Skip to main content

Goedemorgen

 

gisteren een nieuwe modem KPN box 12 ontvangen en alles geïnstalleerd 

Mijn Wi-Fi-netwerk is alleen zichtbaar nadat ik het knopje voor fabrieksinstellingen heb gebruikt maar netwerk verdwijnt na een paar minuten op laptop, i-pad en telefoon

Lichtjes op de modem zijn groen

 

hoe zorg dat mijn  netwerk niet verdwijnt

 

Groet

marleen

 

 

 

Welk modem had u eerst? Of bent u nieuwe klant? 


Ik weet niet welke type de vorige was was ook van KPN

 


Ik weet niet welke type de vorige was was ook van KPN

Ok. Welk WiFi netwerk bedoelt u met "Mijn Wi-Fi netwerk"? Het WiFi netwerk wat achter op de nieuwe KPN Box staat? Of het WiFi netwerk van het vorige modem? Of heeft u ooit zelf iets ingesteld? 


Het netwerk wat achterop de nieuwe kpn box staat


Ik vermoed nadat u de harde reset uitvoerd dat de wifi gegevens van het oude modem worden binnengehaald dat gebeurt automatisch. 

Deze gegevens worden gepushed naar de huidige kpnbox 12 vanuit een achterliggend kpn systeem 'motive' 

Heeft u de oude wifi gegevens nog ergens opgeschreven oid?


Nee die heb ik niet meer

 


Nee die heb ik niet meer

Bij KPN is het de bedoeling dat u gewoon hetzelfde WiFi netwerk houd als het modem gewisseld word. Anders moeten klanten al hun apparaten aanmelden op een nieuw WiFi netwerk.

Sommige klanten hebben 10-tallen apparaten op de WiFi. Daarbij zitten dan ook printers, lampen en omvormers van zonnepanelen enzo. Deurbel camera's, babyfoons, auto's en laadpalen.

Een heidens karwei om die allemaal opnieuw aan te melden op een ander WiFi netwerk. Daarom neemt de nieuwe KPN Box gewoon hetzelfde WiFi netwerk aan dan dat het vorige modem uitzond. De gegevens achterop de sticker zijn dus niet van toepassing. 

Maar u weet de gegevens van uw WiFi netwerk niet meer begrijp ik. Heeft u een bekabeld aangesloten pc of laptop? Of kunt u daar voor zorgen?


Nee dat heb ik niet


Nee dat heb ik niet

Eventueel kan de klantenservice op een knopje drukken om de wifigegevens op de sticker weer terug te zetten. U kunt eenvoudig bellen met 0800-0402 en inspreken “medewerker spreken”. Dan krijgt u een collega aan de lijn die u verder helpt.

Ook kan je je forumprofiel invullen alleen dan moet je even wachten tot een moderator uw topic bekijkt.


Nee dat heb ik niet

Geen laptop in huis met een netwerkpoort? Heeft u überhaupt wel een laptop? Schaf dan deze aan:

https://www.megekko.nl/product/4309/1030079/USB-netwerkadapter/TP-LINK-UE306-netwerkkaart-Ethernet

Deze steekt u in een usb poort. Vervolgens kunt u er een utp-kabel op aansluiten. Waarmee u verbinding kan maken met de KPN Box. Dat geeft wat meer mogelijkheden. 

Voor nu, probeer deze tool:

https://www.kpn.com/service/internet/wifi/wijzigen/servicetool-wifi-ssid-wachtwoord-wijzigen.htm

Als dat ook niet lukt, dan houd het echt op. Dan heeft u echt een bekabeld aangesloten pc of laptop nodig.


@Mas1122 Hoi! Is het met de bovenstaande stappen nog gelukt mijn collega's te bereiken en/of je wifi weer zichtbaar te krijgen? Ik ben wel benieuwd wat nou eigenlijk de oorzaak was!