Skip to main content

Ik heb sinds een paar weken een zeer onstabiele WiFi verbinding. Ik heb al jaren glasvezel en dit is nooit zo geweest. De WiFi versterkers wisselen continue van kleur en de tv valt af en toe weg, net als de teams verbinding voor mijn werk. Boven tv kijken is helemaal geen optie meer. Alles is al tig keer gereset en opnieuw opgestart. 

Er is een KPN monteur geweest en hij zei dat de WiFi traag is en ik beter terug kan naar een bekabelde aansluiting. Terug naar vroegere tijden dus, terwijl KPN  beweert dat je met glasvezel overal fantastisch draadloos WiFi hebt. Monteur was dure grap en gaf geen verbetering. Gisteravond WiFi manager gedaan. Snelheid ging van 58 naar 29 en sindsdien is het probleem nog veel erger…..er is nu vaak helemaal geen verbinding meer…en de service tool constateert een probleem maar zegt daarna: geen dienst! Fijn! 

kan iemand van KPN mij vertellen wat ik moet doen om van dit probleem af te komen? Weer een monteur laten komen is voor mij alleen een optie als er dan daadwerkelijk iets verbeterd. 
 

Graag advies!

Hallo @Linda Str welk merk en type modem heb je van KPN in bruikleen?

Welk merk en type tv-decoder heb je van KPN in bruikleen en hoe is deze aangesloten? Bekabeld rechtstreeks aan de modem of anderszins?

Welk type KPN versterker heb je, de ronde witte, de ronde zwarte, de vierkante witte of de vierkante zwarte?

Welke abosnelheid heb je, 50/50, 100/100 of anderszins?

Wifi heeft niets met glasvezel te maken, wifi werkt even goed of slecht via een koperverbinding.

 

 


KPN expediabox, Modem 12, tv decoder hbm2260

en dan 3 x super WiFi versterkers. ronde witte.
 

 


 


De onderste staat naast het modem en geeft dan al paars aan….


Hallo @Linda Str ik zou op de 1e plaats de versterkers een fabrieks-reset geven en daarna bekabeld aansluiten op de modem. Wacht dan tot de lampjes op de versterkers permanent groen branden, dat kan wel tot langer dan een kwartier duren.

Plaats beide versterkers dan op een gewenste plaats in huis en probeer binnen een afstand van ongeveer 5 meter van de modem te blijven voor een goed signaal.

Blijft na plaatsing het signaal permanent groen, dan heb je een solide verbinding, wordt deze oranje of rood, dan staat de versterker te ver van het modem en moet je experimenteren met een andere plek.

Je schrijft dat je 1 versterker vlak naast het modem hebt staan, dat is echt een verkeerde plek, want het modem zendt ook wifi uit en zo dicht bij elkaar verstoren ze elkaar.

Zie ook onderstaande link met tips:

https://forum.kpn.com/kennisbank-wifi-en-wifi-versterkers-134

Succes


Dank! Ik heb nu 2 versterkers die groen blijven. De derde is paars. Als ik hem bij modem plaats is hij wel groen maar 2 m verder wordt hij paars of rood of helemaal geen lichtje meer.  Dus daar ga ik nog even mee aan de slag! 


Hallo @Linda Str die 3e dan ook behandelen zoals ik eerder beschreef en nogmaals, niet permanent een versterker bij de modem plaatsen. De modem zendt ook al wifi uit en dan gaan ze elkaar verstoren.