Skip to main content

Ik heb al 2 keer mijn abonnement gewijzigd naar enkel internet (zonder TV): 1 keer zelf geprobeerd via MijnKPN en omdat dat niet was door gegeaan en ik opnieuw een factuur met TV kreeg, ben ik naar de winkel gegaan op afspraak en hebben ze het daar zogezegd gewijzigd. Nu zie ik in MijnKPN dat er nog steeds het bedrag van internet + TV staat. Wanneer wordt dit nu eindelijk eens aangepast? Ik kijk al 2 maanden geen TV meer maar moet wel betalen ondanks meerdere malen op te zeggen.

Bovendien krijg ik gisteren in de brievenbus een kabel toegestuurd met etiket “ipv de rode ethernet kabel”. Ik heb geen idee waar dit over gaat. Vanmorgen een bericht dat mijn apparatuur is opgestuurd. Waar gaat dit over????

Hi @Raquel Delvaux. Ik lees 2 dingen: graag een update over jouw abonnementswijziging en uitleg over een ontvangen kabel.

Om je een update te kunnen geven, heb ik jouw klantgegevens nodig. Wil je deze invullen in jouw Forum profiel? Graag jouw klantnummer, postcode en huisnummer en de geboortedatum van de contractant. Geef je hier een seintje als jouw gegevens ingevuld hebt, ik kijk dan de status graag voor je na. 
Wat betreft de ontvangen kabel: zo te lezen wordt je overgezet naar ons Glasvezelnetwerk: leuk! Als het goed is, heb je hier per e-mail tekst en uitleg over gehad? Zo niet, geef het dan aan want dan kijk ik dat ook even na!


Beste,

Ik heb de gegevens ingevuld.

Ik heb geen mail gekregen met uitleg. Ik weet van niets en zeker niet wat ik nu met die kabel moet doen. Ook niet welke apparatuur er onderweg is.

Bedankt,

Raquel Delvaux


Eén en al onduidelijkheid, dus. Ik heb het voor je nagekeken:
Naar aanleiding van jouw bezoek in de winkel is er een wijziging ingevoerd: een gratis Glasvezel upgrade en verwijdering van Interactieve TV met een TV ontvanger: deze wijzigingen gaan per 06 april 2021 in. Ik heb de e-mails die hierover verzonden zijn, opnieuw naar je gestuurd. De Glasvezelverbinding is een verbetering van je internetlijn en wordt net iets anders aangesloten: vandaar dat er een kabel en een nieuw modem naar je toegezonden is.

Bij het modem zit een installatiekaart ‘je modem aansluiten op Glasvezel’: vanaf 06 april kun je de rode kabel en het modem aansluiten, zodat je gebruik kunt maken van Glasvezel! Vanaf die datum werkt iTV ook niet meer. Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het graag! :relaxed:


Beste, u zei me dat er een wijziging is doorgevoerd (zie uw mail hiervoor). Tot mijn grote verbazing krijg ik vandaag weer een factuur van 52.5 euro met TV ipv de 42.5 euro zonder TV. Ik heb deze wijziging nu al 2 keer gedaan: 1 keer zelf en 1 keer in de winkel en ik heb hier deze conversatie gehad met u. Toch blijken jullie niet in staat te zijn de administratie op orde te brengen. Ik heb al 1 keer 10 euro te veel betaald voor iets dat ik niet gebruikt heb. Nu weiger ik die extra 10 euro te gaan betalen. GELIEVE HET IN ORDE TE BRENGEN.

Bovendien zou er vanalles mbt glasvezel komen maar ik heb nog niet gezien. Is dit onderweg?  Wat is de status daarvan? Ik had dit bovendien ook compleet niet gevraagd in de winkel.


