Skip to main content

Ik heb zojuist mijn wachtwoord verandert, maar deze kan ik nergens terug vinden. Er wordt gewaarschuwd dat je alles opnieuw moet installeren met het nieuwe wachtwoord, maar ik werd er door onbekende error eruit gegooid uit de thuis app en kan daar dan daarna niet meer in. 
nu ben ik zo dom als een vis om het weer te vergeten in een web van wachtwoorden, dus heb nu ook geen WiFi meer die ie niet meer kan opstarten omdat het blijkbaar wel is verander

Welke Experiabox heeft u? Of heeft u de KPN Box? Heeft u versterkers? Heeft u een pc of laptop die u bekabeld aan kunt sluiten op de Experiabox of KPN Box? 


Wat je kan doen is via een vaste kabel verbinding te maken met het het modem. Ik heb daar wat filmpjes over gemaakt (Dit is met de V12, maar grote kans dat het voor jouw werkt maar het kan zijn dat het net iets anders is)

 

Inloggen op modem:

 

Wifi instellen/wijzigen:

 

Let op: Op termijn zal het terug gaan naar wat er op de Thuis app ingesteld is, maar zo krijg je in iedergeval weel toegang


Ik heb een kabel gezocht maar geen die ik als usb aan kan sluiten op mijn laptop. Heeft geen netwerk ingang die vereist is. 
nu de buren gevraagd voor WiFi maar die zijn al verhuist daarmee


Ik heb een kabel gezocht maar geen die ik als usb aan kan sluiten op mijn laptop. Heeft geen netwerk ingang die vereist is. 
nu de buren gevraagd voor WiFi maar die zijn al verhuist daarmee

U heeft geen netwerk aansluiting op uw laptop? Dan heeft u deze nodig:

https://www.alternate.nl/TP-Link/USB-3-0-naar-gigabit-ethernet-netwerk-adapter-UE300-netwerkadapter/html/product/1212943

Heeft u geen andere laptop of pc met netwerkaansluiting? 

Als u het WiFi wachtwoord veranderd en deze meteen vergeet, dan heeft u eigenlijk toch echt iets aan een kabeltje nodig 🙃

U kunt anders de Experiabox/KPN Box eens resetten. Misschien kunt u er dan weer op. Maar de kans is aanwezig dat het onbekende wachtwoord automatisch vanuit KPN weer op de Experiabox/KPN Box ingesteld word.

Dan is er nog een servicetool op de website van KPN beschikbaar waarmee u het WiFi netwerk in zou kunnen stellen. 


Inmiddels via de customer service is het gereset en heb ik in ieder geval internet en WiFi. 
 

echter moet ik nu mijn beheerderswachtwoord hebben maar die weet ik ook niet en als ik op wachtwoord vergeten klik kom ik op een onduidelijke site uit 


Hoi @Marikeanne, fijn dat het gelukt is om in ieder geval weer verbinding met wifi te krijgen!

Nu heb je het beheerderswachtwoord nog nodig.

 

Het beheerderswachtwoord is het wachtwoord om in te loggen op de webinterface van de SuperWifi, Experia Wifi of de Experia Box.

Heb je nog niet eerder ingelogd op het modem? Dan vind je het admin password op de sticker op de achterkant van de eerste aangesloten SuperWifi of Experia Wifi. Gebruik je geen SuperWifi of Experia Wifi? Dan vind je het standaard beheerderswachtwoord op de sticker op de achterkant van jouw modem.

Als je al eens eerder bent ingelogd, heb je het wachtwoord aan moeten passen. Je kunt dit wachtwoord vinden (en wijzigen) in de KPN Thuis app.

Ben je dit wachtwoord vergeten en kom je niet meer in de Thuis app? Dan zal je de (master) SuperWifi of Experia Wifi moeten resetten doormiddel van het resetknopje achter op het apparaat. Daarna kun je het wachtwoord (admin password) gebruiken dat achter op de SuperWifi of Experia Wifi staat. Gebruik je geen wifi versterker? Volg deze stappen dan voor de Experia Box.