Skip to main content

Ik wil geen glasvezel, daar ben ik duidelijk in geweest.

Vandaag kom ik thuis....…

Toch een paar tegels eruit en een kabel in de grond.

 

2 vragen

Blijft die oranje wortel daar zo staan?

 

En gaan ze dit nog opruimen of moet ik zelf opruimen terwijl ik hier niet om heb gevraagd.

 

Dit is mijn tuin, mijn eigendom...en ik wil dit niet! 

 

Ik neem aan dat er geen spanning op staat en in dat ding gewoon kan afknippen?

 

Hallo @Geen klant is dat de (openbare) stoep of is dat jouw grond?

Indien het 1e kun je daar niets aan doen, want KPN legt nu eenmaal glasvezel aan.

Is het wel jouw grond, dan heb je ooit eens toestemming gegeven (of de huurbaas) om de glasvezel in huis aan te leggen en komt er nog een keer iemand om de glasvezel naar binnen te leiden naar de meterkast bijvoorbeeld.

Zie ook onderstaand artikel voor nadere uitleg:

Voor klachten moet je ook bij www.kpnnetwerk.nl zijn, dit forum is van KPN, de provider, die kan hier niets mee en KPNNetwerk is verantwoordelijk  voor de infrastructuur.

 

 


Wel bruut om dat zo te doen. lijkt me dat dit zeker netjes moet worden opgelost. Er staat duidelijk dat ze tot de erfgrens gaan als er geen toestemming is.

Dit moet je echter met KPN netwerk opnemen, deze KPN levert alleen electronen en kastjes die het verwerken, geen kabels, niets onder de grond.

 

Voor de glasvezelkabel zou ik zeggen wat kan het voor kwaad, je kunt er later misschien nog eens voordeel aan hebben. Als ik een huis koop is het een voordeel als ik keus heb, achteraf aanleggen kost een smak geld. Als ze het maar netjes doen.


Ik zie het probleem niet echt op de tegels na. Je bent niet verplicht glasvezel af te nemen. En mocht je ooit verhuizen ligt het er al voor de nieuwe bewoners.

Wees blij dat het er ligt, mocht je het straks willen scheelt het honderden tot enkele duizenden euro voor aanlegkosten. 

En over die oranje 'wortel'. Zet er een plantenbak naast en hij is uit zicht. 


Hallo @Geen klant ,

Als je echt weigert om medewerking te verlenen om de kabel dadelijk (in de volgende fase) naar binnen door te trekken, dan adviseer ik jou om die kabel niet af te knippen, maar onder de grond weg te werken en dan die tegels er weer bovenop plaatsen. 

Mocht je een koophuis hebben? Realiseer je wel dat de aansluiting voor veel andere mensen (potentiële toekomstige bewoners) een meerwaarde heeft. 

  


Dit is mijn voortuin, meters van de openbare weg.…

Ze gaan Zeker niets installeren in mijn huis.

 

Ik heb een enorme bloedhekel aan kpn....(niet geheel onterecht zoals ook nu weer blijkt) is te gek voor woorden dat ik hier tijd aan moet besteden 

 

 

 


 

Ik heb een enorme bloedhekel aan kpn....

 

Jammer, maar toch welkom op dit forum! 


Hallo @Geen klant ,

Als je echt weigert om medewerking te verlenen om de kabel dadelijk (in de volgende fase) naar binnen door te trekken, dan adviseer ik jou om die kabel niet af te knippen, maar onder de grond weg te werken en dan die tegels er weer bovenop plaatsen. 

Mocht je een koophuis hebben? Realiseer je wel dat de aansluiting voor veel andere mensen (potentiële toekomstige bewoners) een meerwaarde heeft. 

  

Maar...snap je dat ik het absurd vind dat IK nu iets moet doen.....mijn huis ,mijn tuin......en mijn tegels die ik moet terug leggen omdat iemand die kabel geplaatst heeft (en ja, koopwoning dus geen verhuurder die toestemming gaf)


Dat snap ik helemaal @Geen klant , dat is ook zeker niet goed te praten. 


Wat absurd is dat je niet met de tijd meegaat. Glasvezel vervangt de oude telefoonlijn net zoals de trekschuit werd vervangen door een bus. 


