Skip to main content

Na verhuizing van Nijmegen (met glasvezel) naar Enschede (zonder) met meenemen van de Experiabox Arcadyan V8 en mijn Laptop, valt regelmatig meerdere keren per dag de Wifi-internetverbinding weg.

Bij de probleemoplossing krijg ik de analyse "standaard gateway niet beschikbaar” met de hoopvolle toevoeging “Opgelost”. Niet dus.

Plaatsing van een link ertussen en gebruik van een DVS 200 bood geen verbetering.

Wat te doen?

 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

@Dick Bouter De DVS 200 is wel erg achterhaald inmiddels, zie dit topic DVS 200 versus DVS 1200 | KPN Community

Heeft u het modem al een reset naar fabrieksinstellingen gegeven ? 

KPN Experia Box V8 modem resetten

Aan de onderzijde zit een gaatje bij het woord 'Reset'. Steek hier totdat het Power lampje rood gaat branden, een paperclip, pen of ander puntig voorwerp in. De KPN Experia modem start nu opnieuw op en de fabrieksinstellingen worden terug gezet, onderbreek deze procedure niet


Gedaan. Geen rood powerlampje gezien. Wel alle groene lampjes uit. Alle 6 lichtpuntjes inmiddels groen, waarvan  “Wireless” en “Internet” alsmaar flikkerend, Maar dat is volgens mij wel “normaal”. Ik ga de gang van van zaken afwachten en bevindingen melden.

Ik herinner mij een oude reclamekreet: Hoedt u voor namaak.

Dus van mij zal je geen last hebben.


Hallo @Dick Bouter ,

De v8 kan steeds makkelijker omgeruild worden ik raad je dan ook aan om 0800-0402 te bellen en vragen naar een modemwissel.De dvs200 is misschien achterhaald maar werkt prima ,ik gebruik hem zelf ook zonder problemen.Zelfs de mt2263 werkt bij ook nog goed.


Of is een ethernetkabel de enige oplossing.

Dwars door het hele huis???

Ga eerst nog maar KPN bellen voor een nieuwe Experia box.

Voor een meer dan 30 jaar lange trouwe klant moeten ze toch wat over hebben.

Na de reset heeft het probleem zich nog niet weer voorgedaan.

Afwachten dus lijkt de beste strategie.


Stop met de apparatuur van Devolo.  8 van de 10x geven ze dit soort problemen. U vindt op het forum tientallen problemen met de Devolo's. 


Hallo, @Joep1965 ,

Welk merk is dan wel goed?Of vind je het hele draadloze verbindingset concept slecht?

 


Of is een ethernetkabel de enige oplossing.

Dwars door het hele huis???

Ja... zorg eerst maar eens dat je dat dan zo werkend krijgt. Daarna kun je nog eens bedenken hoe je die kabel netjes wegwerkt of dat je een nieuwe dvs koopt. Die moet je echt zelf kopen dan. Die geeft KPN niet gratis weg. Ook niet aan iemand die al 30 jaar klant is.


Hoi @M.C visser je kent me nog niet denk ik😉. Tot ergernis van sommige geachte medeforumleden ben ik altijd heel fel tegen het gebruik van draadloze verbindingsets.  Data versturen via een stroomkabel kan gewoon niet.  Dat doe je via een utp kabel. Een beetje ruis op het electriciteitsnetwerk en er zijn problemen zoals eerder omschreven.  En ik weet het..het is veel werk om kabels te trekken maar als je een probleemloos netwerk wil dan moet je. Mijn netwerk ziet eruit zoals ik hier onder heb omschreven en ik heb nog nooit een probleem gehad. 


Hoi @M.C visser je kent me nog niet denk ik😉.

Nee,dat klopt ik ben ook pas net actief:wink:

Ik ben het met je eens maar soms heb je geen buizen waar je kabels in kwijt kan en is een dvs het makkelijkst.Een kabel door je kamer is namelijk niet zo mooi;)


Leuk dat je er bij bent maar pas op het forum kan verslavend zijn😂. Ongemerkt gaat er veel tijd in zitten.


Hallo @Joep1965 ,

Ja dat klopt!misschien dat dit niet bij dit topic hoort maar hoe verander ik mijn naam ?ik zie liever mijn voornaam i.p.v m.c visser dat klinkt zo oud..

 

 


@M.C visser Dit kan een van de moderators voor je aanpassen…….


hallo hansaanzet,

bedankt ik zal het proberen.


Of is een ethernetkabel de enige oplossing.

Dwars door het hele huis???

Ga eerst nog maar KPN bellen voor een nieuwe Experia box.

Voor een meer dan 30 jaar lange trouwe klant moeten ze toch wat over hebben.

Na de reset heeft het probleem zich nog niet weer voorgedaan.

Afwachten dus lijkt de beste strategie.

Hi @Dick Bouter, ben je een stap verder gekomen met je telefoontje naar de klantenservice? 


Ja; er is een omwisseling van de Eperia box afgesproken. V8 inleveren voor een nieuwer model.

Hopelijk gaat dat helpen.


Experia box V 8.


Ja; er is een omwisseling van de Eperia box afgesproken. V8 inleveren voor een nieuwer model.

Hopelijk gaat dat helpen.

 Top! Laat je weten of het met de nieuwe weer helemaal in orde is? :blush: 


nieuwe Experiabox V10 geïnstalleerd.

in eerste instantie geen signaaluitval meer.

afwachten, kom er nog wel op terug. 


Klinkt goed @Dick Bouter, laten we hopen dat dat ook zo blijft :blush:


Ja, nu na 4 dagen gebruik zonder onderbrekingen of uitvallen, gaan we veronderstellen dat de klus is geklaard. Iedereen bedankt voor z'n bijdrage en bij onverhoopte tegenslagen ga ik me weer melden.