Skip to main content

Er is vorige maand glasvezel aangelegd in ons appartement. Of althans er zit een glasvezel aansluiting in de meterkast. Waarom is er dan nog een onderzoek nodig? En ik vind het heel storend dat je niet gewoon iemand kan bellen met deze vraag. want misschien is de aansluiting nog niet in het systeem verwerkt. 

@Arjen 1964 KPN netwerk heef tijd nodig om hun netwerk te updaten. Ik heb als KPN glasvezel sinds maanden, maar op https://www.kpnnetwerk.nl/netwerkkaart/ is mijn postcode gebied nog zonder glasvezel.


Ik blijf het toch apart vinden. 

Bij mij had ik op de dag dat het naar binnen werd gebracht al mijn modem via glasvezel (Glaspoort).


Welkom op het forum @Arjen 1964, dat kan verschillende redenen hebben. Ik heb geen gegevens van jou, dus ik kan er niets over zien. Een kabel heeft altijd 2 uiteinden, dat het bij jou in huis zit, is geen garantie dat het aan de andere kant ook aangesloten is. Het kan bijvoorbeeld zijn dat het daar nog niet klaar is of er iets anders speelt aan die kant. Het zou ook kunnen zijn dat het niet verwerkt is, dat is ook een optie. Wat het ook is, dat wordt voor jou bekeken, zodat de verbinding daarna aangesloten kan worden.

Voor meer informatie over de aanleg van het glasvezelnetwerk kan je dit artikel in onze Kennisbank lezen: 

Â