Skip to main content

Ben Wifi wachtwoord vergeten van Experia Box v10.  Er staat ook geen  admin wachtwoord op sticker op Experia Box v10. Was voorheen wel.

Wil het wachtwoord  weten als er gasten zijn die gebruik willen maken van de wifi. De netwerknaam op de sticker correspondeert niet met de netwerknaam waarop mijn apparaten zijn aangesloten. 

Opstarten van eigen apparatuur gebeurt automatisch, dus heb ik tot nu het wachtwoord nog niet nodig gehad. 

Hoor graag wat ik kan doen, groet Renate 

Hallo @Scheffert als je nog nooit eerder ingelogd bent in de V10 enter je door het wachtwoordveld heen en geef je een zelfbedacht modemwachtwoord in en herhaalt dat.

Dan ben je in het modem en zet je de gastenwifi aan.

Dus NOOIT en te nimmer je gasten toestaan je hoofdwifi te gebruiken en daarvan het wachtwoord te geven. Dat is gelijk aan de voordeur en de achterdeur 24/7 open laten staan en je weet wat dat betekent.

 

 


Hoi @Scheffert, ben je verder gekomen met de uitleg en het advies van @JanD hierboven? 

Je leest ook in onze Kennisbank hoe je kan inloggen op de Experia Box V10. Je leest daar overigens ook hoe je gastenwifi kunt instellen als je wilt :)


ik moet nog het juiste moment vinden om deze uitleg te volgen. dat is niet handig laat in de avond of in het weekend. Ik heb een half jaar geleden 5 dagen zonder internet gezeten, dus ben wat voorzichtig geworden. Tot een maand geleden had ik al 10 jaar hetzelfde wachtwoord, helaas kwijt geraakt, Heb geen nieuw apparatuur aangeschaft, dus heb al meerdere keren ingelogd.

Bij voorkeur heb ik het oude wachtwoord, ipv te volgen, als u nog nooit heeft ingelogd, kies zelf een nieuw wachtwoord. Risico dat ik niet meer in kan loggen is mij iets te groot. 

En by the way, mijn kinderen zijn de gasten, dus die mogen echt wel op het wifi netwerk van mij, toch?


@Scheffert Tuurlijk, dat is prima. Ga er vooral rustig voor zitten op een moment dat jou goed uit komt. Wat je kinderen betreft: die kan je prima op jouw eigen wifi laten, als je het mij vraagt. Je bepaalt zelf wie je op jouw eigen wifi wilt hebben, en wie je het eventuele gastnetwerk laat gebruiken.