Skip to main content

Hier precies hetzelfde probleem, eind vorig jaar 3!!! monteurs langsgeweest. Volgens de 1e lag het aan de bekabeling. Vanalles vervangen maar nog steeds slecht. Volgens de 2e lag het aan de las die monteur 1 in de bekabeling gemaakt. Wederom vervangen... en je raad het al nog steeds slecht. 

In overleg met de 3e monteur 2 bekabelde wifi versterkers a €149,-  aangeschaft, bereik in de woning werd inderdaad beter. Een maand of 4/5 ging het goed tot eerder deze week op alle 3 de telefoons opeens weer de wifi wegviel.  En weer terug was en wegviel. Op het moment dat ik dit typ is de wifi helemaal weg op deze telefoon. Kan verbinding niet verifiëren....zie ik staan.

De telefoons zijn up to date, alles al gereset en opnieuw opgestart.

Wat me nog het meest steekt is het volgende:

Deze week kreeg ik een mail dat KPN de kosten voor het internet weer eens omhoog doet. Om het internet te verbeteren...…

Graag zelfs en dan hier beginnen als het kan.

admin: eigen topic aangemaakt

@Jahat2 Welke Experiabox heeft u?


Experiabox v10... en die is ook al vervangen door monteur 3


@Nick83 experiabox v10


@Nick83 experiabox v10

En staat WiFi uit op deze Experiabox? 

 


@Nick83 ja


@Nick83 ja

U heeft dus 2 SuperWiFi's? Die beide bekabeld aangesloten zijn?


@Nick83 ja

U heeft dus 2 SuperWiFi's? Die beide bekabeld aangesloten zijn?

Ja klopt helemaal


@Nick83 ja

U heeft dus 2 SuperWiFi's? Die beide bekabeld aangesloten zijn?

Ja klopt helemaal

Op beide versterkers branden de lampjes groen?

Wat je nog kunt doen is op je mobiel/laptop het wifi netwerk vergeten en opnieuw instellen.

Als dat niet helpt: op de SuperWiFi's de naam van het WiFi netwerk veranderen. Inloggen op de SuperWiFi's kan via http://192.168.2.151.


Ja op beide branden ze groen. 

Inloggen wil niet. 

Deze pagina is niet bereikbaar......


Het rare is.... op de laptop prima verbinding, op de tv ook. Alleen alle 3 de telefoons willen van de ene op de andere dag geen verbinding meer maken, verschillende modellen van samsung..


Inmiddels heb ik wifi... is vanzelf ingeschakeld, het lijkt wel of de wifi knippert. De ene keer heb ik vol bereik. 3 seconden later 2 streepjes... 3 seconden later weer vol... terwijl ik dit typ springt ie eraf en gaat weer over op 4G


Ja op beide branden ze groen. 

Inloggen wil niet. 

Deze pagina is niet bereikbaar......

Probeert u het wel via WiFi of op een bekabeld aangesloten pc of laptop? Via 4G werkt het niet.


Probeerde het via een laptop verbonden via de wifi


Zal het eens proberen via de pc die bekabeld is


Zal het eens proberen via de pc die bekabeld is

Zelfde resultaat helaas 


Niemand?


Ok. Kunt u wel inloggen op http://192.168.2.254?


Lukt dat wel @Jahat2? En heb je nog een paar screenshots van de melding die je zit als je op de SuperWifi wil inloggen? Want dat moet gewoon lukken?

Je hebt de Wifi tips ook al eens doorlopen? Daarmee kun je de wifi optimaliseren, ik ben benieuwd. Want het lijkt niet in de bekabeling te zitten als alles behalve de telefoon wel een goede verbinding hebben. 


Vanmiddag nog even contact gehad met de klantenservice van kpn... de beste man had er meer verstand van als de expert monteur van kpn.... dacht hij zelf..

Moest ze beide maar afkoppelen en naar de kpn-winkel toe gaan in de stad, de dichtbijzijnde winkel in de stad is gesloten ivm een verbouwing. Dus ik moest maar ff een stadje verder, parkeren enz enz enz enz…

Lijkt me niet de bedoeling als je al 149 heb neergelegd voor 2 superwifi's en dagen met bellen naar kpn en tot slot 3 monteurs over de vloer hebt gehad... gaat nogal wat tijd in zitten zo, kan de factuur van een dag arbeid naar kpn toe gestuurd worden? Moet gewoon goed zijn lijkt me.

Uiteindelijk de kpn-monteur gebeld, die er toch meer verstand van bleek te hebben .... probleem was dat ze niet te resetten waren zonder de stroom er af te halen. Het rare blijft nog steeds wel dat alle overige apparaten dit probleem niet hebben. Alleen de telefoons.

Wel jammer dat alleen de expert-monteurs er verstand van hebben, de rest doet maar wat....


Dat is een niet zo fijne ervaring. Dat is jammer om te lezen. In ieder geval begrijp ik dat je het via de monteur aan de praat hebt gekregen alleen de telefoons blijven maar problemen houden. Deze hebben op andere netwerken geen problemen? Heb je het netwerk ook al eens vergeten en deze op de toestellen opnieuw ingesteld?


Nee, alles doet nu weer goed. Blijf het wel raar vinden dat ik op de tv en de laptop geen problemen had. Op andere netwerken deden de telefoons het prima.


Top dat nu alles goed werkt. Ik vermoed dat er toch iets was dat stoorde. 

In ieder geval, mocht er weer iets zijn, laat het dan weten. 


Monteur is uiteindelijk langs geweest en heeft beide superwifis vervangen, 2 dagen nadat ik hier het bericht achterliet dat alles goed deed was het weer drama......


Weer alleen maar de telefoons?


De tv was de verbinding ook kwijt...