In plaats van op jouw privébericht, reageer ik hier, zodat eventuele meelezers ook weten van hoe of wat:

Zodra er een betere internetverbinding beschikbaar is, worden klanten hier kosteloos naar overgezet: dat hoef je niet aan te vragen. Je hebt een wijziging doorgegeven (verwijderen van Interactieve TV), het systeem ziet dat er een upgrade van de internetlijn mogelijk is, dan wordt dat direct/ automatisch aangevraagd. Vervelende is nu wel dat de Glasvezelupgrade vertraging heeft opgelopen en dus ook het verwijderen van de interactieve TV.  Ik heb bij een achterliggende afdeling nagevraagd wat de vertraging exact is en hoelang het gaat duren. Zodra de wijziging alsnog geregeld is, zullen de kosten van interactieve TV met terugwerkende kracht gecrediteerd worden (vanaf 06 april 2021).

Zodra ik een terugkoppeling heb, laat ik het weten!


Beste, laat het duidelijk zijn dat ik de 10 euro die op deze factuur van 06 april te veel staat ook gecrediteerd wil zien. Ik betaal enkel wat ik gebruik, namelijk 42,50 euro en geen euro meer. Ik heb al 10 euro teveel betaald in maart ook. Bovendien ga ik niet eerst betalen en dan eindeloos wachten op terugbetaling. Dus indien u voor het innen van de factuur van april 52,5 euro aanbiedt aan de bank zal ik dat weigeren. 42,50 euro wil ik betalen en anders ga ik wel naar een andere provider.

Vriendelijke groeten.


Beste, ter info de 52.5 werd aan mijn bank aangeboden en ik heb deze geweigerd. Ik hoop dat u dit snel in orde brengt.

Mvg, Raquel Delvaux


De kosten voor interactieve TV vanaf 06 april tot het moment dat het daadwerkelijk verwijderd is, krijg je achteraf gecrediteerd @Raquel Delvaux. Bedrag storneren en onbetaald laten is geen oplossing: er wordt dan (naar mijn mening) onnodig een incassotraject opgestart met bijkomende kosten. Mijn advies en vriendelijke verzoek is om het bedrag alsnog te betalen, te wachten totdat de wijziging gerealiseerd is, zodat wij dan een creditbedrag in orde kunnen maken. 

Zodra ik een terugkoppeling heb, laat ik het weten!

Hier is het wachten nu op, zodra ik meer weet, laat ik het weten.


@Shyrin_ Beste, ik heb dan zoals u gevraagd hebt netjes de 52.5 euro betaald in de overtuiging dat het er dus deze maand zou worden af gehouden. NU KRIJG IK WEER EEN FACTUUR VAN 52.50 EURO!!!!

Vinden jullie dat nog normaal? Mbt de glasvezel is er helemaal geen vooruitgang geboekt en ik heb niemand gehoord mbt een monteur langs te sturen of dergelijke. Ik kijk al 3 maand geen tv meer, heb de ontvanger binnen gebracht in de winkel maar moet wel nog steeds de volle pot betalen. Ook nu gaat u weer zeggen dat ik het volledige bedrag moet betalen en dan wachten op de verwerking maar blijkbaar krijgen jullie dit niet voor mekaar. BRENG HET NU EINDELIJK IN ORDE !!!

Ik wil helemaal niet wachten op de glasvezel om een aanpassing van het abonnement te hebben. Trouwens als het zo zit dan wil ik absoluut geen glasvezel meer. Ik heb dit uberhaupt nooit gevraagd!

Nogmaals BRENG HET IN ORDE. Ik betaal deze keer 32.50 euro en geen euro meer. Jullie hebben lang genoeg met mijn voeten gespeeld. Jullie zijn een groot bedrijf. Dat zoiets eenvoudigs niet kan in orde gebracht worden vind ik schandalig. Nieuwe klanten aantrekken is duidelijk de hoogste prioriteit. Bestaande klanten waarderen daarentegen is duidelijk niet aan de orde. Bovendien voor alle zever en gedoe vind ik zelfs dat u mij op een degelijke manier zou kunnen compenseren als u wenst dat ik nog lang klant blijf bij jullie. Maar misschien ben ik daarvoor niet belangrijk genoeg.


