Skip to main content

We hebben vorige week lange stroomstoring gehad en sindsdien op tablets en smartphone slechte WiFi, terwijl er soms wel volle drie WiFi-streepjes staan. We hebben alles al geprobeerd. Restart, stroom eraf, harde reset, wifi-manager etc.

Niets helpt!

@Dus1976 Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Ben je inmiddels al verder gekomen of ervaar je nog steeds problemen? Zou je verder kunnen toelichten hoe jouw Wifi-opstelling in elkaar steekt? Heb je naast de Experia Box ook versterkers aangesloten? Welke terugkoppeling kreeg je precies terug van de Wifi Manager? 


Ik heb de kpn gebeld en er werd aangegeven dat alles goed stond. Samen router gereset, maar het heeft niet geholpen. Lijkt op telefoon en tablets wel volle WiFi ontvangst te hebben met 4 streepjes maar alles hapert. Er werden betaalde wifiversterkers voorgesteld maar daar ligt het niet aan als ik zittend naast de router geen goede wifi verbinding heb.


Ik vrees dat ik op afstand daar dan ook moeilijk een inschatting van kan maken omdat Wifi een type radiosignaal is wat onderhevig is aan omgevingsfactoren. Er zijn nu dus nog geen versterkers in het spel? Ik zou je dan toch moeten wijzen op de Wifi Manager als leidraad voor een analyse en advies. Er is ook een betaalde optie voor een monteur als je liever hebt dat er ter plaatse iemand naar de verbinding komt kijken.


Dank voor je reactie Remco. Er zitten bedrade wifiversterkers in die ook al gereset zijn. Wifimanager zittend naast de router/modem geeft soms een hele lage score. Direct een seconde erna heeft ie een hoge score.

het heeft mijns inziens niets te maken met signalen/storingen etc vd buren. Alles is hetzelfde gebleven en deed het uitstekend, tot na de stroomstoring.

wellicht kunnen jullie op afstand wel kanalen in de router anders zetten oid. Het zal toch vaker voorkomen dat mensen na een grote stroomstoring geen/slechte WiFi hebben, tenminste dat lees ik wel op de forums. Dan moet daar toch ervaring binnen kpn mee zijn. Volle WiFi-teken op telefoon, maar haperende beelden en in jullie systemen is ook niets gek te zien…

tijdens onze vakantie trekken we alle stekkers etc eruit en dan kijken we na de vakantie verder. Als t dan niet is opgelost gaan we verder kijken.Â