Skip to main content

De WiFi van onze Experiabox doet het alleen op mijn laptop niet, verder op alle apparaten wel. Ik heb al de stekker er 10 sec uitgehaald en er weer ingedaan, netwerk vergeten, opnieuw opgestart en updates uitgevoerd maar niks werkt. Ik heb een lenovo met Windows 10. De melding die er staat is “geen internet, beveiligd”, maar daarnaast staat wel “verbinding verbreken”, wat suggereert dat hij wel verbonden is. Verder staat er ook geen WiFi teken onderin.

Bij “probleem oplossen” komen er twee dingen uit: Probleem met de draadloze adapter of toegangspunt & WiFi heeft geen geldige IP-configuratie


Hoi @Lidewijvdwp, welkom bij ons op het forum. Dat een laptop geen verbinding wil maken is wel typisch inderdaad. Andere apparaten werken wel op het Wifi netwerk, dat betekent dat het netwerk zelf goed is. Het lijkt erop dat er iets in de laptop zelf dwars zit. Wat precies is voor mij lastiger om te zeggen, omdat wij geen laptops leveren en daar niet alle gegevens van hebben. Wat je zou kunnen doen is de laptop met een kabel aansluiten op de Experia Box en op die manier kijken of er nieuwe drivers beschikbaar zijn voor de draadloze adapter: Stuurprogramma's bijwerken in Windows 10.