Skip to main content

Hallo, 

Onlangs hebben wij thuis een kpn wifi netwerk aangeschaft met een experia box v10a. Hierbij hebben wij 2 witte Super wifipunten (versterkers) aangeschaft zodat we overal internet zouden hebben. Een van mijn huisgenootjes heeft toen de netwerknaam willen veranderen waarbij er een nieuw netwerk is ontstaan met dus de veranderde naam.

Dit nieuwe netwerk willen we graag verwijderen alleen hebben al vele dingen geprobeerd maar nog steeds is niks gelukt. Sinds dat we dit nieuwe netwerk hebben valt namelijk regelmatig de complete internet weg en kun je er niet meer met het originele (oude) netwerk verbinden. Dit duurt dan een paar minuten en dan is de internet weer terug. 

Wij denken dat dit wegvallen te maken heeft met het nieuwe netwerk wat werkt via de wifiversterkers werkt. Wanneer we de wifiversterkers namelijk uitzetten is het 2e nieuwe netwerk verdwenen en hebben we alleen het originele netwerk nog. Dit is alleen te traag voor de hoeveelheid mensen die internet nodig hebben. Dan valt het internet dus niet compleet uit maar is het gewoon extreem traag. Ik heb zowel de experia box als de versterkers al een aantal keer gerest en in terug in fabrieksinstellingen alleen dit probleem van het tweede netwerk blijft bestaan. Ook heb ik al een aantal keer ingelogd in de Experia box alleen dan zie ik het tweede netwerk niet aangezien die dus op de versterkers zitten. 

Ik zou dus graag willen weten hoe je dit netwerk wat op de wifiversterkers werkt kunt verwijderen!

 

Ik hoop dat mijn verhaal een beetje duidelijk is! alvast bedankt. 

Groetjes Anne  

Hoi @Annevd30 . Welkom op het forum.

Wat hinderlijk dat dit gebeurt. Kun je de volgende stappen eens doorlopen:

Koppel de versterkers af en zet ze uit.  Reset nu de v10a en wacht 10 minuten. Ga vervolgens naar https://www.kpn.com/service/internet/wifi/wijzigen/servicetool-wifi-ssid-wachtwoord-wijzigen.htm

en stel de naam en ww in zoals je die graag wilt hebben.

Koppel vervolgens (bedraad) de eerste superwifi en reset die. Wacht vervolgens 15 minuten. De SW zou nu de gegevens uit jouw v10a moeten hebben overgenomen.

Herhaal deze stap bij de 2e SW.

Laat je weten of het hiermee lukt?


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.