Skip to main content

zodra ik dit probeer zegt mijn computer, geen internet en onbekend netwerk

Het kan wel. Maar het SuperWiFi punt moet uiteraard wel eerst draadloos geïnstalleerd zijn. Brand de lamp groen?


  


Het kan wel. Maar het SuperWiFi punt moet uiteraard wel eerst draadloos geïnstalleerd zijn. Brand de lamp groen?

ja hij is geconnect, ook brand hij groen.


@jebba 

Dan steek die kabel er maar eens in en kom hier even terug om te melden of het gaat :fingers_crossed:


@jebba

Dan steek die kabel er maar eens in en kom hier even terug om te melden of het gaat :fingers_crossed:

zodra ik dit probeer zegt mijn computer, geen internet en onbekend netwerk


@jebba

Zie je ook geen netwerknaam (SSID) waar je mee kan koppelen als je op het internet icoontje van je computer klikt ?

Hoeveel Superwifi's heb je uberhaupt ?


@jebba

Zie je ook geen netwerknaam (SSID) waar je mee kan koppelen als je op het internet icoontje van je computer klikt ?

Hoeveel Superwifi's heb je uberhaupt ?

nee, staat unidentified network, no internet. we hebben er 2, een op de slaapkamer


@jebba 

Die op de slaapkamer is dus bekabeld ?


@jebba

Die op de slaapkamer is dus bekabeld ?

ja


Hallo @jebba , ik heb zojuist geprobeerd wat jij wilt.

Ik heb mijn hoofdcomputer bekabeld aangesloten aan de Super Wifi die ergens draadloos op een ander bureau staat en werkt perfect, zelfs de bekabelde snelheid lijdt er niet onder.

Zie onderstaande schermafbeelding als bewijs:

MAINFRAME COMPUTER BEKABELD AAN DRAADLOZE SUPERWIFI

 


@JanD 

Dat is Superrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr (wifi) !!!!

Was het plug&play Jan of moest je nog wat ingeven cq veranderen op je computer ?


Hallo @jebba , ik heb zojuist geprobeerd wat jij wilt.

Ik heb mijn hoofdcomputer bekabeld aangesloten aan de Super Wifi die ergens draadloos op een ander bureau staat en werkt perfect, zelfs de bekabelde snelheid lijdt er niet onder.

Zie onderstaande schermafbeelding als bewijs:

MAINFRAME COMPUTER BEKABELD AAN DRAADLOZE SUPERWIFI

 

sorry, dit zegt mij niet zoveel.


@jebba 

Zie dat onderste witte schoteltje als jouw draadloze Superwifi.

Jan heeft daar een computer op ingestoken (mainframe) en dat werkt dus volgens Jan.

En toen kwam mijn vraag ?

@JanD

Dat is Superrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr (wifi) !!!!

Was het plug&play Jan of moest je nog wat ingeven cq veranderen op je computer ?

 


@jebba

Zie dat onderste witte schoteltje als jouw draadloze Superwifi.

Jan heeft daar een computer op ingestoken (mainframe) en dat werkt dus volgens Jan.

En toen kwam mijn vraag ?

@JanD

Dat is Superrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr (wifi) !!!!

Was het plug&play Jan of moest je nog wat ingeven cq veranderen op je computer ?

 

Niets. Werkt meteen. We hebben hier ook een laptop op de SuperWiFi bekabeld aangesloten. Werkt goed.

@jebba Als je de pc met een kabel aan de Experiabox koppel, werkt het dan wel? Heb je dan wel internet?


@jebba

Zie dat onderste witte schoteltje als jouw draadloze Superwifi.

Jan heeft daar een computer op ingestoken (mainframe) en dat werkt dus volgens Jan.

En toen kwam mijn vraag ?

@JanD

Dat is Superrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr (wifi) !!!!

Was het plug&play Jan of moest je nog wat ingeven cq veranderen op je computer ?

 

Niets. Werkt meteen. We hebben hier ook een laptop op de SuperWiFi bekabeld aangesloten. Werkt goed.

@jebba Als je de pc met een kabel aan de Experiabox koppel, werkt het dan wel? Heb je dan wel internet?

xperiabox is te ver om een kabel heen te trekken, hiervoor is het punt.


Hallo @tonymelony  en @jebba , werkte meteen, plug and play, speciaal voor jullie getest.

 


xperiabox is te ver om een kabel heen te trekken, hiervoor is het punt.

Te ver bestaat niet. Een UTP kabel mag tot 100 meter zijn. Dat zal vast genoeg zijn.


Hoi @jebba! Klinkt alsof de SuperWifi niet goed gekoppeld is. Anders zou het inderdaad Plug&Play moeten werken. Bijzonder dus. Heb je de SuperWifi's al eens opnieuw gekoppeld of omgewisseld van plek? Dit kan nog wel eens helpen.Â