Skip to main content

Ik heb sinds kort een KPN verbinding glasvezel. In de meterkast is een KPN box 12 geïnstalleerd. De Wifi daarvan is door de monteur uitgeschakeld omdat ik 2 experia Wifi heb.

Ik krijg echter geen verbinding met mijn Chromecast: er wordt om mijn wifi password gevraagd. Ik vul de wifi password (wireless key) in die achterop de Experia staat, maar die wordt niet geaccepteerd.

Hetzelfde geldt voor mijn Internetradio.

Wat te doen?

 

Goedemorgen @Eagleintheair

lukt het ook niet met het web password achterop de Experia wifi versterkers? Of had je dat al geprobeerd? Maak er anders een foto van wat je kunt uitvergroten om het wachtwoord beter te zien. 

Kun je wel inloggen met je browser op 192.168.2.150  ?

Kijk hier ook even voor meer informatie, ‘beste antwoord door Erik


Dag Anneke-Anna,
Dank voor je reactie en link naar ‘beste antwoord door Erik’.

Ik heb zowel de wireless key, web password als WPS connectie (die laatste alleen bij digit.radio uiteraard) geprobeerd, maar niets werkt.
En nee, ik kan ook niet inloggen met de web password op 192.168.2.150. Ook niet na zowel een harde reset (power af/aankoppelen) als bij de button reset (witte knop achterop). De inloggegevens op het Experia Wifi-kastje heb ik tig keer gecontroleerd, dus dat is goed. Ook zie ik de blauwe wireless led knipperen als ik probeer in te loggen.
Ik heb nu ook het 2e exp.Wifi kastje aangesloten en de andere ontkoppeld. Deze kon ik benaderen via webadres 192.168.2.151 (…xx.150 gaf geen knipperende blauwe led, ...xx.151 wel). Van dat kastje het unieke web password gebruikt, maar ook die werd ook niet geaccepteerd, ook niet na een reset.

Geen idee wat ik nu nog kan doen……….

 


Is er ook een soort van helpdesk (geen tel.nr. kunnen vinden) van KPN die mee kan kijken?


@Eagleintheair Wat vervelend dat het niet lukt. 
Wel zijn hier veel andere klanten die wel veel ervaring hebben met de V12 en wifi punten. Wellicht wordt dit topic opgepakt.

Je zou ook kunnen wachten tot hier een moderator langs komt. Hiervoor is het handig dat je forumprofiel is ingevuld, dit is alleen zichtbaar voor jou en KPN. 

Je kan ook gratis bellen, 0800 0402 maar kan niet beloven dat je goed geholpen kan worden omdat het externe apparatuur betreft. 


Dank voor de tip. Ik heb bij mijn profiel alle gegevens ingevuld en hoop inderdaad op hulp van een moderator... 

Ik had via de helpdesk al een ict’er gesproken, maar die kwam er, na vele pogingen er ook niet uit.


Update: na reset van zowel modem als WiFi ben ik binnen gekomen.

Probleem is dus opgelost.

Bedankt voor het meedenken


Update: na reset van zowel modem als WiFi ben ik binnen gekomen.

Probleem is dus opgelost.

Bedankt voor het meedenken


Wat goed! Fijn dat het zo is opgelost 👍


Reageer