Skip to main content

Hoi, wij hebben al een aantal weken/maanden last van een slechte WiFi verbinding. Signaal sterkte is uitstekend maar we kunnen geen gebruik maken van het internet. Dit geld voor alle telefoons en tablets (Huawei, iPhone enĀ  Samsung) Inmiddels al meerdere keren de experiabox opnieuw opgestart en de tools op de site doorgelopen zonder resultaat. Voldoens de website is er ook geen storing en zijn er ook geen werkzaamheden in de buurt. We raken nogal snel door onze bundels heen zo. Wat kunnen we doen om weer een goed werkende WiFi te krijgen met internet verbinding?Ā 

HoiĀ @Annie1974. Welkom op het KPN Forum. Wat vervelend dat dit steeds gebeurd. Welke ExperiaBox heb je in huis? En heb je dit probleem ook wanneer je jouw telefoon verbindt met een andere wifi netwerk?

Zou je ook je KPNĀ profielĀ willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan?Ā 


Hoi Vikash,Ā 

Wij hebben de experia v10. Ik heb de gegevens ingevuld. Groetjes annie1974


Heb je misschien jouw netwerknaam voor jouw 2,4 en 5Ghz wifi netwerk gesplitst?Ā 


Ik heb geen idee hoe ik dat zou moeten doen dus lijkt me niet.Ā 


Oke duidelijk. Ik zal dit intern doorzetten om verder uit te laten zoeken. Zodra ik meer weet kom ik er op terug.Ā 


Hej Vikash, inmiddels zijn we een week verder. Heb je al wat meer informatie voor ons?Ā 

Groeten annie1974


Heb je de v10 al een keer terug gezet naar fabrieksinstellingen? Dus echt de resetknop gebruikt?


@Annie1974Ā Zover ik weet heeft onze technische afdeling het probleem inmiddels verholpen? Is het probleem bij jou thuis inmiddels ook verholpen?


Hoi, helaas is het probleem nog steeds niet verholpen. De v10 terug zetten naar fabrieksinstellingen heeft ook geen resultaat gehad. Er is ook geen probleem met de v10 denk ik. Alle apparaten die via een kabel zijn aangesloten hebben geen problemen alleen de apparatuur die via de WiFi zou moeten werken hebben problemen.

Dus de internet verbinding zelf is goed alleen de verbinding via WiFi dus niet

Groetjes annie1974Ā 


Oke duidelijk. Zou je in dat geval het topic ā€œOplossingen voor trage en wegvallende wifiā€ willen doorlezen en onzeĀ Wifi ManagerĀ eens willen doorlopen? Als je helemaal geen verbinding kan maken met het WiFi netwerk kan je misschien de afstandĀ tussen het apparaat en de KPN ExperiaBox verkleinen tot maximaal 1 meter om externe invloeden uit te sluiten. Ik zie dat je gebruik maaktĀ van twee WiFi versterkers. Heb je deze versterkers al eens gereset?


Ik heb al een aantal dagen niet meer van je gehoord dus ik ga er vanuit dat onze WiFi Manager het probleem heeft verholpen. Als je onze hulp toch nog nodig hebt, dan horen we dat graag van je!


Hoi, de WiFi manager heeft het probleem niet verholpen. Die is namelijk alleen te gebruiken als je een WiFi verbinding hebt. Op de momenten dat er een WiFi verbinding is, is deze goed. Wel heb ik, nogmaals, de v10 en de WiFi versterkers gereset. Gisteren de hele dag wifi gehad dus het lijkt erop dat wel heeft geholpen nu. Mocht dit na een paar dagen toch anders zijn dan laat ik het weten.

Ā 

Groetjes annie1974

Ā