Skip to main content

Mijn zoon klaagde dat de wifi verbinding er steeds uit lag. Heb het kastje van de wifi verbinding beneden uit gezet en weer aan maar het power lampje knippert groen gaat vervolgens weer uit. Hij blijft uit en de blauwe wifi lampje knippert en gaat weer vlug uit . Vervolgens zie ik geen lichtjes meer hij doet verder helemaal niks dit is zowel boven als onder . Heb twee wifi versterkers. Vorige week gekregen en geïnstalleerd maar toe die nog wel werkte viel het wifi netwerk vaak uit. Wie kan me helpen.

Welke experiabox heb je en welke Wi-Fi versterkers? De zwarte van kpn?


De zwarte van KPN klopt. En ik heb experia box v9. De wifi versterker doe het het weer maar ik verlies wel vaak connectie is maar een paar sec . Dit merk je bijvoorbeeld als je aan het bellen ben via Wi-Fi en als je een film aan het kijken ben. 


Hoi @Eric44 .  Jammer dat die verbinding nog niet stabiel is.

De versterker is met een kabel aangesloten toch? Soms zie ik dat er een draadloze verbindingsset is gebruikt. En dat is onwenselijk.

 


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.


Ja het is met een kabel aangesloten. Heb getest om de verstrekkers eraf te halen dan hebben we wel een stabiele verbinding maar bijna geen Wi-Fi.


Als de zwarte wifiversterkers met een kabel zijn aangesloten (dus zonder DVS/devolo ertussen), zouden ze in principe een stabiel netwerk moeten geven. Vaak is het belangrijk om alles even te resetten. Ik adviseer daarom het volgende stappenplannetje:

 

-Koppel de experiabox los en reset die (harde reset via het reset gaatje)

-wacht tot de experiabox weer helemaal actief is ( 15 minuten)

-koppel één voor een de wifiversterkers weer vast en reset die ook (10 seconden het knopje indrukken)

-verwijder alle bestaande draadloze verbindingen uit je verschillende apparaten en zet die opnieuw op (hele belangrijke stap)

 

Mocht dit de problemen niet verhelpen, wil ik dat graag weten. 

Â