Skip to main content

Ik keek zojuist in Mijn KPN naar mogelijke abonnementen i.v.m. overgang naar glasvezel binnenkort. Daarbij zag ik dat een wijziging niet mogelijk is omdat er een wijziging gaande is. Kan dit de overgang naar glasvezel zijn? Want een andere wijziging is mij onbekend.

Hey @Casey, door de drukte is vraag even blijven liggen. Sorry daarvoor! Wat een heugdelijk nieuws, alvast gefeliciteerd met glasvezel! :)

Wat je vermoedt, klopt wel. Net voor het overzetten van je abonnement naar glasvezel worden alle andere mutaties / wijzigingen tegengehouden om fouten te voorkomen. Nadat je bent overgezet kun je weer wijzigingen aan je abonnement verrichten in je MijnKPN :) 

 


OK, bedankt.


Beste Nadi of wellicht een andere moderator,

I.v.m. sloop van onze huidige woning en nieuwbouw van een vervangende woning wil ik in elk geval mijn vaste telefoonabonnement laten vervallen. Aangezien de openstaande wijziging glasvezel pas volgend jaar geëffectueerd wordt, zou jij deze wijziging kunnen doorvoeren?
En verder een vraag of mijn huidige (in vergelijking met hussel) voordelige abonnement, in verband met de extreme situatie waarin wij verkeren en die ons al de nodige zorgen en kosten hebben bezorgd, tijdelijk tot de oplevering van ons nieuwe huis kan worden stopgezet? Alvast bedankt voor je antwoord.


Hey Casey, dat is een ingrijpende ingreep! Hoelang moet je tijdelijk je woning verlaten / verhuizen voordat de nieuwe wordt opgeleverd? Het abonnement on hold zetten is geen optie die we hebben. Je zou het abonnement kunnen opzeggen en later opnieuw aanvragen. 

ik zie dat de NTU volgende week afgeleverd wordt bij je thuis. Daarna kun je in MijnKPN je abonnement wijzigen :)


1 oktober gaan we naar een zomerhuis tot 1 april, wanneer we hopen dat ons huis klaar is. Dan zal ook de glasvezel zijn gelegd en kunnen we dat (laten) aansluiten.  Zoals ik al zei: als ik mijn huidige voordelige abonnement opzeg, dan zit ik straks vast aan een duurder abonnement. Het zou fijn zijn als een zo groot en zich als een maatschappelijk profilerend bedrijf, waar ik al sinds 1970 (PTT toentertijd) abonnee van ben zijn maatschappelijke verantwoording zou nemen om in dit uitzonderlijk en zeer schrijnend geval (wij hebben hier niet om gevraagd, maar zitten al wel 8 jaar in de ellende) een uitzondering te maken en het mogelijk te maken om ons abonnement tijdelijk stop te zetten of ons na beëindiging van het abonnement ons in de gelegenheid te stellen om ons huidige abonnement weer te nemen. 


Ik zou vorige week de NTU moeten hebben ontvangen, maar niets ontvangen!   ????


Nadia (of andere moderator) waar ben je? Ik kan nogsteeds mijn abonnement niet wijzigen!!!!


Hey @Casey,

Ook mij lukt het niet een wijziging aan te brengen omdat er nog een openstaande order is vanwege de omzetting naar glasvezel. Die datum wordt steeds verschoven. Ik vermoed dat de echte aansluitdatum pas in april zal zijn, wanneer jullie weer naar huis kunnen. Dat brengt mij weer op het volgende: je huidige abonnement kunnen we niet voor een tijdje in de koelkast zetten. Ik snap heel goed jouw vraag hierover, maar het is technisch niet haalbaar. Onze systemen kunnen het abonnement niet ‘ergens’ laten zweven en de facturen bevriezen. Het beste advies dat ik je kan geven is: het abonnement te beëindigen. Wanneer jullie weer je (nieuwe) woning in kunnen, vraag je weer een nieuw kpn Hussel abonnement aan op glasvezel. In deze situatie kunnen we je dan wel de korting geven voor nieuwe klanten :)

Begrijp ik goed dat vandaag de verhuisdatum is? Per wanneer moet het abonnement dan worden stopgezet? Ik kan mijn collega's vragen dit vanwege deze uitzonderlijke situatie zo snel mogelijk te verwerken, dus zonder maand opzegtermijn. Ik hoor graag van je 🙂 Succes met de verbouwing! 


Mijn abonnement hoeft niet worden stopgezet. Het enige wat ik vraag is een opschorting tot 1 april 2021. Ik heb jaren in de automatisering (nu ICT) gewerkt, MAAR ZOIETS KROMS NOG NOOIT MEEGEMAAKT. Zelfs mijn vaste telefoon kan ik nog steeds niet uit mijn abonnement verwijderen. Over kromme systemen gesproken! Ik wordt hier wel een beetje verdrietig (boos!) van. 


Hi @Casey, ik snap dat je liever een ander antwoord van me had gekregen. Ik kan het niet mooier maken dan het is. Het lijkt misschien een simpel verzoek, toch is het order- & leversysteem hier niet op ingericht en dus onuitvoerbaar. Daarom een alternatieve oplossing: stopzetten van je huidige abonnement en volgend jaar april 2021 opnieuw aanvragen. En daarin willen we ook wel buiten de reguliere processen met je meedenken zoals het eerder opzeggen van je abonnement dan de maandopzegtermijn. Daarnaast krijg je dan ook de korting of een welkomstcadeau die er dan voor nieuwe klanten gelden.

Of een andere optie: jouw huidige abonnement meeverhuizen naar je tijdelijke adres. Is dat mogelijk?

ps. ik vergoed de kosten voor vaste telefonie voor september en oktober 


Dank. Ik heb maar besloten om het abonnement maar te houden. We hebben hier T-mobile en dan is de iTV app ook nog wel handig.

bedankt voor de restitutie. Laten we het hier maar bij. 👍🏻


Hi Casey, 

Dank. Ik heb maar besloten om het abonnement maar te houden. We hebben hier T-mobile en dan is de iTV app ook nog wel handig

Mooi, dat is super handig. Wanneer je jouw abonnement actief houdt, kun je overal online tv blijven kijken. Zelfs programma's opnemen, begin gemist en terugkijken werkt voor de meeste programma's ook online. Maar let op, tv-streamen kost wel een hoop data. Zorg ervoor dat je voldoende hebt! 

Tip: pas de kwaliteit van de stream in de iTV app aan om meer data te besparen. Met een lagere resolutie verbruik je minder MB's! :popcorn::film_frames:  


Reageer