Skip to main content

Mijn zoon wil met zijn PlayStation naar zijn kamer maar ik heb nergens kabel boven. Ik heb nu zowel beneden als in mijn slaapkamer een experiabox met een  wit DVS 650 kastje in het stopcontact. Mijn zoon zegt dat de Wi-Fi in zijn kamer dan niet toereikend is. Wat moet ik nu doen?

Met vr gr Mandy

Dit is geen best combi:wink:. Wilt u het echt goed hebben trek dan een kabel naar boven en sluit daar die PlayStation op aan. Zet er eventueel nog een Wi-Fi versterker tussen. Doe de Wi-Fi manager en wellicht krijg je 2 Wi-Fi versterkers gratis. https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm#/login die moeten ook bekabeld aangesloten op de experiabox. Laat even weten hoe het afloopt.


@Mandy B 
Er is nog een oplossing voor alleen wat duurder (€149,99), dat is de KPN SuperWiFi, deze kan draadloos op een bovenverdieping geïnstalleerd worden en versterkt de wifi. Het zijn altijd 2 punten waarvan er 1 achterblijft in de meterkast (deze neemt de wifi over van de Experia Box. )
De eventuele gratis (dit bepaald de wifi manager) Experia Wifi moet altijd bekabeld worden aangesloten. 


...Ik heb nu zowel beneden als in mijn slaapkamer een experiabox met een  wit DVS 650 kastje in het stopcontact. ...

Weet je zeker dat je in de slaapkamer een experiabox (=router) hebt staan? Ik zou verwachten alleen beneden een experiabox en boven een access point (bv. de KPN wifi "versterker"). Je hebt in principe namelijk maar één router in je netwerk.


@Mandy B 
Er is nog een oplossing voor alleen wat duurder (€149,99), dat is de KPN SuperWiFi, deze kan draadloos op een bovenverdieping geïnstalleerd worden en versterkt de wifi. Het zijn altijd 2 punten waarvan er 1 achterblijft in de meterkast (deze neemt de wifi over van de Experia Box. )
De eventuele gratis (dit bepaald de wifi manager) Experia Wifi moet altijd bekabeld worden aangesloten. 

Is dat ipv die witte kastjes in het stopcontact of is dat er gewoon extra bij?


Zoals jullie waarschijnlijk merken heb ik er totaal geen verstand van🙈

Ik zal de situatie uitleggen in de hoop dat het duidelijk wordt wat ik heb.

Beneden heb ik een witte kast( modem?)

Een zwart kastje ...tv ontvanger? En een wit dvs 650 kastje in mn stopcontact.

In mn slaapkamer heb ik een zwart kastje......tv ontvanger? En een wit dvs650 kastje in mn stopcontact.

 


Dat vermoede had ik al:wink: echter verandert  dat niks aan de situatie. Er zal een kabel naar boven moeten ben ik bang....


De 2 DVS 650 kastjes moet je zien als een internetkabel maar dan via het stroomnet. Een DVS 650 zendt geen wifi signaal uit (die bestaan overigens wel, kijk op de Devolo website, bijvoorbeeld de Devolo dLan 500 wifi, ziehttps://www.devolo.nl/dlan-500-wifi-powerline ).


De DVS (draadloze verbindingsset) gebruik je voor ofwel tv ofwel voor Internet. Het lijkt erop dat deze al in gebruik is voor tv. Dan zijn de opties het trekken van een kabel icm access point (bv experia wifi) of de   eerder  genoemde "super wifi".


Ik heb zelf ook de DVS 650, één zit in de meterkast in een stopcontact en is verbonden met de Experiabox, de ander zit op zolder in het stopcontact en daarin zit dan weer een Fritz!Repeater 300E. De Fritz!Repeater heb ik ingesteld in “wireless bridge mode” en deze zendt wifi uit op de 5 GHz band (kan ook op 2,4 GHz). Dit werkt bij mij goed, ik heb zeer goede wifi op zolder. Wat daarbij helpt is dat ik dezelfde stroomgroep heb in de meterkast als op zolder. DVS is storingsgevoelig, maar als het werkt dan werkt het...


