Skip to main content

Beste lezer,

Gisteren haperde mijn WiFi een aantal maal, en viel toen helemaal weg. Zowel op mijn telefoon als mijn laptop ontvang ik nu geen WiFi meer.

De volgende zaken heb ik geprobeerd en gecontroleerd (ook naar aanleiding van het stappenplan op deze website):

  • enkele malen het modum herstart
  • de stroom van het modem gehaald
  • opnieuw het wachtwoord ingevoerd op de telefoon en laptop
  • gecontroleerd of het broadband lampje brand (en dat doet het)
  • gecontroleerd of het vast netwerk nog werkt (en dat doet het)

Ondanks alles werkt het WiFi nog steeds niet. Wat kan ik nog ondernemen?

 

Met vriendelijke groeten.

Hoi @gdheijer ,

Welk modem heb je?Brand het wifilampje wel?


Dat is balen. Welk type modem heb je en heb je wifi versterkers?


Dank voor de reacties. Het is een Experia Box V8. Ik heb geen WiFi-versterkers. Het broadband lampje brandt; is dit hetzelfde als het WiFi-lampje?


Ik denk dat het tijd wordt om het ouwe beestje te vervangen. Doe de Wifimanager mar even. Klik op de groene tekst.


Dank voor de reacties. Het is een Experia Box V8. Ik heb geen WiFi-versterkers. Het broadband lampje brandt; is dit hetzelfde als het WiFi-lampje?

Nee,Het lampje Wireless moet branden.


Wil je het modem eens resetten(klik)?


@martijn197108 het lampje Wireless brandt. Het modem heb ik al eens gereset, helaas zonder resultaat.

 

@Joep1965 de WiFi manager zegt dat mijn modem (inderdaad) te oud is. Ik ga mijn opties overwegen.


Mochten er nog andere suggesties zijn, dan hoor ik dat graag. In ieder geval dank tot zover aan allen die hebben gereageerd. :)


Wil je eens op de bekabelde PC inloggen op het modem via 192.168.2.254 en dan kijken welke wifinaam je hebt?Zie je die wifinaam ook tussen de beschikbare netwerken?

De eerste keer hoef je geen wachtwoord te gebruiken en kan je op inloggen drukken en daarna een wachtwoord aanmaken.

Klik op login
Vul bij  de onderste 2 hokjes een wachtwoord naar keuze in en klik op apply
Klik op wlan en kijk welke netwerknaam (SSID) is ingesteld en zoek die op je device en vul daarna het wachtwoord in die je ziet staan.

 


@martijn197108 Op het eerste scherm kan ik niet inloggen: hij wil echt dat ik een password invul (Incorrect Username or Password !! Please confirm your username/password and try again.).

Wel valt op dat mijn netwerk zichtbaar is op mijn telefoon en laptop. Is dit wat je bedoelt? Ook de naam van het tabblad waarin ik het inlogscherm open heb, heeft de naam van mijn netwerk.


@martijn197108 Op het eerste scherm kan ik niet inloggen: hij wil echt dat ik een password invul (Incorrect Username or Password !! Please confirm your username/password and try again.).

Wel valt op dat mijn netwerk zichtbaar is op mijn telefoon en laptop. Is dit wat je bedoelt? Ook de naam van het tabblad waarin ik het inlogscherm open heb, heeft de naam van mijn netwerk.

Kan je op WPS indrukken op het modem en daarna verbinden op je laptop?


@martijn197108 Mijn laptop van werk ondersteunt dat helaas niet. Met mijn telefoon is het helaas niet gelukt.
Ik heb inmiddels gewoon maar een nieuw modem besteld, dus dit probleem wordt vanzelf opgelost.

Echter, het probleem is nu dat ik inmiddels door dit probleem door mijn internetbundel (ook van KPN) heen ben, en nu ben aangewezen op traag, onwerkbaar internet. Aangezien dit probleem is veroorzaakt door een defect modum, zou KPN zo schappelijk zijn mij gratis extra data kan geven? Waar kan ik dit vragen?


Via 0800-0402 moet dat wel kunnen!


Helaas: ik heb zojuist gebeld met de klantenservice, en het antwoord is nee. Blijkbaar wordt op een of andere manier te veel misbruik gemaakt hiervan.

Erg teleurstellend: het modem van KPN gaat stuk, ik ben daardoor toegewezen op mijn databundel, en nu heb ik geen data meer. Ik moet nu dus óf accepteren dat ik de komende weken geen data heb, óf betalen voor extra data. Jammer dat de KPN niet wat coulanter is als hun eigen apparatuur stuk gaat.


Een modem opsturen duurt normaal geen paar weken maar OK.

Als je je profiel invult kan een moderator misschien nog wel wat voor je regelen!


Het probleem was dat ik vandaag thuis werk, en simpelweg mijn werk niet kon doen: een hotspot maken met mijn mobiel was geen oplossing, want het internet was te traag (bijv. een Google search kostte >1 min). Ook heeft mijn werklaptop geen netwerkpoort, dus direct met het modem verbinden werkte ook niet.
Maar goed: ik heb nogmaals gebeld, en de medewerker die ik nu aan de lijn had was wel behulpzaam en heeft me een weekbundel gegeven. Ik kan dus weer aan de slag.

Hartelijk dank voor alle reacties!


Ha @gdheijer, welkom! Fijn om te lezen dat je een nieuw modem aangevraagd hebt én een extra bundel hebt gekregen! Hopelijk werkt met het nieuwe modem alles straks weer naar behoren. Mochten we toch nog iets voor je kunnen doen, laat het dan gerust weten 🙂.