Skip to main content

Goede avond,

Het WiFi signaal valt bij mij steeds weg.
De download snelheid schommelt constant tussen de 1 en 60 mbps.

Het wirless lampje van mijn kpn experia Box V9 knippert constant. Ik heb een Experia Wifi versterker aangesloten. Deze heeft een blauw en twee groene lampjes aan.

Wie weet een oplossing. 

 

Dag @TG. In principe moet de wifi van het modem automatisch uit gaan.  Heb je de experia al een keer gereset?


Dag Joep,

Bedankt voor je reactie en tip. 

Ik heb vandaag de experia box met een paperclip gereset. Lampje wirless blijft vrolijk knipperen. Ook blijft de sterkte van het WiFi signaal instabiel. 
 
Het is een probleem van de laatste maanden. De jaren er voor nooit problemen.


U zou de WiFi Manager eens kunnen doorlopen. Mogelijk krijgt u een nieuwe box.


Van harte welkom op ons forum @TG.! We denken hier graag met je mee, ik zie dat je al een paar tips gekregen hebt.

Heb je intussen onze Wifi Manager al gevolgd? Deze handige servicetool controleert je gehele verbinding inclusief je modem. Het helpt je daarna om je verbinding en wifi optimaal in te stellen.


Dag Alexandra,

Het lastige is dat de trage verbinding of soms zelfs wegvallen onregelmatig gebeurt.

We hebben op alle apparaten er last van.

Ik ben meerdere malen met de WiFi manager aan de slag geweest.

Na deze sessie’s werkt WiFi weer goed maar enkele dagen of soms uren later weer hetzelfde probleem. Vandaag weer geprobeerd. Het verbeterde iets. Opnieuw een diagnose van de WiFi manager. Het ligt aan mijn apparaat! (iPad van 2 jaar oud) 

Tja mijn partner was niet thuis en daardoor had ik maar een iPad aan staan.

Voorheen hadden we nooit last. Had je in en om het huis goede ontvangst.

Jaren geleden hadden we een box die twee huizen verder nog signaal had. De huizen liggen hier 10 tot 20 meter uit elkaar.

Wat ook opvalt is dat het wireless lampje aan blijft en dikwijls knippert. Ik dacht dat deze uit moet zijn als je de experia wifi versterker aan hebt staan.

De WiFi manager geeft geen goede oplossing. 
Groet van TG.


@TG. Goed om te weten dat je dit alles hebt geprobeerd. De Wifi Manager maakt dus geen blijvend verschil en het speelt op alle apparaten.

Het lastige met wifi is dat je afhankelijk bent van alle andere signalen en ook storingsbronnen in je omgeving. Elke omgeving is weer anders - en vrijwel niets blijft hetzelfde door de jaren heen. Denk zowel aan je apparatuur als je omgeving. We hebben ook een handig topic met tips om slechte wifi te verbeteren, ik raad je aan dat ook door te nemen.

Hoe werkt de internetverbinding als je deze test via een internetkabel? Merk je dan ook dat de verbinding wegvalt of werkt het dan goed? Heb je naast de internetverbinding ook Interactieve TV, en zo ja, werkt dat goed?


Dag Alexandra,

Als ik via de WiFi manager mijn verbinding wil controleren dan kan dat alleen op de momenten dat er verbinding is. Als er geen verbinding is krijg ik geen contact via de WiFi! Daardoor is de uitkomst van de test florisanter dan de werkelijkheid.  
Inmiddels valt WiFi om de haverklap uit. Wil ik verbinding maken dan herkent de router het wachtwoord niet! Wacht ik een paar minuten dan werkt alles weer naar behoren. Tot de volgende storing. Op dit moment is het echt fout. Wij worden er alle twee niet vrolijk van. 

Met een vaste netwerk kabel controleren gaat niet met onze 2 iPads en iPhones.

Wel heb ik de iPhone als hotspot aangezet en toen de iPads daarop geprobeerd. Alles werkt dan naar wens. Ik ben geen ict techneut, maar het lijkt mij dat onze V9 router die op leeftijd is defect is, en regelmatig uitvalt. 
 

Kan KPN deze repareren of een nieuwe sturen? Mocht dit niet mogelijk zijn graag bericht. 

Er is bij ons in het dorp vorig jaar snel internet via de glasvezel kabel aangelegd. 
Alle woningen zijn gratis aangesloten. Helaas kan je via deze nieuwe glasvezel niet kiezen voor KPN maar alleen tussen de deelnemende providers. Mogelijk bied dat dan voor ons een oplossing. 
 

met vriendelijke groet TG.

 


Inmiddels valt de telefoon ook regelmatig uit. 


@TG. Het kan inderdaad ook met 't modem of de verbinding te maken hebben. Zeker aangezien je aangeeft dat de telefoon nu ook regelmatig uitvalt. Het lijkt me daarom een goed idee om jouw verbinding na te kijken. Dat kan op verschillende manieren. De snelste manier is door even te bellen met onze klantenservice, liefst op het moment dat jouw verbinding wegvalt. Mijn collega’s daar kunnen dan meteen de verbinding voor je nakijken en zien wat er aan de hand is. Je bereikt ze op het gratis telefoonnummer 0800-0402.

Ik kan via deze weg ook de verbinding voor je nakijken. We zijn via het forum alleen minder vlug dan wanneer je even belt, vandaar de tip hierboven. Nadeel kán ook zijn dat ik je verbinding niet kan controleren op het exacte moment dat jouw verbinding wegvalt. Als je wilt dat ik een poging waag, geen probleem natuurlijk. Vul dan je forumprofiel zo volledig mogelijk in en geef me hier een seintje :)


Is dat een grapje?. Bellen op het moment dat de verbinding wegvalt? 🙈🙈🙈🙈


Ik heb inmiddels gebeld. Het modem is defect. Er komt morgen een nieuwe.

Denk dat het daarmee is opgelost. 


Is dat een grapje?. Bellen op het moment dat de verbinding wegvalt? 🙈🙈🙈🙈

Nee, zeker geen grapje 😉 Ook vanaf mobiel is ons 0800 nummer gratis. Het voordeel is dat je verbinding dan meteen gecontroleerd kan worden, zoals je gemerkt hebt. Vandaar de tip. 

Goed om te horen dat er een nieuw modem naar je onderweg is. Laat maar weten of het allemaal is gelukt, en hoe de verbinding het daarna doet.


Goede avond. De nieuwe box 12 aangesloten. Super simpel. Je hoeft zelfs je wachtwoord niet zelf meer in te stellen. Het modem werkt perfect. In en om huis overal goede verbinding en geen haperingen meer in de telefoon. 

opgelost en bedankt voor de ondersteuning. 


Goede avond. De nieuwe box 12 aangesloten. Super simpel. Je hoeft zelfs je wachtwoord niet zelf meer in te stellen. Het modem werkt perfect. In en om huis overal goede verbinding en geen haperingen meer in de telefoon. 

opgelost en bedankt voor de ondersteuning. 

Super, fijn om te horen! Graag gedaan en laat het gerust op het forum weten als we nog eens met je mee kunnen denken.