dit voor jou mogelijk is, zou ik dat ook sowieso adviseren. Voor wat betreft de Wifi Manager: die moet wel gewoon werken. Wellicht zou je dan de MR42 los moeten koppelen. Maar de kans is groot dat je dan SuperWifi punten aangeraden krijgt. Die wel top zouden zijn voor meer richting buiten, maar voor boven zou je het gewoon met de MR42 moeten kunnen redden als ik jouw uitleg zo lees.