Skip to main content

Glasvezel apparatuur is wederom opgestuurd maar we willen dit niet. Daarom weer gebeld met jullie en daar werd aangegeven dat het wel moest omdat we anders over 10 maanden afgesloten worden. En als we het hier niet mee eens zijn moeten we maar naar Ziggo want die doen niet aan glasvezel. Zo ga je niet met je klanten om. En toen werd de verbinding verbroken.

 

Gewoon te aso voor woorden 

Hallo @Von O,

KPN schakelt in gebieden waar glasvezel ligt het kopernetwerk uit. Dit heeft te maken met ouderdom en het hoge verbruik die deze kabels kosten. Glasvezel heeft super veel voordelen, dus ik snap niet zo goed dat je niet zou willen overstappen. Je verbinding wordt sneller, stabieler en is klaar voor de toekomst. 

Afijn, als je niet wilt overstappen, zit er niks anders op dan inderdaad naar een provider over te stappen die op een kabelnetwerk zit (momenteel alleen Ziggo of een lokale partij). Want de koperkabel gaat ook voor weigeraars gewoon uit, deze kunnen ook niet naar een andere aanbieder overstappen op het kopernetwerk helaas.  

Dat men ophangt is niet heel netjes, maar helaas kunnen ze ook niks meer doen dan dit. 😉


Hoi @Von O 

Ligt er wel een beetje aan welke apparatuur is opgestuurd, stel als dit glasvezelkastje is moet deze wel in gebruik genomen worden , anders werkt het niet meer na het uitzetten van het koper.

Als het een modem is, kan je ook gewoon de huidige blijven gebruiken mits dit minimaal een V8 is en je deze dan wel met glasvezel verbind.Je kan het nieuwe modem dan gewoon retoursturen.

Maar ik ben het wel met @Chrizziey eens dat glasvezel gewoon beter is!Het kan zijn dat het bijvoorbeeld niet goed afgemonteerd zit of iets dergelijks en dat het daarom slechter werkt dan via koper, maar in principe werkt het gewoon beter.En als het niet goed bevalt word dit over het algemeen wel opgelost, ik zou alleen wel je problemen melden op dit forum.Hier word het vaak beter afgehandeld dan via de klantenservice.

Ook zomaar ophangen is echt niet netjes, ik verwacht dat een moderator dit wel een terug zal koppelen aan de betreffende medewerker.

 


Als het waterbedrijf een berichtje stuurt dat de watermeter wordt vervangen hoor je niemand zeggen dat wil ik niet.  Als de telecomprovider een berichtje stuurt dat de oude koperaansluiting wordt vervangen zijn er mensen die dat niet willen.  Vreemd eigenlijk!


Vreemd eigenlijk!

Zeker!🙂

En ook al gebruik je het zelf niet, later alsnog plaatsen kost vaak geld.Ik verwacht dat je echt ooit wel glasvezel wilt, dus beter nu en gratis doen dan in de toekomst tegen een vergoeding.

 

Gas wilde vroeger ook niet iedereen, maar uiteindelijk had vrijwel iedereen een gasaansluiting.Niemand ging meer op kolen koken.


Ik verwacht dat je echt ooit wel glasvezel wilt, dus beter nu en gratis doen dan in de toekomst tegen een vergoeding.

Naja voor nu zou het sowieso niks kosten. KPN wil mensen graag nog stimuleren om over te stappen op glasvezel.  Hier steken in de straat ook nog steeds oranje sprietjes uit de grond. Terwijl ik denk, sluit het aan, dan is het in ieder geval klaar en als je niet wil overstappen, even goede vrienden. 


Terwijl ik denk, sluit het aan, dan is het in ieder geval klaar en als je niet wil overstappen, even goede vrienden. 

Mee eens.Bij KPN netwerk kost dit ook niks extra.En dan kan je altijd gemakkelijk overstappen zonder monteur en/of extra kosten.

Maar bij bijvoorbeeld Delta is dit anders.Daar moet je verplicht een abonnement hebben, anders brengen ze het niet naar binnen.Bij mij ligt er dus ook een groene spriet voor het huis, want ik hoef geen Delta voorlopig.Misschien dat mede hierdoor foute verhalen de wereld in gaan.

