Skip to main content

Hallo allen,

Sinds vorige week hebben wij thuis het probleem dat de wifi steeds weg valt, ook is het internet erg traag. Op het moment dat ik bijvoorbeeld weg ga en weer thuis kom heeft mijn iphone geen wifi. Ik moet dan eerst de V10a resetten, daarna krijg ik pas mijn signaal terug. Dit gebeurd eigenlijk met elk device als deze losgekoppeld is met de wifi. Wij maken gebruik van glasvezel en alles is draadloos.

Probleem heeft zich een aantal maanden geleden ook voorgedaan, maar is toen vanzelf weer weggegaan naar mijn idee. 
 

Resetten naar fabrieksinstellingen heeft niet gewerkt. Iemand enig idee waar dit probleem kan zitten?

Alvast bedankt!

Groet, Robbin
 

 

Hoi @RobbinvR, welkom op het forum! Wegvallend Wifi wordt niemand vrolijk van!

Dit moet goed op te lossen zijn. Had je de wifimanager ook al doorlopen? Waar komt die op uit?


Hi thomas. Bedankt voor je reactie.

Jaa, al verschillende keren ook. De snelheid is gewoon goed en heb de router ook meerdere keren laten resetten op afstand. Het lijkt echt iets in de router te zijn in mij optiek. 


Hallo allen,

Sinds vorige week hebben wij thuis het probleem dat de wifi steeds weg valt, ook is het internet erg traag. Op het moment dat ik bijvoorbeeld weg ga en weer thuis kom heeft mijn iphone geen wifi. Ik moet dan eerst de V10a resetten, daarna krijg ik pas mijn signaal terug. Dit gebeurd eigenlijk met elk device als deze losgekoppeld is met de wifi. Wij maken gebruik van glasvezel en alles is draadloos.

Probleem heeft zich een aantal maanden geleden ook voorgedaan, maar is toen vanzelf weer weggegaan naar mijn idee. 
 

Resetten naar fabrieksinstellingen heeft niet gewerkt. Iemand enig idee waar dit probleem kan zitten?

Alvast bedankt!

Groet, Robbin
 

 

Wat bedoel je met draadloos. KPN heeft in Nederland ooit die term ingevoerd voor een verbinding over een stroomdraad. Maar dat is echt niet draadloos. Het kan een oorzaak zijn van veel storingen die niet direct verband lijken te houden met deze altijd actieve verbinding. 


Ik bedoel draadloos als in wifi. We hebben niks bekabeld vanaf de router thuis. Problemen doen zich vooral voor met mobiele telefoons. Als deze van de wifi zijn geweest kunnen ze er niet meer op. Ook andere draadloze apparaten hebben er last van zoals de tv en wifi speakers. De verbinding op een speedtest is gewoon goed. (Rond de 200 mb/s)


Ik ben dan zeer nieuwsgierig hoe je die TV zonder bekabeling hebt aangesloten of gebruik je alleen maar comcast?

TV apparatuur kan bij KPN niet zonder bekabeling worden aangesloten. (Bestaat wel, maar KPN levert dat niet, ik heb geen idee waarom niet). 

Ik zeg niet dat het de oorzaak is, maar jij lijkt het zo stellig uit te sluiten.


Beste,

 

TV is aangesloten via die kastjes naast de tv’s. Deze zijn via wifi toch?

Wat bedoel je omtrent stellig uitsluiten? 


Beste,

 

TV is aangesloten via die kastjes naast de tv’s. Deze zijn via wifi toch?

Wat bedoel je omtrent stellig uitsluiten? 

Als die van KPN zijn is dat bekabeld, er zit toch een UTP kabel in? (plus een HDMI naar de TV)


Jaa maar vanaf het kastje naar de router niet toch? Maakt ook verder niet uit. Tv kijken is het grootste probleem niet. Het is gewoon een algemeen probleem met alle devices. Dus de manier hoe het aangesloten is op de tv is geen oplossing voor dit probleem.


Als de wifimanager zegt dat het goed is moet het inderdaad geen probleem met je bereik zijn. Gebruik je heel toevallig Sonos speakers met Sonosnet? :)  dat wil specifiek nog wel eens problemen geven (ook op andere apparaten). Het advies is dan om je sonos speakers gewoon op Wifi aan te sluiten. (meer informatie daarover in dit topic) 
En verder begrijp ik het goed dat je geen wifiversterkers oid gebruikt?

Ik kijk graag even mee of alles goed is met de verbinding verder! Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


Beste Thomas,

 

wij maken thuis inderdaad gebruik van sonos speakers (2stuks). Al zijn deze verbonden via wifi, niet via sonosnet zover ik weet. Heb ook nog nooit van sonosnet gehoord. Ik heb mijn gegevens ingevuld op een aantal velden na, deze gegevens moet ik even opzoeken mocht je ze nodig hebben.

ik hoor zelf ook nog wel eens sat slechte ervaringen over de router die wij hebben (V10a). Zou er hier misschien iets mee kunnen zijn? Ik hoor graag van je!


De V10a is niet een modem dat specifiek veel problemen heeft, al helemaal niet met dit soort dingen.
Ik heb even meegekeken en de lijn zelf ziet er wel goed uit maar ik zie wel dat je experiabox elke dag een keer uit en aan gaat. Soms 2-3x per dag.

Zou je deze eens willen terugzetten naar de fabrieksinstellingen? Dit kan door het paperclipknopje aan de achterkant 10 seconden ingedrukt te houden.
Als je instellingen aangepast hebt in de experiabox zoals het wijzigen van wachtwoorden gaan die daarmee wel verloren en moeten daarna weer opnieuw ingesteld worden.


Hi thomas,

klopt, we resetten de router vaak via de servicetool, omdat sommige devices plots geen internettoegang meer hebben. Na het resetten werkt dit weer.

ik zal dit vanavond even proberen! Is dat niet dezelfde reset als via de servicetool?


In theorie is dat dezelfde reset maar in praktijkt lijkt dit toch vaak beter te werken :)


@RobbinvR is het met de reset nog gelukt?