Skip to main content

Graag zou ik zo spoedig mogelijk in contact komen met een medewerker van KPN. Wanneer ik het contactnummer bel waar ik maandag een medewerker mee aan de lijn bel wordt de lijn automatisch verbroken wanneer ik in het keuzemenu voor ‘3’ kies. Graag hulp!!! Alle tips opgevolgd….extra superwifipunten aangeschaft en nog niks opgeschoten….

 

Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt

Hier wordt je goed geholpen. Tegen welke problemen loop je?


Beste Joep, ik heb inmiddels een half uur met een medewerker.  Helaas probleem nog niet opgelost,  maar morgenochtend wel een monteur. Hopelijk gaat dat het probleem verhelpen en de WIFI versterken 


Dat is toch wel bijzonder dat je ze niet aan de praat krijgt. Heb je de kosten van de monteur besproken? Om verrassingen te voorkomen.


Wat lukt er niet?


Ik heb ze wel aan de praat. Branden prachtig groen. Maar toch nauwelijks verbetering.  Mij is beloofd dat de WiFi monteur gratis is...…

Twee keer bevestigd door telefoniste.

 


Is de Wi-Fi van het modem wel uit??


Sorry, ben niet erg technisch. Deze vraag is me door alle mensen per chat en telefoon niet gesteld. Hoe zie ik dat?


Je hebt een modem met diverse lampjes.  Kan je kijken welk type je hebt. Het staat er op of plaats een foto.  V8 of v9  of v10 etc staat er op. Dit is echt belangrijk om te weten.


Heb een V9.

Alle lampjes branden groen en die van het internet knippert onregelmatig. 


Brandt ook het lampje wireless?


Jep!


Dat is dus het hele probleem.  Tijdens de installatie is er iets niet goed gegaan want dat lampje moet uit. Op zich is de oplossing heel simpel maar je kunt ook wachten op de monteur.


Ik ben heel benieuwd.  Voorafgaand aan de installatie van de super WiFi punten brandde dit lampje niet. Denk zelf dat er meer speelt. Bijvoorbeeld een oude adapter waar nog een LAN kabel in zit. Nog 2 zwarte Expedia WiFi kastjes bij de tv's met een kabel. Wellicht werkt dit elkaar tegen. Heb dit aangegeven maar kom aan telefoon en per chat niet veel verder met medewerkers. Ze moeten het toch live zien geeft men aan. 


Ow... u heeft ook 2 Experia WiFi's? 

 


Ja. Heb ik ook aangegeven bij medewerkers die ik heb gesproken 


Die zijn ook nog gewoon ingeschakeld? Waar heeft u de SuperWiFi's staan dan? Boven? Waar geen Experia WiFi's staan?


De SuperWiFi's en de Experia WiFi's kunnen overigens prima met elkaar samenwerken. Dus dat moet het probleem niet zijn.


Monteur (hele fijne) is 2 uur bezig geweest.  2 systemen gaan nu inderdaad prima samen.

Probleem was onder andere op eerste verdieping gelegen in het feit dat de versterker bij grote spiegelkastenwand stond. Hierdoor blijkt het signaal enorm te worden gedempt. 

Maaaaaar......met workaround is het allemaal gelukt. Ik ben weer gelukkig!


Hi @ElineB77, heel fijn dat de monteur heeft gevonden waar het aan lag! Spiegels zijn nou niet direct het eerste waar je aan denkt als je op zoek bent naar de stoorzender van een wifi signaal. Bedankt dat je deze wijsheid hier even deelt, hopelijk hebben andere klanten hier ook wat aan!