Beste,
Vandaag weer bijna 4 uur binnenshuis van (letterlijk) kastje naar de muur gelopen omdat alle apparaten op wifi internet problemen hadden, en mijn Sonos-systeem niet meer werkte.
Na werkelijk àlle mogelijke acties uitgevoerd te hebben viel het me op dat mijn mobiel afwisselend een normaal wifi-symbool en eentje met een uitroepteken aangaf. Vanwege het overschakelen op mobiele data merkte ik dat niet, terwijl alle problemen bleven bestaan. Dit is achteraf gezien waarschijnlijk een langer bestaand probleem, aangezien zowel mijn belbundel als die van m'n dochters vorige maand onverklaarbaar voortijdig op waren.
Het 'wifi zonder internet' is voor een leek een ongrijpbaar probleem, omdat steeds nergens duidelijk wordt wat hiervoor nou de OORZAAK is.
Nu ook weer doet het probleem zich al een uur niet meer voor, werkt m'n Sonos weer, maar WAAROM dat zo is of HOE LANG DIT ZO ZAL BLIJVEN is allerminst duidelijk.
Op de fora van KPN lees ik als antwoord van medewerkers steeds dat er een Experia-update komt of al is geweest, tot jaren terug.
Onduidelijk is nog wat 'rondzingend eigen netwerk van Sonos-speakers' hier precies mee te maken zou kunnen hebben, noch wat de oplossing hierbij zou kunnen zijn.
Ik hoop naar aanleiding van bovenstaande betoog een definitief helpend antwoord te krijgen. Zo niet, ben ik toch hoopvol dat mijn overstap naar een andere provider in september dit terugkerende probleem voorgoed uit de wereld helpt.
Met vriendelijke, maar toch wat geïrriteerde groet,
Joost.
*Admin: topic verplaatst naar juiste board