Zoals jullie waarschijnlijk merken heb ik er totaal geen verstand van🙈

Ik zal de situatie uitleggen in de hoop dat het duidelijk wordt wat ik heb.

Beneden heb ik een witte kast( modem?)

Een zwart kastje ...tv ontvanger? En een wit dvs 650 kastje in mn stopcontact.

In mn slaapkamer heb ik een zwart kastje......tv ontvanger? En een wit dvs650 kastje in mn stopcontact.

 

@Mandy B

Kleine aanvulling, de witte kast is de Experia Box, die blijft hangen. De DVS is een verbindingsset waarvan er als het goed is in de meterkast eentje zit en op de slaapkamer. Deze DVS hebben geen WiFi. De KPN SuperWiFi is een versterker (compleet los van de DVS)  die je verbind met de Experia Box en de tweede sluit je boven aan op stopcontact. Deze haalt automatisch de gegevens uit de Experia Box. De SuperWiFi versterkt het signaal verder door het huis en zo kan jouw zoon ook verbinden met een goed wifi signaal zonder dat er kabels door plafonds heen moeten. 

Mocht je nog vragen hebben of onduidelijkheden zien, vraag het gerust, zijn we voor. 


@Mandy B Welkom hier! Fijn dat je ons gevonden hebt. 
Je wilt graag goede wifi boven voor de Playstation van je zoon. Dat is begrijpelijk. Je kunt drie dingen doen.

  1. Kabel naar de playstation trekken en de PS bedraad aansluiten.
  2. Wifi Manager doorlopen en het wifi-bereik meten. Als het bereik slecht is, dan krijg je gratis Experia Wifi's.
    • Deze versterkers moet je eveneens bedraad aansluiten, dus er zou sowieso een kabel naar boven getrokken moeten worden.:(
    • Of: Je schaft één extra DVS aan (€45,00). Dit is immers niet de meest gewenste oplossing
  3. Schaf voor €149,00 de Super Wifi versterkers aan. Dit zijn draadloze versterkers. 

Ik hoop dat je met dit advies uit de voeten kunt. Anders hoor ik het graag.:blush: ​​​​​​​


Hoi Lisa bedankt voor je reactie.....(trouwens iedereen met een reactie bedankt)

Ik heb een vraagje een extra DVS, waarom zou dit niet gewenst zijn??

 En die superwifi dat is geheel draadloos?

 

Groetjes Mandy


De dvs doet niets met Wi-Fi. Alleen de eerste super Wi-Fi moet aan een kabel. Stel je experiabox staat in de meterkast in de gang. Plaats dan de eerste bekabeld net buiten de meterkast. De tweede hang je dan op de overloop. Die hoeft niet bekabeld. Ik denk dat je dan een heel eind komt. Even uitgaande van een redelijk standaard woning

 


Moeten die beide punten in een stopcontact?

En mijn experiabox staat in de woonkamer ( van een gewoon rijtjeshuis😉)


Heb je toevallig verwarmingsbuizen waar eventueel een kabel langs kan?


Weet niet of de ruimte naast de buizen groot genoeg is


Vaak lukt dat wel maar dan moet iemand er een een losse connector aan zetten. Dat is vaak wel even lastig. Heb je wel een techneut voor nodig maar dan ben je wel voor weinig geld klaar.


@Mandy B Yes, met een extra DVS zou je de PS van je zoon kunnen voorzien van een ‘bedrade’ verbinding. Niet gewenst omdat je dan een ander type DVS(1200) in het netwerk toevoegt en omdat een DVS verbinding erg gevoelig is voor schommelingen op het elektriciteitsnet. Als de buren bijv. zonnepanelen hebben, dan kan de verbinding ineens wegvallen. 


Lisa,  kan ik die ene dvs 1200 connecten met mijn bestaande dvs 650 kastjes ?


@Mandy B Jazeker! Dat is geen probleem:D 

 


Super!! Ik ga het even allemaal laten bezinken. Dank je wel voor deze hulp

Groetjes Mandy


Reageer