Skip to main content

Ik zit met aantal issue's, ik ben al jaren klant bij KPN. Ik heb vorig jaar ziggo gehad via jullie voor de formule 1, nu moeten wij over naar viaplay en wil ik dit aanzetten. maar dit kan niet want wij hebben een verouderd pakket. nu heb ik contact gehad en nu moeten wij over naar een ander abonnement, Nu heb hier van de week contact over gehad en gezegd dat ik even moet overleggen. Nu vraag mijn vriend of we meteen een nieuw modem kunnen krijgen want de experiabox v10 die we hebben pakt nu niet automatisch de de 2,4 Ghz en de 5 Ghz en ik weet dat de 12 versie dit wel doet. want wij willen namelijk niet in het systeem om de boel naar 2,4 te zetten ivm met thuiswerken en onze slimme apparaten. Wij hebben 2 slimme apparaten die niet werken met  5 Ghz waaronder ook een deurbel, maar als ik de boel omzet naar de 2,4 Ghz is de rest traag en knalt mijn werkverbinding eruit en wij werken allebei thuis dus dit is niet handig Dus ik moet wel een nieuw abonnement aanschaffen wat duurder is maar mag er geen voordeel van hebben... Ik ben hier best wel gefrustreerd over. omdat ik al heel lang klant ben. en wanneer ik even weg zou gaan bij KPN en weer terug kom zou ik wel alles nieuw krijgen…

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

Hoi @sgwillemsen . Welkom op het forum.

Als ik het goed lees heb jij nu een v10. Dat is modem die nog prima mee kan draaien met de huidige techniek. Ik kan alleen verouderde of defecte apparatuur omruilen.

Misschien heb je via 0800 0402 meer succes. Ik kan het helaas niet voor je doen. 

 


Bij de v10(zonder a)  kunt u de 2,5 Ghz WiFi en de 5 Ghz WiFi verschillende namen geven. Zo kunt u dus uw pc's en laptops op de 5 Ghz verbinden en de slimme apparaten op de 2,4 Ghz. Lukt dit niet?

Heeft u WiFi versterkers van KPN? 


Beste Erwin, 

Het nieuwste modem is een v12.

Dus de v10 die wij hebben is een verouderd versie. In de v10 kan je aangeven of je 2,4 of 5 ghz wil. Maar als we een van de opties kiezen werkt een ander deel van onze Google apparaten niet.  De v12 kijkt er wel naar en die kan zelf bepalen of het de 2,4 of 5 moet pakken dus ipv of is het en... 

Ik heb een verouderd modem want het is niet de nieuwste. Waarom kan deze niet vervangen worden....


Beste Erwin, 

Het nieuwste modem is een v12.

Dus de v10 die wij hebben is een verouderd versie.

Nee, dat is die niet. De v10 word zelfs nog een nieuwe klanten gegeven bij een bepaald type verbinding over de telefoonlijn. 


Ik heb de 10a en geen WiFi versterkers


In de v10 kan je aangeven of je 2,4 of 5 ghz wil. Maar als we een van de opties kiezen werkt een ander deel van onze Google apparaten niet.

Mogenlijk gebruikt u dan het gastennetwerk. Dat werkt niet. Als u via deze pagina 2,4 en 5 Ghz verschillende namen geeft, dan zou het moeten werken.

 


Ik heb de 10a en geen WiFi versterkers

Aha. Een v10a. Nieuwe informatie. Handig dat u dat nog even zegt. 

Daarop is 2,4 en 5 Ghz splitsen inderdaad niet mogelijk. In een toekomstige update word dat wel mogelijk gemaakt. Voor nu is er nog geen oplossing. 


Waarom bieden Jullie dan dit aan nieuwe klanten?


Waarom bieden Jullie dan dit aan nieuwe klanten?

Omdat een klant zonder tv ontvanger geen tv kan kijken. En zonder router geen internet heeft.


En een oplossing  is het nieuwe modem v12 sturen....toch?


En een oplossing  is het nieuwe modem v12 sturen....toch?

Ja, maar ik weet niet of KPN dat doet. Misschien weet @Erwin_ nog wat?


De v12 kijkt er wel naar en die kan zelf bepalen of het de 2,4 of 5 moet pakken dus ipv of is het en... 

Het hoofdnetwerk ban de KPN Box 12 en de Experiabox v10a verschillen volgens mij niet veel van elkaar. Ik denk dat de werking daarvan hetzelfde is. Maar op de KPN Box 12 kan een 2de WiFi netwerk aangemaakt worden. Hierbij kan gekozen worden om dat alleen 2,4 Ghz te laten zijn. Hier kan je dan de slimme apparaten aan koppelen die alleen op 2,4 Ghz werken.


Bij een Box 12 krijg je weer andere problemen, dat is ook nog geen zegen hoor.


@sgwillemsen : De box12 is inderdaad de nieuwste.  KPN kijkt naar wat de modems technisch kunnen.  De v10, v10a en box12 zijn wat dat betreft nog up-to-date. 

Alleen als het ding stuk is, kan ik een nieuwe sturen. Bij mijn weten werken de meeste google apparaten goed met zowel 2,4 and 5Ghz. 

Wat voor apparaat krijg jij niet gekoppeld? En hoe ga je te werk? Misschien kunenn we daar nog verder bij helpen. 


Iedere recente router van KPN kan gewoon met je slimme apparaten werken. Heel misschien is het soms zo dat die slimme apparaten zelf niet snappen dat er een 2,4 en 5 GHz netwerk zijn met dezelfde naam (dit zou dan ook bij de Box 12 zo zijn). Dan moet je toch tijdelijk even in je router om 5GHz uit te zetten. Maar zoals gezegd zal dat bij de nieuwere router ook zo zijn. Ligt namelijk niet aan de router, maar aan het (niet zo slimme) apparaat.