U bent dus oud Telfort klant? Ik vraag me af of het dan überhaupt wel mogelijk is om tv stop te zetten met behoud van hetzelfde abonnement? Misschien is het zo dat u het abonnement moet wijzigen naar Hussel.


@Shyrin_ Ik heb vandaag alles opgezegd. Dat ging met enorm veel moeite en de persoon aan de lijn was zeer weigerachtig om mijn abonnement op te zeggen. Op de koop toe zei hij dat omdat ik nu wegga ik de 20 euro die ik teveel betaald heb, niet kan terugkrijgen. Als ik had gebleven dan had dat wel gekund. Ik vraag mij af wat voor manier dat is om met klanten om te gaan?????

Volgens @Shyrin_ zouden de kosten voor interactieve TV vanaf 06 april tot het moment dat het daadwerkelijk verwijderd is,  achteraf gecrediteerd worden (zie haar eigen mail hiervoor). Maar omdat ik nu wegga krijg ik het niet terug. Joh dat is toch niet normaal? Het is blijkbar te moeilijk voor een firma als KPN om een juiste factuur te maken of een creditnota te maken. Hij zei: “als u blijft stort ik de 20 euro terug”. Jullie zijn regelrechte dieven zo dat beseft u toch?

@Nick83 Het werd zogezegd overgezet naar Hussel en iedereen zegt maar dat het in orde is maar de facturen blijven komen.

Wat een rotfirma!


U bent dus oud Telfort klant? Ik vraag me af of het dan überhaupt wel mogelijk is om tv stop te zetten met behoud van hetzelfde abonnement? Misschien is het zo dat u het abonnement moet wijzigen naar Hussel.

Het is al een KPN Hussel abonnement, anders had ik het aanbod om achteraf te crediteren ook niet kunnen doen :wink:!

@Raquel Delvaux de ‘eenvoudige’ wijziging was gekoppeld aan een omzetting naar Glasvezel en omdat het laatste vertraging opgelopen heeft, geldt dat automatisch ook voor de wijziging naar een abonnement zonder TV. Jammer om te lezen dat jij het abonnement nu opgezegd hebt. Zoals afgesproken zal ik de kosten van interactieve TV crediteren: vanaf 06 april tot en met het moment dat abonnement opgezegd is: 09-06-2021. De kosten worden verrekend met de slotfactuur.


@Shyrin_ Beste, ik krijg nu weer een factuur voor de periode van 08/06 tem 07/07 hoewel het abonnement vandaag 09/06 zoals afgesproken gestopt werd. De kosten van 06/04 tem 09/06 voor de TV werden er wel afgetrokken maar ik begrijp niet waarom ik nog abonnementskosten zou moeten betalen voor de komende maand terwijl alles gestopt is? Ik had gehoopt van KPN vanaf te zijn eindelijk maar nu dit weer. Graag uw antwoord aub.


Ik was een aantal dagen afwezig, vandaar mijn late reactie:

Sorry, je bent nog niet helemaal van ons af :wink::

Op 10 mei hebben wij bevestigd dat het abonnement per 09 juni 2021 opgezegd wordt. In deze bevestiging staat ook het volgende uitgelegd:
U hebt bij KPN uw abonnementskosten altijd een maand vooruit betaald. In de maand voor de beëindiging krijgt u de voorlaatste factuur. Ook daarop worden abonnementskosten in rekening gebracht. Na beëindiging van het abonnement volgt de laatste factuur. Hierop worden de eventueel teveel betaalde abonnementskosten verrekend met de laatste verbruikskosten. Als u teveel hebt betaald, maken wij dit bedrag aan u over. Na de laatste verrekening stoppen wij de automatische incasso. Daar hoeft u zelf niets voor te doen.

Vervolgens hebben wij op 09 juni een bevestiging gestuurd dat jouw opzegging verwerkt is en leggen wij uit:

De facturen kreeg je altijd rond de 8e van de maand, dus ik verwacht dat je de eindafrekening omstreeks 08 juli ontvangt en het eventuele tegoed een aantal werkdagen later. Nog even geduld voordat het helemaal afgerond is!