Skip to main content

Bij Telfort hebben wij WiFi versterkers gekregen, dit omdat wij echt een heel zwak signaal hadden. Door deze kastjes is dat laatste prima opgelost. Echter lijkt het erop dat 1 van de 2 nu defect is, of aan het gaan is. Regelmatig valt nu het internet even kort weg, en knipperen de lampjes op de versterker. Ding is al gereset en heeft een nieuwe netwerkkabel, maar het probleem blijft bestaan. Halen wij de versterker er tussen uit, dan werkt het netwerk prima, op het signaal van de wifi na dan.. Iemand tips?

 

Hoi @KMI, welkom hier. 

Een ontvanger lijkt dus defect. Dat is niet zo mooi. Welke lampjes branden precies? Ben wel benieuwd wat er aan de hand is?

Lampje Kleur Uitleg
Power Groen is opgestart
Power Groen knipperend is aan het opstarten
Power Oranje knipperend Experia WiFi is aan het updaten
Power Rood Probleem tijdens het opstarten
WiFi Blauw Verbonden met apparaat
WiFi Groen Wifi is verbonden, maar er is geen internetsignaal
WPS Oranje knipperend maakt verbinding met apparaat
WPS Rood knipperend er is een fout in het verbinden met een apparaat

 

Je hebt deze dus ook al gereset: Dit doe je door de resetknop op de achterkant in te drukken totdat je 3 rode en 1 blauw lampje ziet.

Maakt allemaal geen verschil? En als je de twee Experia WiFi's omruilt van plek? Heb je dat al geprobeerd?

 


Thanks voor jullie reactie, het kastje start zichzelf steeds opnieuw op. Hebben de adapter van de andere geprobeerd op de 'defecte', maar het probleem blijft bestaan. Door middel van de genoemde stappen. 


Zou je jouw Forumprofiel willen voorzien van postcode + huisnummer en naam van de contractant? Hoor ik van je als je dat gedaan hebt. Dan ga ik kijken of ik mogelijkheden heb om het kastje binnen garantie om te laten ruilen. 


Als het goed is staat het nu ingesteld!


Ik heb een verzoek ingediend om het kastje te laten vervangen onder garantie. Wanneer dit goedgekeurd wordt ontvang je van ons verdere informatie. 


Thanks, zou het anders in de ethernet poort van het modem kunnen zitten? Kabel met die van de iTV omgewisseld; dan werkt de WiFi repeater, maar stoort het iTV kastje.


Als dat met een andere netwerkkabel is, dan zou dat best eens kunnen ja. Is dat het geval? 


Heb je dat nog kunnen testen?


Zaterdag ontvangen en getest, werkt nu prima. Poort van het modem is wel lam/losjes met de kabel. Dus wellicht dat dat ook heeft meegespeeld. Nu een stukje tape gebruikt om de kabel stevig in de poort te houden. Ping naar beide repeaters is prima. 


Top, dat het nu wel werkt. Dat is het belangrijkste. 


Precies! Thanks voor jullie hulp