Skip to main content

Probeer het hele weekend al mijn WiFi te verbeteren via de KPN,maar nog steeds niet goed.

betaal voor 80 mb maar krijg ,wisselend,12 tot 39 mb.

verschillende malen wissel uit laten voeren,weliswaar via slecht internetverbinding,nada

hulp is welkom……..

 

 

Hallo @Pierre2131 , je betaalt voor een bekabelde internetsnelheid op 1 computer en je abo is TOT 80 Mbit/s, die bekabelde snelheid kan lager uitvallen als je verder van de centrale zit.

Dus als je wifi meet met 1 wifi-apparaat en verder alle overige (draadloze) apparatuur uit, is 39Mbit/s een hele mooie waarde.

Je zou de KPN wifitool eens kunnen gebruiken door op diverse plekken in huis te meten, kom je dan gemiddeld lager uit dan 20Mbit/s dan geeft de tool een advies wat te doen.

 

 


JanD,

dank voor je mail.Alles geprobeerd,werkelijk alles( wat een niet nerd kan doen).terugval aan mb is giga.Kan nu echt bijna niets meer,Laatste meeting was 6tot10 mb. da’s heel slecht.

blijf proberen om het knap te krijgen ,maar de moed zinkt wel in mijn schoenen,zo langzamerhand. Ben bezig vanaf half10 vanmorgen en het is nu over twee’en.Advies van KPN is een versterker te kopen,maar als mijn WiFi slecht is geef ik daar geen 150 euro aan uit om het slechte iets beter te maken.

misschien een andere provider...


Hallo @Pierre2131 , je kunt bij KPN ook 2 Experia wifi's kopen, die je bekabeld aan dient te sluiten en kosten ‘slecht’ €98

Als je geen V10a hebt, dien je er 2 te kopen, want bij de andere modellen modems wordt de wifi uitgeschakeld, dus 1 extender voor de wifi opvang van de modem en de andere extender als uitbreiding.

 


Helaas,begrijp mij goed,als het signaal slecht is vanachter modem dan kan ik vanalles er aan hangen om het ZWAKKE signaal op te peppen,maar dat zal altijd zwak zijn.

wanneer het signaal redelijk is danken ik proberen het op te waarderen,maar dan moet het redelijk zijn.

in mijn geval is het heel slecht……..

dus wat koop ik dan?

kpn moet leveren waarvoor ik betaal,ondanks de eventuele drukte op hetnet.

mijn signaalbinnenkomst was 84 mb,nu is het 12 mb.Moet wachten totdat de site is vernieuwd en dat duurt meer dan twee minuten,dat is niet de bedoeling ,werkte zoals ik al zij snel.( praat ik over milliseconde’s)

maar toch bedankt voor de feedback/ meedenken.


Hallo @Pierre2131 , met een versterker wordt geen zwak signaal opgepakt en weer versterkt, je moet de versterker bekabeld aansluiten  op het modem.

Je betaalt ook  niet voor  draadloos internet, maar voor bekabeld internet op 1 computer.

 


Hoi @Pierre2131, welkom! Heel vervelend als de wifi zo wisselvallig is. Je geeft aan dat je betaald voor 80 Mbit. Om problemen daar uit te sluiten: als je een bekabelde speedtest doet, kom je dan wel in de buurt van die 80? 


Dit is wat er bekabelt binnenkomt….de helft van wat ik zoumoeyen hebben.

 


Hmmm, als dat is wat er bekabeld binnenkomt, dan is de wifisnelheid nog niet eens zo heel erg raar (maar nog wel wisselvallig). Zou je jouw forumprofiel eens willen invullen? Laat even weten als je dat gedaan hebt. Dan check ik hoe het nou zit met je snelheid en waar het knelpunt zit zodat we er hopelijk wat aan kunnen doen.


Dank voor het invullen van je profiel, Pierre. Ik zie dat je een glasvezelverbinding hebt. Dus dan zou je de snelheid van het abonnement ook gewoon in z'n geheel moeten halen op een bekabeld aangesloten apparaat. Als dat al niet zo is, dan moeten we daar eerst naar kijken. Je verbinding zelf, als in hoe het binnenkomt op het glasvezelkastje, is stabiel. Dus dan wil ik kijken naar het kastje zelf, en de verbinding tussen kastje en Experia Box. Wil je eens het glasvezelkastje 2 minuten stroomloos maken. Kijk ook even naar de kabel tussen glasvezelkastje en Experia Box. Check of deze er aan beide kanten goed inzit. En, als het de rode kabel uit het installatiepakket is, vervang deze dan eens door een andere.

Test na die tijd of je met een bekabeld apparaat ook een goede speedtest hebt.

Zo nee, dan gaan we verder kijken. Zo ja, dan is de wifi aan de beurt.

 

Ik zie trouwens ook dat je, via de Wifi Manager, gratis Experia Wifi hebt gekregen. Naar wat ik hier zie zijn ze op 3 december bij het servicepunt bezorgd. Heb je die ook opgehaald en aangesloten?


Weet je zeker dat die speedtest met de kabel is gemeten, recht boven in staat je wifi symbool op verbonden.

Alles van het modem af en echt via een kabel tussen modem en computer testen, dan krijg je de goede test resultaten.


Dank voor alle tips and tricks.

heb professionele hulp ingeroepen en dat heeft geholpen.

van kanaal gewisseld via de Expedia box en waarrempel, mijn vermogen ging behoorlijkomhoog.

wat niet lukte met de assistentie van de KPN,lukte een onafhankelijke techneut wel.

nogmaals dank voor jullie hulp en interesse .