Skip to main content

Mijn wifi doet het oke maar voor zoom heb ik een ethernet kabel nodig.

Maar die maakt geen verbinding met mijn Mac.

Volgens Apple kan ik mijn instellingen opnieuw instellen, maar waar vind ik deze info? En ik ben bang dat als ik dit fout doe, dan werkt mijn wifi ook niet meer.

Moet ik dit wel doen?


Info die ik zoek is dingen zoals 'TCP/IP', en dit allemaal. 

'Configureer IPv4' en kies de configuratiemethode die je internetaanbieder heeft aangeraden.

  • Via DHCP: Kies deze optie als je automatisch een IP-adres ontvangt van je aanbieder.

  • Via DHCP met handmatig adres: Kies deze optie als je een specifiek IP-adres hebt ontvangen en je aanbieder DHCP gebruikt, en voer vervolgens het IP-adres in.

  • Handmatig: Kies deze optie als je van je aanbieder een specifiek IP-adres, een subnetmasker en een routeradres hebt ontvangen en voer die waarden in.

  • Als je instellingen moet opgeven voor de DNS-server of het zoekdomein, klik je in de navigatiekolom op 'DNS' en voer je de ontvangen gegevens in.

  • Als je WINS-instellingen moet opgeven, klik je in de navigatiekolom op 'WINS' en voer je de ontvangen gegevens in.

  • Als je proxyserver-instellingen moet opgeven, klik je in de navigatiekolom op 'Proxy' en voer je de ontvangen gegevens in.

  • Als je instellingen voor ethernethardware moet configureren, klik je in de navigatiekolom op 'Hardware' en voer je de ontvangen gegevens in.

U hoeft hele niets in te stellen. Het hoort standaard gewoon zo te werken. Heeft u al een andere kabel geprobeerd? Loopt de kabel in 1 keer door naar de fritzbox? 


Oke goed om te weten dat ik de instellingen niet moet veranderen. En ja, het is een ethernet kabel (die werkt prima met mijn pc) met een adapter voor usb c, want dat is alles wat mijn Mac heeft… nu gaat u zeggen dat het aan de kabel ligt denk ik...


Ik denk dat het dan eerder aan de adapter ligt, @irisi.

Als de kabel het wel doet met je PC, dan is de kabel an sich goed. De enige twee andere factoren zijn dan die adapter, of de USB-C poort op je mac. En een poort gaat meestal minder vaak stuk dan een los dingetje.


Dank je wel! Ik ga even op zoek naar een nieuwe adapter… Fijn dat je reageert.