Ik heb een experiabox V10 (meterkast) en een bekabelde KPN Arcadyan Wifi versterker (de witte) op de eerste verdieping. Altijd tevreden klant van KPN en qua snelheden hield het niet over, maar was het te doen in ons gezin.
Maar kreeg afgelopen week problemen met mijn KPN Arcadyan Wifi versterker waardoor ik nu overal in huis ben gaan testen en tegen heel veel wisselende metingen aan loop.
Als ik zonder versterker op verschillende plekken in de kamers op de verschillende verdiepingen (3). Dan meet ik uiteraard verschillende waardes. Maar deze fluctueren ook enorm op de locaties zelf. Op de zolderverdieping van 60mbps tot 0,8 mbps of niets en op de begane grond van 120mbps tot 27mbps. Uiteraard zonder dat er TV gekeken, gestreamd of gedownload wordt.
Ik heb samen met een monteur de Acadyan versterker gechecked en gereset (hard). En ook de Experiabox doorlopen. Versterker hebben we voor nu opgegeven en de Experiabox heb ik in overleg een hard reset gegegeven.
Maar de enorme wisselingen in wifisterkte blijven. Iemand suggesties?
wisselende wifi snelheden
Beste antwoord door Nick83
Ik heb een 2de router achter mijn Experiabox staan. En deze 2de router heeft maar 1 LAN poort. Dus daar staat sowieso direct al een 8-poorts switch achter. Daaraan 1 SuperWifi. En vervolgens via 20 meter kabel daarna nog een 8-poorts switch bovenaan de trap. Daaraan zit een Experia WiFi. Er loopt een kabel vanaf die switch door de muur naar meterkast onder, daar heb ik een 5-poorts switch. Daar vandaan een kabel naar buiten, door de grond, 30 meter verder in het schuurtje heb ik wederom een 5-poorts switch. Daaraan zit de 2de Experia WiFi. Dit is de primairy. In de thuis app heb ik dit:
Dat daar onder Modem "Experia Box" staat is een lachertje... De 2de SuperWifi is draadloos verbonden. Levert bij mij zo'n plaatje op als je inlogt op http://192.168.2.150
Wat ik hiermee zeggen wil: het maakt geen bal uit hoeveel switchen er tussen zitten.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.