Skip to main content

Hi allemaal,

 

Ik heb nu 3 weken internet van KPN (gigabit glasvezel), en ondervind veel problemen met de box 12 (wisselende snelheden, DHCP die niet altijd werkt, box die uit zichzelf reset). Ik gebruik de box 12 normaliter zonder wifi, en heb 3 APs aangesloten.

 

Nu heb ik om te troubleshooten alle randapperatuur losgehaald, en ben ik via kabel verbonden via mijn laptop.

 

Probleem 1: ik krijg ten eerste wisselende snelheden (ook bekabeld). De ene keer krijg ik netjes 950mbit/s, de andere keer slechts rond de 100-150mbit/s.

 

Probleem 2: Om het eerste probleem op te lossen, heb ik de box geprobeerd te resetten. Nu kan ik echter niet meer inloggen, en krijg ik de error “communication error with gateway”, en kom ik met geen mogelijkheid in de router, ook na meerdere resets.

 

Kan dit aan de box liggen? Ik heb sinds het begin echt niets anders dan problemen met internet, zowel bekabeld als met wifi van de box.

Wat voor utp kabels gebruikt u?


Wat voor utp kabels gebruikt u?


Gloednieuwe Cat5E kabels, heb er meerdere geprobeerd (ook een Cat 6A die ik nog had liggen). Helaas met hetzelfde resultaat

 

edit: probleem 2 is trouwens ook geen cache probleem. Heb met verschillende apparaten geprobeerd en de cache/cookies geleegd.


Contact gehad met de KPN klantenservice. Dat was vrij dramatisch. Termen als DHCP waren totaal onbekend bij de beste heer. Na te zeggen dat ik bekabeld slechts 150 mbit/s van de 1000mbit/s krijg op sommige momenten, was de eerste suggestie om het internet te downgraden naar 100mbit, zodat ik dan wel de maximale snelheid krijg en niet te veel betaal omdat bijna geen enkel apparaat boven 100mbit kan halen volgens hem….. Na hem ervan overtuigd te hebben dat bijna alle apparaten tegenwoordig makkelijk hogere snelheden aankunnen zei hij dat hij mij niet kon helpen, aangezien het internet werkte en in “het stappenplan” dat ze moeten volgen dan niks mogelijk is.

Na erg lang doorzeuren een nieuwe box 12 gekregen. Deze lijkt beter te werken, dus fingers crossed dat alles blijft werken nu. Voor nu kan dit topic dan ook gesloten worden.


Contact gehad met de KPN klantenservice. Dat was vrij dramatisch. Termen als DHCP waren totaal onbekend bij de beste heer. Na te zeggen dat ik bekabeld slechts 150 mbit/s van de 1000mbit/s krijg op sommige momenten, was de eerste suggestie om het internet te downgraden naar 100mbit, zodat ik dan wel de maximale snelheid krijg en niet te veel betaal omdat bijna geen enkel apparaat boven 100mbit kan halen volgens hem…..

Het is diep diep triest dat dit het nivo is van de klanten"service" van KPN.