 


hier is het verschillend 

bij het ene huis ligt het bij de straat (die hebben geen abbonement)

bij de ander ligt het pal voor de voordeur(die hebben wel een abbonement)


 

Maar bij bijvoorbeeld Delta is dit anders.Daar moet je verplicht een abonnement hebben, anders brengen ze het niet naar binnen.Bij mij ligt er dus ook een groene spriet voor het huis, want ik hoef geen Delta voorlopig.Misschien dat mede hierdoor foute verhalen de wereld in gaan.

 

Nee, ook bij Delta kan je gratis een aansluiting zonder abo krijgen.


Hoi @Dutchie61 ,

Ook dat ze het naar binnen brengen en een FTU monteren?Daar was ik niet van op de hoogte, er werd verteld dat dit niet kon.


Misschien verschilt dat per gemeente. Bij ons kan je het kastje laten plaatsen zonder een abo af te sluiten. Vorig jaar zijn ze begonnen met graven, eind vorig jaar zijn de kabels tot aan de flat gelegd. 2e kwartaal gaan ze beginnen met plaatsen van kastjes


Dat is volgens mij verschillend per regio. Ook Delta zal wel tekort hebben aan personeel denk ik. En te maken hebben met stijgende kosten. Daarom zullen ze nu misschien niet meer overal de kabel gratis binnen brengen zonder abonnement. 


Delta ligt hier nu met een spriet voor de ingang van de gevel. In onze regio is het binnenbrengen in huis kosteloos voor iedereen. Mensen die nu een abbo hebben afgenomen hebben verder geen aanvullende kosten. Laat je het binnenbrengen, en je besluit over 2 jaar een abonnement te nemen, dan kun je te maken krijgen met eenmalige aansluitkosten a 300 euro, laat je het niet binnenbrengen en het ligt opgerold onder de straat, dan kost het als je het ooit wil iets van 600 euro.

Zal bij Kpn ook zo zijn, aanleg is nu kosteloos en wil je dit later ooit dan kun je ook tegen aansluitkosten aanlopen. Vrij logisch lijkt mij. 


@Von O . Welkom op het forum.

Er zijn een hoop reacties op je bericht. 

Ik ben wel benieuwd: Heb jij wel een glasvezelaansluiting laten plaatsen? Of heb je die geweigerd? 


Wij hebben het laten plaatsen, het was idd gratis en in de toekomst moet je er voor betalen. Dus alleen het laatste stukje moet nog, het aansluiten van de apparatuur wat kpn gestuurd heeft. Maar nu moet alles met een kabel door heel het huis. Heel gedoe hier. Gaten in keuken boren enzo. Vragen we bij kpn om advies, worden we gewoon asociaal behandeld en de telefoon er op gegooid. Dit is nu al een paar x gebeurd dat we door kpn heel klant onvriendelijk behandeld worden. We zijn er nu klaar mee. Daarom voor ons geen glasvezel 


Gewoon een monteur langs laten komen. Een medewerker aan de telefoon kan u geen advies geven over hoe de kabel het beste kan lopen. 


Wij hebben het laten plaatsen, het was idd gratis en in de toekomst moet je er voor betalen. Dus alleen het laatste stukje moet nog, het aansluiten van de apparatuur wat kpn gestuurd heeft. Maar nu moet alles met een kabel door heel het huis. Heel gedoe hier. Gaten in keuken boren enzo. Vragen we bij kpn om advies, worden we gewoon asociaal behandeld en de telefoon er op gegooid. Dit is nu al een paar x gebeurd dat we door kpn heel klant onvriendelijk behandeld worden. We zijn er nu klaar mee. Daarom voor ons geen glasvezel 

Tja, onvriendelijke behandeling is niet fijn. Maar als u dus glasvezel van KPN niet wil, rest over enige tijd alleen nog de kabel, als u die tenminste heeft (Ziggo dus of Caiway).

Of gewoon uw boosheid even parkeren, glasvezel nemen voor dezelfde kosten als koper en klaar. Uw keuze.


@Von O  Erg jammer dat je zo naar behandeld bent.  

Volgens mij kunnen we hier best een monteur voor inboeken als jij daar nog voor voelt.  Of het een haalbare kaart is kan ik nooit van tevoren zeggen maar onze monteurs denken graag mee en vaak is er wel een mouw aan te passen.  Als die monteur onverrichter zake vertrekt is dat ook geen probleem. Maar dan hebben we het in ieder geval geprobeerd.