Skip to main content

Hier in huis wordt elke keer geklaagd over de wifi. En terecht overigens. Valt tig keer op een avond weg en de zolder halen we niet. Wifi versterkers van kpn gekregen maar dat geeft geen enkel verschil.

Als ik de modem (v9) wil resetten zet hij automatisch alle instellingen terug, terwijl ik juist een keer alles wil verwijderen en opnieuw wil beginnen.

We vroegen ons af of de wifi slecht was omdat we ooit kpn fon aangezet hadden, dus ik wilde dat uitzetten. Dat zou gelukt moeten zijn als ik de instellingen zie maar het netwerk blijft zichtbaar. 

Omdat ik toch bezig was vond ik het handig om het wifi wachtwoord te veranderen, dus dat aangepast en ook een nieuwe naam. Maar wat zie ik, de oude staat er ook nog en de nieuwe ook. Dus nu hebben we de keuze uit knp fon, onze oude wifi naam en onze nieuwe wifi naam. Allemaal op dezelfde modem,. want als ik deze uitzet, dan verdwijnen ze alle drie. 

Dus voor de vraag, hoe verwijder ik nou echt die fon en die oude verbinding. 

En dan kom ik daarna weer terug met de vraag hoe ik die wifi nou kan verbeteren. (Volgens de tool moet ik voor 50 euro een monteur laten komen. Bizar, niet echt klant gericht, terwijl hij installatie staat dat hij kosteloos komt)

 

Even afgezien van het wachtwoord veranderen.  Dat Wi-Fi versterkers niks doen hoor je eigenlijk nooit. Er is dus wat anders mis. Een paar vragen. Heb je glasvezel of koper? Welke snelheid haal je als je bekabeld meet? Zijn de Wi-Fi versterkers direct met een kabel aangesloten op de experiabox of zit er iets tussen? Is het wireless lampje op de v9 uit?


glasvezel

wifi versteker 1 bedraad met de modem en eentje boven

wireless brandt wel

bedraad pc, 78.3/94.9

mobiel (s10E) vanaf dezelfde plek als de pc 59.3/49.4

 

 

 


Dan is er iets fout gegaan. De Wi-Fi op de v9 moet uit. Heeft u het aangezet? Tijdens het installeren van de super wifi's zou de Wi-Fi op de v9 uit moeten gaan.


we hebben geen super wifi, maar de zwarte vierkante versterkers (experia versterker)

oh overigens ik bedenk me, ik heb hem eruit gehaald want hij deed toch niets, dus ik weet even niet of het wireless lampje brandde. 


Ok. Nog beter!! De zwarte experia wifi's moeten bekabeld aangesloten worden op de v9 en op strategische plaatsen geplaatst worden. De Wi-Fi van de v9 moet absoluut uit. Dan werken ze uitstekend. Probeer dat een keer en dan kijken we naar het andere probleem. Dus alles van dr v9 afhalen. V9 resetten. Experia wifi's resetten. Dan 1 voor 1 aansluiten met 20 minuten wachten tussen het aansluiten van de experia wifi's.


resetten van V9 heb ik vanavond al meerdere keren gedaan, Zowel met paperclip als op afstand. Geen effect want mijn gegevens worden automatisch terug gezet. 

 

Verder heb ik nu de experia versterker er weer tussen gezet, check ja wireless gaat uit. 

De tweede versteker boven kan je toch niet bedraad doen? Dan is het draadloos niet bepaald draadloos met al die kabels door het trapgat,

 


Dan heb je ook niks aan de tweede. Ze kunnen niet draadloos. 


De Experia WiFi moet zeker wel bekabeld aangesloten zijn. Alle 2, dus ja, ook die boven. 

Het is draadloos vanaf de Experia WiFi naar uw apparaten (mobiel / laptop).


boven zit hij in de kpn draadloze verbindingsset


Helaas dat werkt niet. Als u geen klagende huisgenoten meer wil moet het echt allemaal anders. We helpen u daar graag bij maar u zal dan aan de slag moeten met kabels of investeren in super wifi's.


Oke bedankt door jullie vragen ben ik weer verder gekomen. Een heel eind zelfs!

De wifi gegevens blijken dus ook op zo'n versterker te staan, dus vandaar dat ik die niet weg kreeg. De nieuwe wifi gegeven stonden op de V9

En de fon bleek ook op de versterker te staan. Na tig keer proberen om daar op in te loggen is me dat vanmorgen eindelijk gelukt (had de ww van het verkeerde kastje elke keer). Dus vanmorgen fon uitgezet. Toen schoot de snelheid razendsnel omhoog. 

Ook heb ik het kastje boven weg gehaald. 

Eerst maar eens terug naar de basis en zorgen dat dat goed werkt. Vandaar uit kunnen we verder opbouwen.

 


ik heb nu 1 versterker beneden. Heeft dat wel zin of moet ik die ook weghalen omdat het geen nut heeft.

 

Mocht het signaal boven dus onvoldoende zijn dan kan ik dus super wfi bestellen, want dat kan wel draadloos? 

 


Hallo @jenny73 , vergeet FON maar, wordt per 1 augustus defenitief afgeschakeld door KPN.

Bron: KPN


Mocht het signaal boven dus onvoldoende zijn dan kan ik dus super wfi bestellen, want dat kan wel draadloos? 

Ja... in theorie. Verwacht er maar niet al te veel van.

Als eerste is het dan al heel belangrijk dat de SuperWiFi onder, die dus bekabeld aangesloten moet zijn, onderaan de trap staat. Zodat er zo min mogenlijk barrières zijn naar boven. Niet in de meterkast dus.

Bedenk je goed dat de verbinding tussen de beide SuperWiFi's ook gewoon via WiFi werkt. Als je dus op een plek in huis slecht WiFi hebt, dan heeft een draadloos geplaatste SuperWiFi dat ook. Daarom de SuperWiFi onder dichterbij boven plaatsen. Onderaan de trap dus. En de SuperWiFi boven ook vlakbij de trap. 


Ha @jenny73, welkom! Wat leuk om te zien dat je al zo'n eind bent gekomen met behulp van de community! Heb je op dit moment nog vragen of loop je ergens tegenaan? We helpen je er graag verder mee. Lees ook eens dit topic met oplossingen voor trage en wegvallende wifi 🙂.


Ik probeer te bellen maar de wachtrij is me.elke keer veel te lang. 

 

Dacht dat kpn fon uitgezet zou worden. Is nog steeds zichtbaar. 


Kan je er ook nog mee verbinden? Ik ga er voorzichtig vanuit dat we in een volgende update van de Experia Box de administratieve functionaliteit eruit gehaald wordt.