Skip to main content

Sinds vandaag de overstap van Ziggo gemaakt naar KPN. Om het zo makkelijk mogelijk te maken ivm de vele slimme apparaten die we hebben, hebben we dezelfde Wifi naam aangehouden die we ook bij Ziggo hadden. 

Nadat de monteur vandaag vertrok in het modem zelf een extra 2.4GHz Wifi punt aangemaakt omdat veel domotica op 2.4 draait. Bij het opslaan kreeg ik al regelmatig een 404. 

Helaas werkt de Wifi sinds vanmiddag helemaal niet meer. Ik blijf op elk apparaat de melding krijgen: Verbonden met apparaat. Kan geen internet bieden. Zowel laptop als telefoon. Gek genoeg werkt het extra 2.4 GHz kanaal wel.

Ik heb inmiddels een gekke oplossing gevonden maar dit lijkt me toch niet helemaal de bedoeling.

Oude situatie

Gemengd standaard kanaal heette: OUDEWIFI

extra kanaal aangemaakt via KPN heet OUDEWIFI 2.4

Van het eerste kanaal heb ik dus een paar uur na installatie de storing. Komt zeker nadat ik de 2.4 heb aangemaakt in de modem instellingen en o.a. de 404 kreeg na opslaan. Het extra wifi kanaal werkt wel gewoon.

Al geprobeerd:

  1. Resetten modem via harde reset en via de online tool van KPN. Alle informatie in wifi signalen weer teruggezet via bekabelde laptop. Werkte niet.
  2. Wifi storing hulp online kpn voor kanalen etc. Ook geen succes.

Wat werkt wel:

Gemengd kanaal naam gewijzigd naar een andere naam. Extra kanaal aangemaakt op 5ghz en deze de OUDEWIFI genoemd. Nu werkt alles weer.

Maar het lijkt me prettig om gewoon weer het gemixte kanaal te gebruiken aangezien het daarvoor bedoeld is. 

Heeft iemand enig idee? Ik heb geen wifi repeaters oid nog (komen wel maar nu nog niet). Het is dus puur het modem dat de monteur vanochtend heeft opgehangen. Voor zover ik kan zien in de instellingen is alles ook online en active. 

Ik heb volgens de modem instellingen een "KPN Box 12”

 

Hopelijk heeft iemand een idee!

Update:

Gisteravond kwam mijn man thuis en die had zonder problemen internet op de WiFi die op mijn telefoon en laptop én de chromecast allebei wel verbond maar geen internet gaf. 

Vanochtend probeerde ik het zelf ook en nu had ik wel internet op het gemengde kanaal, maar weer niet op het pure 5ghz kanaal.. Schiet mij maar lek?

De chromecast kan overigens nog steeds niet verbinden met de WiFi zelfs na harde reset naar fabrieksinstellingen. Dus er is wel degelijk iets mis mat specifieke signaal WiFi.


Hallo @BossieHome welkom bij KPN. Ziggo had voor het interne thuiswerk een andere IP-range dan KPN gebruikt. Misschien dat dat bij jouw parten speelt bij sommige apparaten omdat die nog de oude IP-instellingen heeft van Ziggo.

 


Hallo @BossieHome welkom bij KPN. Ziggo had voor het interne thuiswerk een andere IP-range dan KPN gebruikt. Misschien dat dat bij jouw parten speelt bij sommige apparaten omdat die nog de oude IP-instellingen heeft van Ziggo.

 

Zo'n gevoel had ik al. Maar hoe verwijder ik deze IP range? Want bij sommige toestellen pakt hij hem simpelweg niet. Of is een andere WiFi naam dan echt de enige oplossing?


Hallo @BossieHome de betreffende apparaten due nog in de Ziggo-range zitten een fabrieks-reset geven en opnieuw koppelen aan het KPN-netwerk.

 

 


Heb ook een apart 2.4ghz kanaal speciaal voor smarthome.

Ik kwam van XS4ALL af, Maar o.a mijn rookmelders moest ik ook weer verwijderen en opnieuw koppelen.
Daarna waren ze weer online.
Komt denk ik omdat je apparaten nog het oude netwerk (van Ziggo) zoeken maar deze niet kunnen vinden.
Zelfde naam maakt dan niks uit.
 


Heb ook een apart 2.4ghz kanaal speciaal voor smarthome.

Ik kwam van XS4ALL af, Maar o.a mijn rookmelders moest ik ook weer verwijderen en opnieuw koppelen.
Daarna waren ze weer online.
Komt denk ik omdat je apparaten nog het oude netwerk (van Ziggo) zoeken maar deze niet kunnen vinden.
Zelfde naam maakt dan niks uit.
 

Ik heb alles alle apparaten opnieuw verwijderd en opnieuw geprobeerd te connecten. Werkt niet. Het gaat af en aan, nu zit ik op mijn werk maar heeft mijn man weer het probleem terwijl vanochtend toen ik thuis was alles werkte bij mij. 


KPN box heeft ook de nieuwste update?

Heb er zelf nooit last van gehad, Maar begreep dat voor de laatste update sommige een probleem hadden dat wifi  regelmatig wegviel...


Hoi @BossieHome en welkom op het forum! 

KPN box heeft ook de nieuwste update?

Hier ben ik ook benieuwd naar. Dat is versie SGEJ1000060E. Heb jij die al binnen? Als je inlogt op de webinterface via https://192.168.2.254/2.0/gui/#/, ga dan naar de wifi instellingen en zorg dat de Auto in deze pagina op 80 Mhz staat
 

 

Zet daarnaast de Wireless Mode voor de 5 Ghz op 802.11ac en de 2.4GHz op 802.11b/g/n. Hoe gaat het dan?