Ik ben het in principe met je eens. Jouw grond, dat moeten ze eerst vragen. 

Even als check: heb je nu een koper (xDSL) aansluiting of kabel?  Als je koper hebt, kan het zo zijn dat zodra er glas ligt, dat het kopernet wordt opgeheven. Dat kan een overweging zijn om toch aardig te zijn tegen KPN netwerk.


Op den duur gaat koper eruit. Dan ben je zonder glasvezel verbonden aan de CAI-kabel waar de maatschappij het alleenrecht op heeft.

Dus eigenlijk moet je tevreden zijn, lijkt me. 😉

En ja, voor glasvezel kan je straks als het goed is ook kiezen voor andere aanbieders.


Gat dicht , kabel onder de tegels.

 

Pion voor de deur (geen idee waarom die er stond) weggehaald.…

 

Ik vind kpn een ongelooflijk........niet zo fijn bedrijf.

En ik wil er niets mee te maken hebben...ook in deze situatie blijkt maar weer waarom.

Ik doe mn best op niet te onvriendelijk over te komen maar naast wat ik al van ze vond zijn ze ook nog eens heel erg opdringerig blijkbaar.

 

Ik ga er vanuit dat het hier helaas niet bij blijft...maar ik ben echt klaar met die figuren 

 


Het is heel normaal dat nutsbedrijven hun kabels en leidingen vervangen na jaren gebruik. Maar goed er zal wel wat anders aan de hand zijn....


 

Ik heb een enorme bloedhekel aan kpn....

 

Jammer, maar toch welkom op dit forum! 

Dank je, maar Is ook niet echt uit vrije wil, kpn is gewoon vrij klote te bereiken en dit was 1 van de opties.

En echt jammer is het niet hoor,heb al jaren geen last meer van ze...tot nu.


Ik heb precies hetzelfde gehad.

Nooit ergens toestemming voor gegeven en ineens lag er in mijn voortuin (koopwoning) een oranje kabel met pion. Nu is er ook nog steeds zonder enige toestemming een afspraak met een monteur gemaakt voor a.s. dinsdag om de boel binnen aan te sluiten. Via KPN heb ik al contact opgenomen, maar omdat het erg druk is kan het 3 weken duren voordat ze het zien, dus te laat. Omdat ik buiten Europa zit kan ik niet bellen.

Ik wil momenteel geen glasvezel.


@Mariska R u maakt geen gebruik van de telefoonlijn? U heeft geen internet via dsl?


 

Ik wil momenteel geen glasvezel.

Nee, nu misschien niet maar ooit vast wel want koper gaat op termijn verdwijnen. Nog een argument: bij collectieve aanleg is het aansluiten gratis. Bij weigering nu gaat het je later veel geld kosten. Maar goed, het is jouw portemonnee.

Waarschijnlijk zit je nu op coax en is Ziggo je provider, niks mis mee maar zonder glasvezel valt er niets meer te kiezen.

Bovendien, de trekschuit is ook niet meer en de loopfiets staat al enige tijd in het museum.


Ik heb precies hetzelfde gehad.

Nooit ergens toestemming voor gegeven en ineens lag er in mijn voortuin (koopwoning) een oranje kabel met pion. Nu is er ook nog steeds zonder enige toestemming een afspraak met een monteur gemaakt voor a.s. dinsdag om de boel binnen aan te sluiten. Via KPN heb ik al contact opgenomen, maar omdat het erg druk is kan het 3 weken duren voordat ze het zien, dus te laat. Omdat ik buiten Europa zit kan ik niet bellen.

Ik wil momenteel geen glasvezel.

Een troost, gelukkig hebben ze geen machtiging om je voordeur open te maken om het in de meterkast aan te leggen, als je niet thuis bent. Dat buisje zou je hopelijk toch niet als een probleem moeten zien, zolang het netjes aangelegd is? En vergeet niet dat koper op termijn een keer spanningsloos zal zijn, en dus overbodig. Je wilt vast niet, en mogelijk ook niet de toekomstige bewoners van je huis, enkel aan COAX verbonden willen zitten.