Skip to main content

Ik woon in een vrijstaande woning, 2 woonlagen. Wifi - het is onbegrijpelijk- op de 1e etage is vrijwel nihil. De afstand tussen de router en de plek op de 1e etage is hemelsbreed nog geen 4 meter. Ik wordt nu gedwongen om wifi versterkers aan te schaffen voor 150 euro. Dat vind ik belachelijk, met name omdat ik als nieuwe klant deze gratis krijg. Als loyale klant moet ik betalen. 

 

Waarom belachelijk? Een douchekop koopt u toch ook zelf? Ondanks dat u betaald voor water?


Ik woon in een vrijstaande woning, 2 woonlagen. Wifi - het is onbegrijpelijk- op de 1e etage is vrijwel nihil. De afstand tussen de router en de plek op de 1e etage is hemelsbreed nog geen 4 meter. Ik wordt nu gedwongen om wifi versterkers aan te schaffen voor 150 euro. Dat vind ik belachelijk, met name omdat ik als nieuwe klant deze gratis krijg. Als loyale klant moet ik betalen. 

 

Kun je de router verplaatsen? Wellicht dat hij gewoon op een heel slechte locatie staat. Heb je de WifiManager van KPN al doorlopen? Als die aanleiding geeft tot extra wifi punten dan krijg je die  (dacht ik).


Waar zou ik de router dan naar toe verplaatsen. Als ik hem 4 meter verderop plaats heb ik op de andere plaats slechte verbinding. Wifi manager verbetert de verbinding minimaal.  1 mb erbij. Mijn punt is: als ik opzeg en een nieuw abonnement afsluit krijg ik ze kado. Als ik klant blijf kost het 150 euro.


Hoi @Pantherarosa, welkom op het forum!

Ontzettend onhandig dat de wifi-verbinding op de 1e etage niet goed werkt. Ik kan me voorstellen dat dit vervelend is, zeker als je bijvoorbeeld veel thuis moet werken vanwege Covid-19.

Bestaande klanten kunnen het SuperWifi startpakket aanschaffen voor € 149,- in plaats van € 199,-, je krijgt dus een korting van € 50,-. Daarnaast hebben we voor onze loyale klanten KPN Compleet en KPN Hussel in het leven geroepen, dit houdt in dat je voordeel krijgt wanneer je meerdere abonnementen van ons combineert. Nieuwe klanten kunnen bij ons kiezen uit twee welkomstkortingen: het gratis SuperWifi startpakket of de eerste paar maanden korting op de abonnementskosten. Een vergelijkbare welkomstkorting heb jij in het verleden ook gehad. 

We dwingen je overigens nergens toe. Je hoeft niet per se het SuperWifi startpakket aan te schaffen, je kunt ook kiezen voor een Experia Wifi maar je hoeft niets te kopen als je dat niet wil.

Je geeft overigens aan dat je de Wifi Manager al eens hebt doorlopen maar dit niet het gewenste resultaat gaf. Ik zou je toch willen vragen de online tool nog eens te proberen. De Wifi Manager gaat alle instellingen van de wifi-verbinding bij langs om de verbinding te verbeteren. Helpt dit niet en haal je een snelheid onder de 20 Mbit/s? Dan komt de tool met een gratis oplossing in de vorm van gratis Experia Wifi's of een gratis afspraak met de wifi-monteur


Jose,

Ik heb de wifi manager verschillende keren gebruikt. Wifi op de eerste etage - loopafstand 5 meter - bleef 3 mbit. Ik heb geen idee wat experia wifi is, maar als je bedoelt de wifi van het experia kastje. Die had ik al. Helaas niet afdoende. Het blijft 3mbit. Ik denk er toch over om over te stappen naar Ziggo. Paul


Jose,

Ik heb de wifi manager verschillende keren gebruikt. Wifi op de eerste etage - loopafstand 5 meter - bleef 3 mbit. Ik heb geen idee wat experia wifi is, maar als je bedoelt de wifi van het experia kastje. Die had ik al. Helaas niet afdoende. Het blijft 3mbit. Ik denk er toch over om over te stappen naar Ziggo. Paul

Je moet er ook 2 hebben. 1 beneden, 1 boven. Welke Experiabox heeft u?


@Pantherarosa, heb je de Wifi Manager wel direct twee keer achter elkaar doorlopen? Als je namelijk maar 3 Mbit/s aan snelheid haalt dan zou de Wifi Manager met een gratis oplossing moeten komen.  Als je op Experia Wifi klikt dan zie je wat het is, het is een bekabelde wifi-versterker. Je kan daar twee van krijgen (gratis) als je de Wifi Manager doorloopt. Het is dus niet de wifi van de Experia Box, maar een wifi-versterker. :relaxed:


@Pantherarosa loop die Wifi Manager gewoon 2 x door. Blijf je beide keren onder de 20mbps dan krijg je gratis een Experia Wifi. Dat is dus niet wifi van de Experiabox maar een losse zwarte wifi versterker. Wil je dat niet? Dan rest niets anders dan zelf iets kopen. 


