Skip to main content

Fijn inderdaad die wifi manager.. 
Bepaald eerst dat ik van 100 naar 8 ga en adviseert dan wifi versterkers in mijn woonkamer waar de Glazvezel binnenkomt. 
Wel een aanbieding nu maar 88 euro per stuk.. 
Deze wifi manager heeft inderdaad zijn werk gedaan, niet helemaal juist. 
Maar gezien ik zo min mogelijk tijd erin wil steken en ik of een betaalde monteur of een helpdesk kan gaan bellen. 
Gaan we maar eens onderzoeken waar het goedkoper en beter kan. 
 

*admin: afgesplitst

Welkom op het forum @istess! Begrijp ik uit je bericht goed dat de snelheid van je wifi minder wordt op het moment dat je de KPN Wifi Manager doet? Verder snap ik heel goed dat je liever een gratis oplossing hebt als dit mogelijk is en daar wil ik ook met je naar gaan kijken. Wat is de reden dat je in de eerste instantie de KPN Wifi Manager hebt gedaan? Is dit omdat de wifi ineens minder is geworden nadat deze altijd goed is geweest? Gaat het daarnaast om alle kamers in de woning of zijn er ook plekken waar het wel goed is? Met welke apparaten gebruik je de wifi en hebben ze allemaal slechte verbinding? Laat het hier weten dan zien we wat we kunnen betekenen om de wifi te verbeteren! :relaxed:


Beste Bram, wij zijn verplicht overstapt van onsbrabantnet naar kpn.

Daarvoor nooit problemen gehad met de WiFi.

We gebruiken met 3 telefoons, tablet, de tv en computer de WiFi en blijkbaar kan dat in de woonkamer op max 2,5 tot 6 meter van de glasvexel apparatuur niet.

Omdat mijn dochter regelmatig klaagt over de kwaliteit en ik kan geen fatsoenlijke webcall voeren zonder utp kabel heb ik de manager geprobeerd om het op te lossen.

Waar deze eerst aangaf dat er 100mbit binnen zou komen.. gaf hij bij een 2e controle 8 aan.

Dat zegt mj dat er inderdaad geen stabiliteit zit. Verder gaf op een bepaald moment mijn computer aan maar 50mbit te ontvangen. 

Daarom vermoed ik dat de router die ik van kpn heb niet (meer) juist werkt .

Omdan een advies te krijgen dat ik WiFi versterkers moet gebruiken slaat wat mij betreft de plank mis.

Of er is iets mis met de apparatuur of met t kanaal maar wifiversterkers zou wat mij betreft alleen voor andere verdiepingen moeten worden aangeraden. Een betaalde monteur kan vrij weinig meer wat ik zelf kan en dat is mijnsinziens ook geen oplossing.

Met vriendelijke groet 

Tessy 


Beste Bram, wij zijn verplicht overstapt van onsbrabantnet naar kpn.

Daarvoor nooit problemen gehad met de WiFi.

We gebruiken met 3 telefoons, tablet, de tv en computer de WiFi en blijkbaar kan dat in de woonkamer op max 2,5 tot 6 meter van de glasvexel apparatuur niet.

Omdat mijn dochter regelmatig klaagt over de kwaliteit en ik kan geen fatsoenlijke webcall voeren zonder utp kabel heb ik de manager geprobeerd om het op te lossen.

Waar deze eerst aangaf dat er 100mbit binnen zou komen.. gaf hij bij een 2e controle 8 aan.

Dat zegt mj dat er inderdaad geen stabiliteit zit. Verder gaf op een bepaald moment mijn computer aan maar 50mbit te ontvangen. 

Daarom vermoed ik dat de router die ik van kpn heb niet (meer) juist werkt .

Omdan een advies te krijgen dat ik WiFi versterkers moet gebruiken slaat wat mij betreft de plank mis.

Of er is iets mis met de apparatuur of met t kanaal maar wifiversterkers zou wat mij betreft alleen voor andere verdiepingen moeten worden aangeraden. Een betaalde monteur kan vrij weinig meer wat ik zelf kan en dat is mijnsinziens ook geen oplossing.

Met vriendelijke groet 

Tessy 

Dat klinkt meer als een storing/stabiliteit issue. De wifimanager is gemaakt voor het verbeteren van WiFi, en niet zozeer om storingen op te lossen. (Lukt hem overigens soms wel!) 

Mijn advies zou dan toch zijn om te bellen met KPN om de mogelijkheden van een monteur in te plannen.


Mocht je verder willen gaan op het forum is het handig om je profiel goed en volledig in te vullen. Dan kan een moderator mee kijken.


Ik ben het met @Ik_Hussel eens dat het klinkt als instabiliteit. Maar of dit voor, in of na het modem zit is het makkelijkst te vinden met een meting van onze kant. Als je hier even laat weten wanneer je je profiel hebt ingevuld kan ik dat gelijk voor je doen. 


@istess is het ondertussen gelukt om een oplossing aan te laten sturen? Zo niet zou ik je alsnog willen vragen je profiel in te vullen en dat hier te laten weten. :relaxed:


@Bram_ 

Ik heb m'n profiel gedeeltelijk ingevuld.

Ik hoor graag of jij iets kan bedenken waarom t voor ons niet naar wens is.

Met vriendelijke groet 

 


@istess ik heb de verbinding doorgemeten en ik zie dat de software op het FTU mogelijk niet optimaal werkt. Zou je de stroom meer dan twee minuten van het apparaat kunnen halen? Daarmee wordt het apparaat weer opnieuw ingesteld en zou het probleem opgelost moeten zijn. Laat je hier even weten of het heeft geholpen?


@istess ik ga het topic sluiten omdat ik al even niks van je gehoord heb. Ik wil er vanuit gaan dat het probleem ondertussen is opgelost. :relaxed: Mocht dit toch niet het geval zijn zou ik je willen vragen de stappen uit het vorige bericht te doorlopen en hier te laten weten of daarna nog hulp nodig is.