Skip to main content

Ik heb een wat apart maar hardnekkig probleem met de Wifi in huis. Ik heb het modem op de begane grond staan en een extender op de tweede verdieping. Zodra ik met telefoon of tablet van verdieping wissel, is er geen wifi. Er is dan wel nog verbinding, maar ik krijg het bekende wifi-symbool met het uitroepteken ernaast (verbonden, geen internet). Als ik dan de wifi op het apparaat aan en uit zet dan is er wel weer verbinding. Logischerwijs is het nogal irritant om dat elke keer weer te moeten doen.

Mijn stationaire apparaten op zowel begane grond als 2e verdieping hebben nergens last van. Het signaal is ook overal sterk en het probleem speelt alleen bij het verplaatsen van de ene naar de andere verdieping (zowel als ik van boven naar beneden ga als vice versa).

Enig idee wat er aan de hand kant zijn, en hoe dit te verhelpen? Het probleem speelt pas sinds korte tijd, maar ik kan niks bedenken dat veranderd is in huis.

Groeten, Ron

Extender van KPN? Welke model?


Extender van KPN? Welke model?

Nee, het is een Fritz repeater. Maar die hangt daar al langer en dat ging heel lang prima. Ik heb ook al een keer alles gereset maar dat hielp ook niet.


Hmm, dus alle apparaten die met je modem óf met de Fritz repeater verbonden zijn hebben prima internet, dus de wifi van zowel het modem als de Fritz repeater werkt prima. Maar zodra er apparaten wisselen tussen de 2 access points gaat het mis, het probleem is dus het overspringen van het ene naar het andere access point. 

Is je modem een standaard KPN modem? Of heb je een Fritzbox in gebruik? Met een KPN modem valt voor zover ik weet niet in te stellen dat een repeater van een ander merk mee kan draaien in een mesh netwerk. Mocht het een Fritzbox zijn, dan wil je aanraden om een kijkje te nemen op deze pagina over het instellen van een mesh netwerk met een Fritz repeater!


Reageer