Edwin.

Thnxs.


Ook wij 1 verdieping, alles bij KPN. WiFi manager meerdere malen doorlopen, uren met KPN aan de telefoon, uiteindelijk gister hele behulpzame monteur geweest (na 3 weken en 2 x afspraak niet doorgegaan vanuit KPN) constateerde “zeer slechte snelheid boven” 2, experia WiFi punten voegden helaas niks toe dus die zijn weer meegenomen, andere mogelijkheden zijn er niet, of we dan maar de super WiFi aan willen schaffen. Uhm… we hebben een compleetpakket, betalen voor 200 mbps, jullie kunnen dit zonder super WiFi niet leveren en dan moeten wij die versterkers betalen waar anderen ze gratis krijgen? Bovendien werkt de huistelefoon niet meer, dat moet dan opgelost worden door de aftercare…...ooit……. Toch maar opzeggen en overstappen? Tips?


Als Experia WiFi's niet helpen, dan helpen SuperWiFi's ook niet.

Waarom hielpen de Experia WiFi's niet? Die doen het gewoon hardstikke goed. Heeft u dat samen met de monteur geprobeerd? Hoe? Welke opstelling? 


Ook wij 1 verdieping, alles bij KPN. WiFi manager meerdere malen doorlopen, uren met KPN aan de telefoon, uiteindelijk gister hele behulpzame monteur geweest (na 3 weken en 2 x afspraak niet doorgegaan vanuit KPN) constateerde “zeer slechte snelheid boven” 2, experia WiFi punten voegden helaas niks toe dus die zijn weer meegenomen, andere mogelijkheden zijn er niet, of we dan maar de super WiFi aan willen schaffen. Uhm… we hebben een compleetpakket, betalen voor 200 mbps, jullie kunnen dit zonder super WiFi niet leveren en dan moeten wij die versterkers betalen waar anderen ze gratis krijgen? Bovendien werkt de huistelefoon niet meer, dat moet dan opgelost worden door de aftercare…...ooit……. Toch maar opzeggen en overstappen? Tips?

Hallo @KarinDV , de superwifipunten zijn niet beter dan de Experia wifipunten, alleen iets sneller.

Als het met de Experia wifipunten niet wil, gaat het met de superwifipunten ook niet lukken.

 


De monteur heeft de Expedia WiFi’s geplaatst en getest en dat gaf geen verbetering en de super WiFi’s ook geplaatst en getest en dan werkt het wel prima. Komt door de indeling van de ruimten gaf monteur aan 


Vaag verhaal maar goed. Dus wordt het super Wi-Fi bestellen!! En ga nou niet zeggen dat het gratis moet want als als je een buitenkraan wil bel je ook niet het waterbedrijf of ze die gratis komen plaatsen.


De monteur heeft de Expedia WiFi’s geplaatst en getest en dat gaf geen verbetering en de super WiFi’s ook geplaatst en getest en dan werkt het wel prima. Komt door de indeling van de ruimten gaf monteur aan 

Stonden de Experia WiFi's op dezelfde plek als de SuperWiFi's? 


Voor mij na 11 jaar ook overstappen. Geen oplossing en de wifi in alle kamers is alleen maar minder geworden in de loop der jaren. Bedrijf wil dat ik thuis werk, zo ook mijn vrouw en we hebben wel een beetje bereik nodig. Teams is een drama.

Voorheen was wifi beter maar alsof ze het er om doen.

Ging ooit juist voor KPN omdat ik geen kabels door mijn huis wil trekken.

XS4all heeft goed aanbod met Fritzbox en Fritsrepeater en klantenservice die wel bereikbaar is.


Natuurlijk is het wifi signaal minder geworden de laatste tijd. Er komen steeds meer wifi signalen in de lucht en daar heeft u last van. Met alleen een modem ga je het niet redden anno 2020. Zet op iedere etage een bekabelde wifi versterker neer en u heeft door het hele huis voortreffelijk wifi. En misschien moet u eens af van het idee dat alles draadloos moet. Er treed namelijk altijd verlies op. Er zijn veel bedrijven die zelfs eisen dat men bekabeld werkt uit oogpunt van veiligheid.


Voor mij na 11 jaar ook overstappen.

XS4all heeft goed aanbod met Fritzbox en Fritsrepeater en klantenservice die wel bereikbaar is.

Tja..Fritz! is echt wel een klap beter dan Experia weet ik uit ervaring. KPN verhuurt tegenwoordig ook Fritz!Boxen (€7,49) per maand. Het prijsverschil met XS4ALL is daardoor niet groot. Als je vragen hebt dan liever in een privé bericht aan mij. Ik vind het niet zo netjes richting KPN om hier openlijk over XS4ALL te praten.


Reageer