Skip to main content

Hoi, 

 

Mijn wifiwachtwoord wordt sinds vandaag steeds (direct na veranderen) weer teruggezet naar het wachtwoord van jaren geleden. Hoe kan ik dit laten ophouden?

Heb het modem al teruggezet naar fabrieksinstellingen, maar dit heeft niet geholpen.

 

Gr. B.

 

Hoi @BMG2021. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat het wifi wachtwoord steeds wordt teruggezet naar een oud wachtwoord. Als je een Experia Wifi, SuperWifi of een Experia Box v10a/ KPN Box 12 hebt, dan kan je hiervoor de  Gebruik je een Experia Wifi of SuperWifi punt? Of heb je een Experia Box v10a of kpn 12 modem? Gebruik dan de KPN Thuis app om de naam en/of wachtwoord van je wifinetwerk te veranderen. Als je verbonden bent met je thuisnetwerk (bekabeld of wifi) kan het via onze Servicetool. Laat je ons weten of het is gelukt?


Ik heb niets meer van je gehoord dus ik ga er vanuit dat het is gelukt. ? Als je nog vragen hebt, stel ze gerust. :blush:  


Hoi, nee is niet gelukt. Ik was het zat en heb geaccepteerd dat ik het oude wachtwoord moet houden. 


@Vikash Dit is misschien toch wel iets om even bij stil te staan. Want dit gebeurt bij mijn (Experia 12) ook af en toe na (denk ik?) een update/herstart van het modem.

 

Het is heel vreemd dat er kennelijk nog ergens een cache is van een oude wachtwoord, en dat de router daarop terugvalt.

In mijn geval geldt dit trouwens voor meer instellingen in het modem, het is net alsof hij terugvalt op een oudere backup ofzo in plaats van de meest recente instellingen.


@GlennK Dat is inderdaad erg vervelend. Heb jij de KPN Thuis app al eens gebruikt om de naam en/of wachtwoord van je wifinetwerk te veranderen. 


@Vikash 

Ik denk niet dat ik die app ooit heb gebruikt. Ik wijzig het WiFi wachtwoord en overige instellingen altijd handmatig via de management portal (mijnmodem.kpn). Als ik zelf de router dan bijvoorbeeld opnieuw opstart gaat het eigenlijk altijd goed, maar na een update (denk ik) dat het soms zo is dat er oude gegevens teruggezet worden.

 

Ik verwacht niet per se dat we daar nu verder op gaan troubleshooten, ik kan er persoonlijk wel mee leven, maar ik wilde even benadrukken dat het inderdaad voorkomt zoals BMG2021 omschrijft. Kennelijk blijven er ergens oude configuraties staan waar het modem soms op terugvalt.


Gebruikt u WiFi versterkers van KPN?