Skip to main content

Jaar contract is afgelopen en deze loopt nu stil zwijgend door. Contact gehad met KPN om mijn contract opnieuw een jaar te verlengen met als optie, 2 WiFi punten/versterkers er bij te krijgen. Dit is nu ook de aanbieding als je opnieuw klant wordt. Het aparte is, dat het niet mogelijk is en dat er weinig services en klantbehoud is! Medewerker gaf zelf aan, als je hier niet mee eens ben, dan moet ik maar een andere aanbieder zoeken…

Vreemd, want je wil toch je klant behouden. Daarbij neem ik weer een jaar contract en deze actie is ook voor nieuwe mensen bij een jaarcontract. 
Hoop dat KPN contact met mij op neemt en toch een beetje service kan bieden hierin.  

U zegt zelf al dat het voor nieuwe klanten is. En dat bent u niet. Dus het geldt niet voor u. Verlengen van het thuis abonnement, dat is iets wat bij KPN eigenlijk gewoon niet meer bestaat. Je sluit een abonnement af, en vervolgens blijft dat gewoon doorlopen. Dat is niets vreemd. Ziggo doet da ook zo. Die gratis WiFi booster zijn bij Ziggo ook alleen voor nieuwe klanten.


Maar hoe zit het dan als ik bij jullie stop en weer opnieuw klant wordt. Want daar gaat het dan naar toe. Die aansluit kosten betaal ik dan gewoon 


Je bent dan nog steeds geen nieuwe klant. Zie de actievoorwaarden.

  • Het actieaanbod geldt voor nieuwe klanten, die zich abonneren op een nieuwe Internetverbinding van KPN, al dan niet in combinatie met interactieve TV die de afgelopen 6 maanden geen Internet van KPN hebben afgenomen.

Als de vaste klanten allemaal konden, en gaan, doen wat u wilt worden de abonnementen alleen maar eens stuk duurder. Die korting moet érgens vandaan komen.


Het hele idee van een welkomstgeschenk of korting is gebaseerd op de gedachte dat je langer dan een jaar klant blijft. Iedereen elk jaar gratis versterkers geven, dan kan financieel helemaal niet uit. Veruit de meeste mensen blijven ook langer dan een jaar klant. Als dat niet zo zou zijn, als veel mensen elk jaar van provider zouden wisselen, dan zouden welkomstgeschenken snel tot het verleden behoren denk ik. Of de prijzen moeten flink omhoog.


KPN zou wel de prijzen van internetabo's kunnen verlagen, bij DetlaFiber nu 1.000Mbit/s (1Gbit/s) nu voor €45 euro, dat betaal ik nu ook voor mijn 50Mbit/s (0,05Gbit/s) verbinding. Daar hebben alle klanten wat aan.

Â