Skip to main content

ik heb een vraag over de kpn wifi versterkers in mijn huis,

ik heb in mijn huis beneden de modem staan in de meterkast en dan heb ik op de 1e verdieping een wifi versterker staan die via een kasje in het stopcontact verbonden aan de modem is en nou heb ik op zolder ook nog een wifi versterker staan die aangesloten is via een kabel vanaf de modem naar zolder.

maar nu heb ik 3 verschillende wifi netwerken waar bij ik op mijn telefoon steeds tussen moed schakelen kan ik dat op een of andere manier met elkaar koppelen zodat als ik naar boven loop dat hij gewoon goede wifi blijft hebben zonder dat ik op mijn telefoon hoef te schakelen tussen beneden, 1e verdieping en zolder

 

met vriendelijke groet,

Gino 

Hallo @Gino J , welk merk en type modem heb je en welk merk en type wifi versterkers?

 


Als modem heb ik de: Experia Box V10

en als wifi versterker: de arcadyan


Deze dus... 

... toch?


Jazeker


Ik heb er daar 2 van hoe kan ik die synchroniseren met elkaar en met de modem zodat ik op mijn telefoon maar 1 wifi netwerk heb?


Dat ondersteunen deze niet. Ze zijn al wat ouder.  Hiervoor zijn de experia wifi's voor gekomen die je soms gratis krijgt bij slecht Wi-Fi. Doe de Wi-Fi manager zonder de versterkers https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm#/login


Ik heb er daar 2 van hoe kan ik die synchroniseren met elkaar en met de modem zodat ik op mijn telefoon maar 1 wifi netwerk heb?

Als je inlogt op de wifi versterkers dan kun je bij "access point instellingen" de netwerknaam (SSID) aanpassen, en dit zowel voor 5GHz als voor 2.4GHz. Zorg ervoor dat deze netwerknaam (SSID) gelijk is aan de netwerknaam (SSID) van je Experia Box.


Goedemorgen @Gino J en welkom hier op het KPN forum!

 

Leuk dat je ons via deze weg hebt weten te vinden en goed dat je dit probleem kenbaar maakt. Ik zie dat @Joep1965 je al een hele goede tip geeft en ik sluit me daar bij aan. Door de KPN Wi-Fi Manager te doorlopen kun je in aanmerking komen voor gratis KPN Experia Wi-Fi. Dit zijn nieuwere types versterkers waarmee je niet zoals nu de hele tijd hoeft te schakelen tussen de verschillende netwerken. Om voor deze gratis apparatuur in aanmerking te komen, dien je de Wi-Fi Manager (minimaal) 2 x volledig te doorlopen. Als er dan een snelheid wordt gemeten die onder de 20 Mbit/s ligt, zal de KPN Experia Wi-Fi worden aangeboden als oplossing. Kun je daar eens mee aan de slag gaan en me laten weten wat hiervan de uitkomst was?


Ik heb de wifi versterkers ontvangen en hetwerkt top ben er heelerg tevreden mee


Fijn om te lezen dat je de Wi-Fi versterkers hebt ontvangen en dat het zo goed werkt @Gino J :) Ik ga dit topic daarom nu sluiten maar mocht je ons in de toekomst nog eens nodig hebben dan horen we dat natuurlijk graag!


Reageer