Skip to main content

Na gezeik met de meshwifi van ziggo te hebben overgestapt op kpn met 1gbit met die modem 12 + superwifi punten. Heeft altijd goed gedaan. Modem beneden in de woonkamer en een superwifi punt in de kamer precies boven de woonkamer waar 1 computer met kabel is aangesloten op de superwifipunt. 

 

Sinds 2 dagen heb ik gezeik met me wifipunt en modem. Eerst begon het met het wifipunt wat verbinding verloor. opnieuw aanzetten, kreeg ik weer verbinding. na een tijdje knalde de verbinding er weer uit. terwijl ik helemaal niks aan het downloaden ben. gewoon internetten en hier en daar wat gamen. keer op keer gebeurd dit. Voor mijn gevoel is de modem er ook een keer uit gesprongen, aangezien internet het niet deed maar de superwifipunt wel toonde dat die verbinding had met het modem. superwifi punt gereset, maar daarna gebeurde het nog een keer. Heb zojuist me modem gereset en superwifipunt ook. Ik hoop dat ik nu geen problemen krijg. Verbinding is overigens wel gewoon goed.

 

Wat ik wel raar vind, ik heb me modem gereset, laat hem opstarten, zie vervolgens in de adminportal de fabrieks SSID, en na een paar minuten is die veranderd naar me custom SSID die ik voor het resetten had ingesteld. Hoe kan dat? Ik reset me modem maar hij pakt na een paar minuten toch weer me oude custom SSID op, voor mij gevoel is me modem dan helemaal niet gereset.

 

Hoi @kanikarimi, het klinkt of de wifi even in de war is geweest. In de meeste gevallen helpt resetten wel. Mocht je toch nog ergens tegen aan lopen, probeer dan eens een schone installatie van je SuperWifi

Het klopt dat je wifi gegevens opgeslagen worden, dat gebeurt veilig bij ons in de ‘cloud’. Zo hoef je je wifi niet elke keer helemaal opnieuw in te stellen. Je kunt je wifi gegevens aanpassen via de webinterface van je Box12 of via de wifi servicetool.


Reageer