Skip to main content

Ik heb precies hetzelfde probleem. Alles naar mijn idee geprobeerd, maar wachtwoord wordt niet geaccepteerd. Hoe is het bij @DionKets opgelost?

 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je bericht aangemaakt

Hi @vert! Welkom op het forum.

Het topic waarin je gereageerd hebt is al aardig oud. In de tussentijd zijn er een hoop dingen veranderd. Zoals de software van het modem. En er is zelfs nieuwe apparatuur uitgebracht. Daarom heb ik je een eigen topic gegeven.

Wat heb je allemaal geprobeerd? In principe moet je met de volgende stappen altijd je wifi wachtwoord kunnen achterhalen:

  • Als je gebruikmaakt van wifi versterkers, koppel die dan eerst af. Reset daarna je modem.
  • Sluit een laptop of computer via internetkabel aan op je Experia Box. Ga  op het internet naar 192.168.2.254 of mijnmodem.kpn
  • Als je een Experia Box V10a of Box 12 hebt staat het wachtwoord op je modem bij “Admin password”. Bij oudere modems laat je het wachtwoord leeg en klik je op inloggen. Hierna wordt je gevraagd zelf een wachtwoord aan te maken.
  • Als je bent ingelogd klik dan op het tabblad “Wifi”. Daar vind je de huidige wifi gegevens. Inclusief het huidige wachtwoord van je wifi.
  • Verander hier het wachtwoord naar eigen wens en klik op “Bevestigen”.
  • Sluit hierna pas eventuele wifi versterkers weer aan als je die hebt. 

Laat je weten of het hiermee gelukt is?