Skip to main content

Mijn draadloze versterker geeft sinds (volgens mij) de KPN updates heeft gedaan aan het netwerk vorige maand in mijn omgeving een geel/oranje lampje. De versterker staat al bijna een jaar op de 1e verdieping en deed het altijd prima (groen) met een goede wifi verbinding. Ik heb alles opnieuw aangesloten/reset en niets verhelpt het probleem. De versterker blijft oranje tenzij ik 'm op een meter afstand plaats van de 1e booster dus in feite werkt hij wel gewoon .. 

 

Heeft iemand een oplossing? 

Hallo @Robin007 , dat oranje lampje betekent dat de 2e versterker te ver weg staat van de 1e.

Je kunt de 2e ook bekabeld aansluiten en/of een compleet nieuwe installatie uitvoeren alsof nieuw uit de doos.

Succes.

 


Dank Jan, reeds gedaan maar helpt niet … kabel is geen optie. 

Zelfs op zo'n 4/5 meter afstand van de router blijft de 2e booster oranje.  


Dank Jan, reeds gedaan maar helpt niet … kabel is geen optie. 

Hallo @Robin007 , nu is KPN aan zet bij monde van een moderator.

 


Hallo @Robin007, welkom! Gek dit! Ik zie dat je al behoorlijk wat geprobeerd hebt, maar dat dit geen soelaas biedt. Zou je de twee wifi punten eens om kunnen wisselen? Daarna eens opnieuw koppelen. Ik ben benieuwd of het dan wel werkt!


Hi Marcia, ook gedaan, geen resultaat.

Ik heb een v10 staan en er zit een spatie in de ssid van de Superwifi's 


"Gelukkig” ik dacht al dat het aan mij lag. Ook al van alles geprobeerd bekabeld, verplaatsen en zelfs verwisselen en complete factory reset maar niks helpt bij mij ook nog steeds oranje.


"Gelukkig” ik dacht al dat het aan mij lag. Ook al van alles geprobeerd bekabeld, verplaatsen en zelfs verwisselen en complete factory reset maar niks helpt bij mij ook nog steeds oranje.

 

Die spatie is een issue bij de v10a update, jij hebt een v10 toch?

Kun je de 2,4 en 5 ghz van beide superwifi’s terug vinden? In een wifianalyzer app.


"Gelukkig” ik dacht al dat het aan mij lag. Ook al van alles geprobeerd bekabeld, verplaatsen en zelfs verwisselen en complete factory reset maar niks helpt bij mij ook nog steeds oranje.

 

Die spatie is een issue bij de v10a update, jij hebt een v10 toch?

Kun je de 2,4 en 5 ghz van beide superwifi’s terug vinden? In een wifianalyzer app.

Ik heb de V10a maar kreeg elders al een tip om alles te resetten. modem en daarna de wifipunten resetten en bekabeld aan te sluiten en in te stellen. En wellicht even de geforceerde update naar de laatste firmware doen.


"Gelukkig” ik dacht al dat het aan mij lag. Ook al van alles geprobeerd bekabeld, verplaatsen en zelfs verwisselen en complete factory reset maar niks helpt bij mij ook nog steeds oranje.

 

Die spatie is een issue bij de v10a update, jij hebt een v10 toch?

Kun je de 2,4 en 5 ghz van beide superwifi’s terug vinden? In een wifianalyzer app.

Ik heb de V10a maar kreeg elders al een tip om alles te resetten. modem en daarna de wifipunten resetten en bekabeld aan te sluiten en in te stellen. En wellicht even de geforceerde update naar de laatste firmware doen.

 

 

Ja dat was ik. Niet handig (verwarrend) dat je vraag om verschillende plaatsen op het forum staat.


Hi @DennisA78 er lopen idd 2 vragen door elkaar heen. Wat kan ik het beste doen mbt mijn vraag?

 


@DennisA78  goedemiddag Dennis, hopelijk kunt u bij gelegenheid nog even naar mijn vraag kijken?

Mvg Robin 


 

Heb je onderstaand stappenplan al gedaan? Krijg je ze dan beide groen en zonder kabel?

 

  • Alles los koppelen 
  • V10a resetten. 
  • Superwifi’s resetten. 
  • 1e superwifi bekabeld aansluiten en 5 min laten gaan
  • 2e superwifi erbij, bekabeld aansluiten en een kwartier laten gaan
  • Dan beide superwifi’s los van de kabel. 

 


nee, ik heb de V10 staan en die heb ik nog niet ge-reset. Maakt dat uit voor deze modem of moet ik sowieso eerst upgraden naar een V10a? 


nee, ik heb de V10 staan en die heb ik nog niet ge-reset. Maakt dat uit voor deze modem of moet ik sowieso eerst upgraden naar een V10a? 

Upgraden naar de V10a is zinloos en gaat KPN ook niet doen. Alleen defecte modems worden vervangen en dan is het nog maar de vraag welk modem je krijgt, er worden 3 gangbare modems uitgeleverd, de V10, de V10a en de BOX12. En de uitlevering is dan net wat er voor het grijpen ligt.

 


Klopt: de V10 werkt nog perfect. Het advies is inderdaad om het stappenplan te volgen zoals Dennis 'm plaatst, maar dan dus met de V10 i.p.v. V10A 🙂.