Skip to main content

Ik heb ook sinds onze verhuizing EMU bijna een jaar geleden nog nooit zo’n slechte WiFi gehad. Er is een paar maanden geleden een KPN monteur langsgeweest en heeft 2 uur lang geprobeerd de WiFi zowel beneden als op de eerste en tweede verdieping te verbeteren. Maar zonder resultaat. Nu zit ik met een Experiabox 12 en 4 KPN super WiFi punten nog steeds wekelijks te prutsen in de meterkast om alle apparaten weer te verbinden. Ben op zoek naar een passende oplossing of een andere leverancier.

 

*Admin: Eigen topic voor je vraag aangemaakt

Ik heb ook sinds onze verhuizing EMU bijna een jaar geleden nog nooit zo’n slechte WiFi gehad. Er is een paar maanden geleden een KPN monteur langsgeweest en heeft 2 uur lang geprobeerd de WiFi zowel beneden als op de eerste en tweede verdieping te verbeteren. Maar zonder resultaat. Nu zit ik met een Experiabox 12 en 4 KPN super WiFi punten nog steeds wekelijks te prutsen in de meterkast om alle apparaten weer te verbinden. Ben op zoek naar een passende oplossing of een andere leverancier.

Zijn de SuperWiFi's bekabeld aangesloten? 


2 van 4 zijn bekabeld.


Start die Box12 dan uit zichzelf opnieuw op? Want dan valt alles weg op alle apparaten. 


Hoi @Tim1978, welkom op ons forum! We denken hier graag met je mee! Ervaar je nog steeds problemen?

Ik ben ook wel benieuwd naar de vraag die Dennis hierboven stelt. Herstart de box12 zich als de verbinding wegvalt? Hoe branden de lampjes op je superwifi's op dat moment? Gebruik je verder nog netwerkapparatuur?


Goedenavond, dank voor jullie reacties. Ik heb niet gezien dat de Experiabox herstart. Het WiFi lampje blijft gewoon knipperen. Ook vandaag is de verbinding weer ergens onderbroken. Bepaalde apparaten vallen dan uit en herstellen niet automatisch de verbinding. Ook het bereik is dan weer slecht.


Ah duidelijk, dat sluit het een en ander wel uit, blijvende lampjes op je experiabox zelf dan ook gewoon aan? Gebruik je verder ook nog netwerkapparatuur zoals extra routers of switches? Zoja wat voor type?


Hi Thomas,

naar mijn weten blijft alles verder gewoon aan. Ik heb een aantal switches (Netgear) en geen andere routers. Problemen vinden alleen plaats op de apparatuur welke rechtstreeks (zonder tussenkomst van switch) op de WiFi zijn aangesloten.

 

tim


Ik kijk graag even met je mee. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


Bedankt voor het invullen van je gegevens @Tim1978, ervaar je nog steeds problemen?
Ik heb de lijn uitgelezen en de verbinding lijkt in ieder geval goed te zijn.
Je experiabox heeft (nu in ieder geval) de nieuwste softwareversie. De vorige had een probleem waarbij de verbinding weg viel. Als je deze update in de afgelopen week geinstalleerd hebt kan dat daarmee dus opgelost zijn.
Zie ook: 

Ik heb echter geen verbinding met de superwifi's op dit moment. Als je nog problemen ervaart vermoed ik dat het probleem toch ergens tussen je experiabox en superwifi's zit. Mijn advies zou dan ook zijn die te resetten en de installatie opnieuw te doorlopen. Dat kan het makkelijkst met de KPN Thuis app


Beste Thomas, dank voor je bericht. Excuses voor de late reactie ivm mijn vakantie. Problemen houden aan. Ook tijdens mijn vakantie diverse keren apparaten niet benaderbaar door slechte WiFi. Bij thuiskomst apparaten opnieuw ingesteld en meerdere keren buiten op 5 a 6 meter afstand van superwifi punt al geen verbinding. Het is echt een drama. Overweeg om toch over te stappen aangezien KPN dit probleem na een jaar nog niet heeft kunnen oplossen.


Dit probleem lijkt echt ergens op locatie mis te gaan.
Hier hebben we nog wel een tweetal handige topics over. Ik weet niet of je die al gezien had.

Als je wilt kun je ook altijd even met ons bellen op 0800-0402, een collega van mij kan dan live even meekijken en je netwerk uitlezen.