Skip to main content

Goedemorgen,

Wij hebben een probleem met onze Sony Bravia TV, hij verbindt wel met de KPN Wifi in de woning maar geeft aan geen internet te hebben. Alle overige apparaten doen het wel via de Wifi. Al meerdere malen de TV gereset en Wifi opnieuw ingesteld maar probleem is niet opgelost.

Nu hoorde ik iets over verschillende kanalen, schijnbaar hebben de Sony Bravia TV's problemen met kanalen boven de 11. In de instellingen van de Experiabox V10a heb ik geprobeerd om kanaal aan te passen maar het probleem blijft zich voor doen. 

Kan iemand me hiermee helpen?

Mvg,

Stefan

Hoi @Stefan010 . Welkom op het forum.

Wat jammer dat het nog niet echt wil lukken met je tv en wifi. Heeft de tv ook nog de mogelijkheid om bedraad aangesloten te worden? Zo ja, werkt dit goed? Kun je in dat geval ook nog controleren of er misschien een firmware update voor je tv is? 

Je bent met de kanalen bezig geweest. Hoe heb je dit precies gedaan?


Hallo Erwin,

bedankt voor je bericht. Het is inderdaad mogelijk om ook gekabeld internet op de TV te krijgen. Het rare is dat hij via het WiFi kanaal wel heeft gedaan maar als de stroom eraf geweest is en de Experia box opnieuw opgestart moet worden dan heeft hij geen verbinding meer.

het WiFi kanaal heb ik aangepast via de website van de router. Waar je ook je WiFi wachtwoord kan wijzigen. Het automatisch zoeken naar een vrij kanaal heb ik verandert naar bijv. 10 om zo onder kanaal 11 te zitten. Automatisch zit ik ruim boven kanaal 11.

groeten,

Stefan


Lastig, lastig. Dus nu lukt het helemaal niet meer om een werkende, draadloze verbinding te krijgen?

Wat als je van je telefoon een hotspot maakt. Lukt het wel om de tv daar verbinding mee te laten maken?


Helaas zowel via een hotspot op me telefoon als bekabeld internet geeft de tv aan wel verbinding te hebben maar geen internet. Hij geeft aan dat de router mogelijk niet de juiste instellingen heeft. Bijv. de PPPoe instellingen. Ik heb echt geen flauw idee wat dit allemaal inhoudt en hoe ik nog internet op mijn tv kan krijgen..


Heeft u versterkers? 


Ik heb de KPN super WiFi punten (2x) als u deze bedoelt? Echter heb ik nu een directe UTP kabel uit de muur naar de tv en die kabel komt uit de router. Alle andere apparaten verbinden wel met WiFi of UTP


Goedemiddag, ik heb hetzelfde probleem. Ben net overgestapt naar KPN. Heb Experia box 12 en 2 WiFi punten. Tevens krijg ook geen verbinding met de Nintendo switch en krijg ook de Sonos playbar niet op de wifi. Zat hiervoor bij T-mobile en daar werkte alles wel prima. Kun je mij helpen? 


Kan je de wireless mode van de wifi op de V12 wijzigen zodat deze als onderstaand gedefinieerd zijn:

2.4GHz:

 

5GHz:

Kan je dan wel verbinding krijgen?


Bedankt voor de tip. Helaas geen verschil


Helaas bij mij werkt dit ook niet. Overigens doet bij het bekabeld aansluiten van de tv door middel van internet het ook niet. Die zou het toch gewoon moeten doen? Het vervelende is dat hier een monteur van KPN geweest is maar vanwege Corona niks mocht installeren. Enkel de experiabox in de meterkast aangesloten...


Bij mij is het gedeeltelijk opgelost door de Sony Bravia TV terug te zetten op fabrieksinstellingen (wel alle aangepaste beeldinstellingen etc kwijt) maar nu doet het internet het via de kabel wel. Via de WiFi blijft hij het niet doen… we verbonden maar geen internet. Morgen toch maar eens contact opnemen met KPN.


Aangezien hij het via een hotspot ook niet doet, vrees ik dat de helpdesk weinig voor je kan doen, @Stefan010 . Dit lijkt me meer een issue van de tv. (helemaal zeker weten doe ik dat trouwens niet)


Beste Erwin, maar wie kan ons verder helpen? Ik heb bij mijn t-mobile thuis abonnement deze problemen niet gehad...


