Skip to main content

Tot nu toe ben ik niet tevreden, WiFi bereik valt regelmatig weg waardoor de box moet verversen, vaak zonder resultaat (afstand tot de router is hemelsbreed 5 meter met een dunne deur ertussen dus daar kan het m.i. niet aan liggen) en er dus weer een harde reset gedaan moet worden, gebeurt zo vaak dat ik er mij erg aan irriteer. WiFi problemen zijn er nooit of nooit geweest voor de komst van de +box, ook niet op zolder

 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

@DT78  wat voor experiabox heb je en welke snelheid haal je met de Speedtest app op je telefoon/tablet?

en gebruik je wellicht een router achter de experiabox?


Experiabox V10, download 80mb/sec

Geen andere router erachter 


Experiabox V10...

Daar werkt de TV+ ontvanger niet goed op. Want de Experiabox v10 ondersteund geen multicast to unicast. Dit is wel nodig voor een goede werking van de TV+ ontvanger. 

Eigenlijk moet die gewoon bekabeld aangesloten. Hoe was de vorige tv-ontvanger aangesloten? 

https://www.kpn.com/televisie/tv-kijken-zonder-internet-kabel.htm

 


Ter aanvulling op nick83: Wat je dus ook kan doen, als bekabeling niet lukt, is om een superwifi 2 punt direct bekabeld achter de router te plaatsen. Dan is je probleem waarschijnlijk gelijk opgelost. 
kun je het beste bestellen via de kpn WiFi manager, dat scheelt de helft in prijs.


Ik heb dus wel 2 superwifipunten, maar snap er de ballen niet erg van (ook niet zo’n gebruiksaanwijzinglezer hoor dus eigen schuld)

Maar lees dus dat ik het ene wifipunt direct moet aan sluiten aan de Experiabox (in de meterkast) en daar laten staan zodat ik wel gewoon de KPN+ probleemloos zou moeten kunnen gebruiken? Het andere wifipunt kan dan (nadat deze is gekoppeld via een procedure) naar bv de bovenverdieping om de wifi te verbeteren boven….

En is er anders via KPN de mogelijkheid de Experiabox om te wisselen naar een versie 12???


Het zou als volgt moeten; de v10 in de meterkast.  Eén wifipunt verbindt u met een kabel aan het modem en u hangt dat wifipunt BUITEN de meterkast.  Het tweede wifipunt zet u, na eerst aangesloten te hebben aan het modem  op de eerste overloop.  Dan heeft u overal prima wifi en kunt u de tv+box draadloos gebruiken.  Ik hou er niet van want ik vind dat een tv ontvanger met een kabel aangesloten moet worden aan het modem.


Ik heb ook een box12 maar ik heb er toch voor gekozen om de WiFi hiervan uit te schakelen en 1 SW2 punt direct bekabeld aan te sluiten direct achter de modem. Simpelweg om het feit dat de WiFi vd SW2 een stuk sterker is dan de box12.. ik heb in totaal 3 SW2 punten waarvan 2 draadloos. Werkt in mijn beleving het beste. Je kunt evt via marktplaats goedkoop aan een extra SW2 komen als je iets goedkoper wilt uit zijn, dat heb ik ook gedaan.


Sinds kort hebben we in de slaapkamer op de eerste verdieping een slechte(re) wifi-ontvangst dan voorheen. Daar staat wel ook een wifipunt.
Beneden hebben we het modem V10 en vlakbij, bedraad, een eerste wifipunt (de witte versie). Op zolder ook een wifipunt. Beneden en op zolder is de ontvangst goed, 70/ 80 tot soms 120 Mbps. Naar zolder ook een ethernetkabel, maar niet aangesloten op het wifipunt, maar op kastje voor de tweede tv.

Probleem;
Het grote probleem zit op de eerste verdieping;  ontvangst is soms 18 Mbps slechts, gisteren nog eventjes 80. Dus slechter en instabiel. 

Heeft iemand een goed advies mbt. acties voor een mogelijke oplossing op de eerste verdieping?

Is een wifipunt van de tweede (zwarte) generatie sterker in signaal doorgeven of ontvangen?
 


Is de wifi van het modem wel uit @Ed De Schoolmeester 


Bedankt voor je reactie, Joep. 
Tja, mogelijk niet. Ik weet niet meer wat ik ooit heb gedaan; Welk knopje, waar, moet  ik dan indrukken?

Er branden 4 lampjes, groen.

Kun je me aangeven welk knopje, ook of ik daarna alle punten weer opnieuw moet ‘laden’?


Waarom gebruik je op zolder geen switch zodat je en de superwifi en de tv bedraad kan aansluiten. Dan haal je waarschijnlijk ook meer mb op de eerste verdieping aangezien die waarschijnlijk de WiFi van boven pakt.

En als het kan de superwifi op zolder zo plaatsen, bv bij de trap opening als je die hebt, dat de eerste verdieping er zo goed mogelijk van kan profiteren.

 

@Ed De Schoolmeester WiFi uitzetten

https://www.bitdefender.nl/consumer/support/answer/15075/


Bedankt Piethein,

 

Ook nog een voorkeur voor een bepaalde (merk, type) switch? Alvast bedankt.


Deze is prima!! De switch moet igmp snooping ondersteunen en dat doet deze.


Dank jullie wel! Ik heb in een lade 2 switches liggen, waarvan 1 ooit van mijn zoon gekregen. Dat is precies de Netgear die door Joep wordt genoemd, De andere switch is  de HP V 1405-5, de 3CFSU05, 3Com Switch 5. Of die ook goed is?!?.


De HP V 1405-5 ondersteunt geen igmp snooping en is dus niet geschikt.


@Ed De Schoolmeester  weet je zeker dat de Netgear precies hetzelfde type is? 
Ik  heb ooit een Netgear gehad die er ook precies zo uit zag, echter had dat type nog geen imgp.

 Je moet wel kijken naar het typenummer en checken op Google of deze imgp ondersteunt.

 

Ps ik had de gs105 zonder de letter E en deze heeft geen imgp


@Ed De Schoolmeester  weet je zeker dat de Netgear precies hetzelfde type is? 
Ik  heb ooit een Netgear gehad die er ook precies zo uit zag, echter had dat type nog geen imgp.

 Je moet wel kijken naar het typenummer en checken op Google of deze imgp ondersteunt.

 

Ps ik had de gs105 zonder de letter E en deze heeft geen imgp

Hoi, mijn NETGEAR is de PROSAFE, PLUS Switch, type GS105E. Dus met de letter E. 


Is de wifi van het modem wel uit @Ed De Schoolmeester 

Joep,  ik twijfel of de wifi van het modem uitstaat. Modem zelf staat wel aan en 4 LAMPJES aan de voorzijde lichten  groen op.

Ooit heb ik de instructies gevolgd, maar wel in het laatste jaar een paar keer opnieuw opgestart.

Vraag: Hoe zou ik dit (wifi uit) moeten controleren? Moet ik dan eventueel het modem als geheel  uitzetten of een bepaald knopje even indrukken, mocht de WiFi nog aanstaan? 


Inloggen in het modem, zie mijn eerdere instructie.

en het lampje zou dan denk ik uit moeten zijn, dat is op de box12 in ieder geval wel zo.