Skip to main content

Twee weken geleden heb ik op mijn modem het SSID en wachtwoord gewijzigd, nadat ik erachter was gekomen dat mijn Experiabox V10A twee SSID's had (de standaard en een zelf gekozen naam, dit was niet een guest netwerk of aparte 5Ghz SSID). Ik zag beide wifi SSID's in de lijst op mijn mobiele devices staan. Na inlog op de modem zag ik enkel mijn zelf gekozen SSID. Dit vond ik raar. Daarna heb ik de modem hard-gereset en nieuw SSID en wachtwoord ingesteld.

 

Na bovenstaande leekt alles goed te gaan totdat ik een paar dagen later het volgende ging ervaren:

  • Devices via verbonden via WIFI vallen weg, niet door gebrek aan signaal, het lijkt alsof ze worden geblokkeerd. Bij opnieuw inloggen krijg ik de melding ‘Authentication error’. Zowel op android als Iphone.
  • Op sommige devices blijkt het oude (pre hard-rest) wifi-wachtwoord te werken, maar niet altijd, soms pakt hij de nieuwe, soms de oude. Zelfs bij ‘netwerk vergeten’ op mobiele devices zijn de wachtwoorden willekeurig (oud of nieuw). Bij check van de modem instellingen zie ik enkel het nieuwe wachtwoord staan.
  • Op willekeurige momenten werkt de wifi wel voor een paar uur. Een paar uur laten krijg ik weer de ‘Authentication error’.
  • Devices verbonden via kabel werken prima.

Zaken die ik geprobeerd heb:

  • Modem hard-reset
  • Nieuw SSID en wachtwoord
  • Kanaal handmatig en automatisch instellen
  • De standaard KPN internet-tool connectie check
  • Ingestelde wifi verwijderen op mobiele devices

Ik ben heel benieuwd of iemand mij kan helpen, omdat het probleem zo willekeurig optreedt is troubleshooten lastig. Ik heb het idee dat iemand mijn wifi probeert te hacken, want dat zou het willekeurig gedrag verklaren.

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

U heeft geen versterkers of andere accespoints ofzo?


Hi Nick83, ik heb in de woonkamer een accespoint staan van KPN (Experia wifi). Zou het probleem daarin zitten? Zo ja, enig idee hoe dit op te lossen?


Probeer eens in te loggen op http://192.168.2.150 Lukt dat?


Ga het proberen zodra ik thuis ben, einde middag

 


Nick, inloggen op het IP adres lukt niet: ‘This site can’t be reached’


ik zou de experia wifi ook even naar fabrieksinstellingen herstellen en dan opnieuw configureren met behulp van de KPN Thuis app voor android of ios. Hij staat nu nog geconfigureerd op basis van de oude gegevens van de experiabox


Dank voor alle hulp, de accespoint was het probleem. De reset heeft geholpen, even aankijken of het nu stabiel blijft


Hoi @Jaco17 fijn dat jullie de oplossing hebben kunnen vinden! Mocht je nog ergens tegenaan lopen dan weet je ons te vinden!