Skip to main content

Mijn zoon heeft ook last van een trage internetverbinding op zijn slaapkamer met de ps5. Inmiddels is er al een wifi versterker geplaatst, maar deze geeft ook wisselend effect. Bedraad werkt ook niet. Alleen op de begane grond is er sprake van een snelle internetverbinding. (Wifi).We hebben ook geprobeerd om de ps5 op de 1e etage aan te sluiten op een internetkabel, maar daar word de ps5 niet sneller van. Iemand nog tips? De ps4 deed het overigens wel goed op dezelfde kabel.

 

*Admin: eigen topic voor vraag gemaakt origineel topic]

Hallo @Jolanda Alberts , wat is je abo-snelheid bij KPN en via koper of glasvezel?

 


100 mbit. Glasvezel

Soms gaat weken goed en dan is het ineens weer slecht.


Hoi @Jolanda Alberts, goed dat je even contact met ons opneemt.

Wifi is niet ideaal om te gamen. Wifi is namelijk heel erg afhankelijk van omgevingsfactoren. Als jouw woning goed geïsoleerd is, zal dit invloed hebben op de verspreiding van het wifi signaal. Ook ander storingsbronnen, zoals een magnetron of babyfoon, hebben invloed op het wifi signaal. Omdat wij geen invloed hebben op deze omgevingsfactoren en storingsbronnen is het erg lastig om een goede wifi verbinding te garanderen.

Daarom zal ik voor gamen altijd een bekabelde verbinding aanraden. Je kunt je PlayStation 5 verbinden met het internet via een netwerkkabel (LAN-kabel voor een bekabelde internetverbinding). Selecteer hiervoor de optie Instellingen > Netwerk > Instellingen > Internetverbinding instellen > Bekabeld LAN instellen. Als je de optie Verbinding maken selecteert en de aanwijzingen op het scherm volgt, worden automatisch de standaardinstellingen gebruikt.

Ik weet van mijn PlayStation 4 dat ik niet eenvoudig kon wisselen tussen kabel en wifi. Ik moest iets in de instellingen aanpassen om ook daadwerkelijk te verbinden via de kabel. Ik kan me voorstellen dat dit ook voor de PlayStation 5 geldt. Ik zou dus willen aanraden om de stappen hierboven te doorlopen.

Probeer anders ook eens een andere kabel. Misschien dat dit nog verschil maakt.


Andere kabel hebben we al geprobeerd. En bovenstaande oplossing ook al. Werkt niet. Er ligt overigens een cat5e. 


De Sony servers kunnen invloed hebben op de snelheid. Wil je daarom eens testen hoe snel de verbinding is als je een laptop met de internetkabel verbindt?


De cat 5e kabel werkt inmiddels wel. De snelheid bij de laptop of via de ps5 zit nog wel veel verschil in. Ps5:download 120, upload iets van 23. (Glasvezel).laptop is met upload veel sneller dan ps5.  Is daar nog wat aan te doen?

 


Fijn dat een CAT 5e kabel wel goed werkt. Dat er verschil in snelheid zit tussen een laptop en de PS5 is normaal. Zoals ik al zei hebben de Sony servers namelijk invloed op de snelheid. Maar ook de netwerkkaart in de PS5 heeft invloed. Daar kunnen we niets aan doen.