Ik weet niet of sony hier een forum of helpdesk voor heeft. Mocht die er zijn kun je aangeven dat je met verschillende draadloze netwerken verbinding hebt proberen te maken maar dat je tv er geen zin in heeft.

Wellicht hebben zij suggesties met wat voor wifi signaal de tv het beste overweg kan. Ik weet ook niet hoe oud de tv is. Weet jij dat?

Je kunt trouwens ook nog proberen om de superwifi punten tijdelijk uit te zetten en proberen om met de experiabox alleen te verbinden. 


Ik heb niks meer gehoord en ik hoop dat je ondertussen een oplossing gevonden hebt.

Mocht je ooit andere vragen hebben, weet je mij te vinden. 


Goedenavond Erwin,

Gelukkig had ik de mogelijkheid om de tv middels een  internet kabel vanuit de muur aan te sluiten. In eerste instantie hielp dit niet, vervolgens de Sony Bravia TV (model KD-55-AG9) nog geen half jaar oud terug gezet naar fabrieksinstellingen. Inmiddels heb ik nu wel via de kabel internet. WiFi blijft een probleem (de tv heeft alle laatste beschikbare updates). Wij hebben gelukkig bij de bouw van onze woning ervoor gekozen om een UTP aansluiting te nemen maar als je afhankelijk bent van enkel het WiFi signaal dan heb je toch een probleem… Ik hoop dat Raymon ook inmiddels internet op zijn TV heeft.

Bedankt voor de hulp en mocht er iemand alsnog een oplossing hebben voor het WiFi signaal dan hoor ik het ook graag.

Groeten,

Stefan


Met kpn super wifi wordt je standaard WiFi in de experiabox uitgezet.

Wat misschien goed is om te bekijken is hetvolgende:

download de kpn thuis app. 
zodra je tv is verbonden dat je in de app zien met welk IP adres de tv is verbonden en met welk kanaal, “2,4” of 5 GHz.

Als je dat weet kijk eens met welke frequentie de tv verbonden dient te zijn.


Sorry nooit gereageerd. Tv etc. werken weer naar behoren. Alleen mijn Sonos gaat over 2.4 ghz, hoe los ik dit op via super WiFi?


Super wifi gebruikt mesh technologie en daar kan de Sonos waarschijnlijk niet mee overweg.

 

De moeilijke oplossing:

kijk eens via de thuis app van KPN of de Sonos inderdaad verbonden is via 2.4Ghz. 
Ik zie op het forum dat meerdere mensen een probleem hebben met Sonos en super wifi van KPN dus verwacht niet dat hier de oplossing in zit.

 

De gemakkelijke oplossing is; haal een wifi versterker bij action en maak een “ apart “ 2.4Ghz netwerk.

 


Super wifi gebruikt mesh technologie en daar kan de Sonos waarschijnlijk niet mee overweg.

Het is niet die mesh technologie die hier roet in het eten gooit immers daar is niets speciaals aan, het is en blijft gewoon wifi met smart/fast-roaming.

 

Eerder is het de slecht functionerende bandsteering functionaliteit die waarschijnlijk de oorzaak is van de ellende die we met veel apparaten zien die alleen 2.4GHz ondersteunen.


Ik heb zelf een aantal slimme stekkers waarvan er niet    één meer met super wifi aan het werk te krijgen was.

Ik verwacht niet dat het aan de bandsteering ligt, hoe dan ook een apart wifi netwerk was bij mij de oplossing.

Binnen 5 min was alles weer gekoppeld.


Ik heb zelf een aantal slimme stekkers waarvan er niet    één meer met super wifi aan het werk te krijgen was.

Ik verwacht niet dat het aan de bandsteering ligt, hoe dan ook een apart wifi netwerk was bij mij de oplossing.

Binnen 5 min was alles weer gekoppeld.

Eigenlijk bevestig je precies mijn vermoeden dat de gebrekkige werking van de bandsteering op de wifi apparatuur van KPN zeer waarschijnlijk de oorzaak is.

Ik ben er eigenlijk van overtuigd dat veel problemen voorkomen kunnen worden als de SSID's voor 2.4GHz en 5GHz verschillend ingesteld kunnen worden.

 


Bedankt voor jullie reacties. Morgen maar even naar de action. Fijne avond nog!


Sorry nooit gereageerd. Tv etc. werken weer naar behoren. Alleen mijn Sonos gaat over 2.4 ghz, hoe los ik dit op via super WiFi?

En kun je vertellen hoe je het opgelost hebt?