Skip to main content

Beste,

Het lukt niet om via de servicetool mijn wifi wachtwoord te wijzigen. Ik krijg de melding dat er een technische beperking geldt. Verder heb ik met behulp van de andere topics geprobeerd om het via de webomgeving te doen;

http://192.168.2.254

maar dan wordt om een admin password gevraagd en die staat niet op de sticker van de experia box genoemd. Hoe kan ik aan dat password komen om in te kunnen loggen om mijn wifi wachtwoord te wijzigen?

 

Dank alvast en groet,

Zorana

Hallo @Zorana als er nog niet eerder is ingelogd, dan laat je de eerste keer het password leeg. Dan zal de v10 je vanzelf vragen om een wachtwoord te bedenken en in te voeren. Lukt dat niet, omdat misschien de installatiemonteur dat al gedaan heeft, dan zal je de Experia Box moeten resetten.

Hoe/waarom reset ik de experia box


Hallo @Zorana als er nog niet eerder is ingelogd, dan laat je de eerste keer het password leeg. Dan zal de v10 je vanzelf vragen om een wachtwoord te bedenken en in te voeren.


Dank je voor je snelle reactie. Helaas lijkt er al ooit een wachtwoord ingevoerd, kan je deze ook weer wijzigen?


Graag gedaan, veel succes verder !


Graag gedaan, veel succes verder !


Ik was te snel, ik leek in te kunnen loggen maar kreeg alsnog de melding dat het wachtwoord onjuist is, dus waarschijnlijk is deze wel ooit ingevoerd...mogelijk door de monteur die het heeft geinstalleerd? Wij zijn allebei niet zo technisch kan me niet voorstellen dat we zelf hierop zijn gekomen

kan dit wachtwoord ook weer gewijzigd worden als je het niet meer weet?


Hallo @Zorana als er nog niet eerder is ingelogd, dan laat je de eerste keer het password leeg. Dan zal de v10 je vanzelf vragen om een wachtwoord te bedenken en in te voeren.


Dank je voor je snelle reactie. Helaas lijkt er al ooit een wachtwoord ingevoerd, kan je deze ook weer wijzigen?

Nee. Je zult de box moeten resetten als je het wachtwoord niet weet.


Hallo @Zorana zoals ik hierboven al zei, dan zal je de Experia Box moeten resetten.

Hoe/waarom reset ik de experia box  ← gebruik deze link voor meer info.


Hallo @Zorana , is het met deze aanwijzingen gelukt om (met een nieuw wachtwoord) in te loggen?


Hi, ik heb het om eerlijk te zijn nog niet gereset, omdat ik niet goed weet wat de gevolgen zijn en welke instellingen mogelijk verloren gaan. Ivm het thuiswerken wilde ik het in het weekend proberen zodat we doordeweeks straks niet zonder internet zitten 


Hallo @Zorana 

Als je nog niet eerder hebt ingelogd in de Experia Box dan zullen er geen ‘eigen’ instellingen zijn, die verloren gaan. De standaard instellingen komen terug na een reset. Maar je hebt gelijk #safety-first.


Ja ik heb begrepen dat er dus eerder is ingelogd omdat er een wachtwoord op zit, maar  we kijken dit weekend even wat voor instellingen er gewijzigd kunnen worden en waar ik dan aan moet denken. Ik laat het even weten of het is gelukt!


@Zorana We zijn benieuwd of het ondertussen is gelukt. Als we nog iets voor je kunnen betekenen, laat het dan gerust weten. :blush: